نمی توانم خیانت همسرم را ببخشم


زمانی که متوجه خیانت از همسر خود می شویم ، قطعا ضربه بزرگ روحی به ما وارد می شود,نمی توانم خیانت همسرم را ببخشم




نمی توانم خیانت همسرم را ببخشم

نمی توانم خیانت همسرم را ببخشم

زمانی که متوجه خیانت از همسر خود می شویم ، قطعا ضربه بزرگ روحی به ما وارد می شود و گاهی اوقات احساس می کنیم که تمام باورهای ما فرو ریخته است . البته که تحمل این درد بسیار سخت است و شوک عجیبی را به ما وارد می کند اما متاسفانه باید اجازه دهیم که این مشکلاتی مسیر خود را طی کنند و ما نیز به زندگی خود ادامه دهیم. پس ذهن خود را آماده کنید تا راحت بتوانید از پس مشکلات بر بیایید . در این شرایط ذهن ما سعی دارد که مدام به صدمه خوردنمان فکر کند و در نتیجه هر قدمی که قرار است برداریم را با شک و تردید انجام می دهیم. همچنین دلمان می خواهد که همسرمان را ببخشیم اما باید باور کنید که بخشش می تواند حس آرامش را در هر دوی شما به وجود بیاورد.

7 قدم تا بخشیدن همسر به خاطر اشتباهات گذشته اش

1. دقیقاً بفهمید که چه اتفاقی افتاده است :

بسیاری از ما از ریشه یابی کردن مشکلات می ترسیم و یا حوصله این کار را نداریم اما اگر خوش شانس باشید، می توانید برای این کار وقت و زمان کافی اختصاص دهید . سعی کنید که همه چیز را درک کنید و شرایط را بفهمید . بهتر است که سوالات ذهنی خود را از همسرتان بپرسید تا پاسخ دریافت کنید. سعی کنید احساسات خود را بشناسید . متوجه نگرانی ها و تشویش های خود باشید و بیش از حد به خودتان فشار نیاورید و جنبه هایی که باعث خیانت همسرتان شده را بررسی کنید . احساسات دو طرف را در نظر بگیرید.

2. از خودتان مراقبت کنید :

بخشش همسر نیاز به پروسه طولانی مدتی دارد . در نتیجه انرژی زیادی از شما می گیرد . شاید احساس کنید دیگر نمی توانید زندگی را ادامه بدهید. در چنین شرایطی آسیب بزرگی به زندگی شما وارد می شود که ممکن است اعتماد به نفس شما را نیز نشانه بگیرد. به همین دلیل اول از همه باید از خودتان مراقبت کنید.

مانند یک مادر به خودتان رسیدگی کنید ، نیازهای خود را برطرف کنید و خشونت را از خودتان دور کنید و این کار را برای سلامتی روح و روان خود انجام دهید. به کسی حمله نکنید. زمان بیشتری را در کنار خانواده و دوستان سپری کنید . اگر فکر می کنید که با تنهایی حال بهتری پیدا می کنید، حتماً این کار را انجام دهید. ذهن خود را پاکسازی کنید تا فرصت بهتری برای فکر کردن و بخشش داشته باشید.

راه بخشش همسر

نمی توانم خیانت همسرم را ببخشم

3. دیدگاه خود را تغییر دهید :

زمانی که مرحله های قبلی را با موفقیت طی کردید ، در سلامت روحی بیشتری به سر خواهید برد . در نتیجه می توانید خودتان به دنبال آرامش بگردید ؛ بدون این که به اتفاقات روی داده در محیط اطرافتان کاری داشته باشید. به این فکر کنید که اکنون کاملا می فهمید که چرا این خیانت رخ داده است و خود و همسرتان را درک می کنید.

زمانی که این اتفاق می افتد، کاملاً قدرت این را خواهید داشت که دیدگاه خود را عوض کنید؛ بدون توجه به اینکه چه اتفاقی در زندگی شما رخ داده است. همیشه راه برای تغییر دیدگاه وجود دارد. کمی زندگی را از دیدگاه همسرتان نگاه کنید . به دنبال برطرف کردن کمبودهای زندگی باشید . خودتان را جای دیگران مخصوصا همسرتان قرار دهید . با این اقدامات می توانید یک زندگی جدید را شروع کنید.

4. به این فکر کنید که شما هم روزی به بخشش نیاز پیدا می کنید :

هیچ انسانی مصون از خطا و اشتباه نیست . در نتیجه ممکن است روزی هم شما دچار اشتباه شوید . هیچ که از ما انسان عالی و کاملی نیستیم . در نتیجه باید سعی کنیم خودمان را جای یکدیگر قرار دهیم . قطعا اگر خودمان مرتکب اشتباه شویم ، توقع و آرزوی بخشش از سمت همسرمان را داریم ؛ پس چه بهتر که کمی بیشتر او را درک کنیم.

5. بخشش تنها یک تصمیم گیری می باشد ، نه یک اجبار

پی از این هم در بخش خانواده پلاس نمناک گفتیم که اگر آسیبی به شما وارد شده ، کاملاً انتخاب دست شماست که چگونه با این آسیب برخورد کنید . می توانید خشم و عصبانیت را درون خودتان نگه دارید و هیچ گاه همسرتان را نبخشید اما می توانید راه بخشش را نیز انتخاب کنید . پس بخشش تنها یک انتخاب است و هیچ کس شما را مجبور به این کار نخواهد کرد اما این انتخاب می تواند به برطرف کردن احساس منفی شما کمک کند.

بخشش اشتباه همسر

6. از پس این کار سخت بر بیایید

شاید به نظرتان اصلا عادلانه نباشد که دیگری اشتباه کند و شما سعی کنید که دوباره رابطه را بسازید اما قطعاً ساخت یک رابطه بهتر به نفع شما نیز خواهد بود . برای انجام این کار سخت می توانید از یک مشاور در زمینه خانواده کمک بگیرید و یا در کلاس های مدیتیشن شرکت کنید تا آرامش خود را دوباره به دست بیاورید و راحت تر این کار را انجام دهید.

7. به این فکر کنید که مشکلات هم می توانند نقاط مثبتی درون خود داشته باشند

خودتان را نبازید . به این فکر کنید که آیا مشکلات ارزش به هم خوردن رابطه شما را دارند یا خیر . آیا بهتر است که رابطه خود را بسازید و برای آن تلاش کنید یا خیر. همه ما می فهمیم که بخشش نیاز به زمان دارد زیرا نمی توانید که در کوتاه ترین زمان ممکن به حال بد خود غلبه کنید . مطمئن باشید که همیشه همه چیز به همین منوال پیش نخواهد رفت. زیرا ممکن است که شما هم دست به خط بزنید.

منبع: سایت نمناک

این مطلب در تاریخ شنبه 19 اردیبهشت 1399منتشر شده است
اشتراک گذاری مطلب
نمی توانم خیانت همسرم را ببخشم نمی توانم خیانت همسرم را ببخشم نمی توانم خیانت همسرم را ببخشم
امتیاز:4.4
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
79





نظر شما در مورد مطلب نمی توانم خیانت همسرم را ببخشم چیست
:نام
:ایمیل
نظر شما
عدد بالا چند است؟ ثبت نظر


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی