مساجد قرارگاه مواسات و همدلی 


مساجد قرارگاه مواسات و همدلی 

حجت الاسلام محمدرضا شهدادی گفت: مساجد در شرایط کنونی با اتحاد و همدلی ارکان و بهره گیری از ظرفیت های مردمی عملا تبدیل به یک قرارگاه مواسات و همدلی شده اند.

حجت الاسلام «محمدرضا شهدادی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: مساجد در شرایط کنونی با اتحاد و همدلی ارکان و بهره گیری از ظرفیت های مردمی عملا تبدیل به یک قرارگاه مواسات و همدلی شده اند.

امام جماعت مسجد امام علی علیه السلام جیرفت بیان کرد: این مکان به واسطه جایگاه معنویی که دارند مورد اعتماد آحاد مردم بوده و همواره افراد نیازمند جامعه برای حل مشکلات خود و خیرین نیز برای اهدای کمک های مومنانه به مساجد مراجعه می کنند.

وی افزود: اتحاد و همدلی هیئت امنا، مدیر کانون فرهنگی هنری، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج، خادم و امام جماعت مسجد به عنوان ارکان مسجد، یک اصل مهم برای دستیابی به مسجد طراز اسلامی است.

حجت الاسلام شهدادی عنوان کرد: مسجد به مانند خانواده ای است متشکل از امام جماعت، خادم، هیئت امنا، کانون فرهنگی هنری، مرکز نیکوکاری و پایگاه های مقاومت بسیج خواهران و برادران است که برای دستیابی به هدفی مشترک با وحدت و همدلی در یک مسیر حرکت کنند زیرا تک روی هر یک از اینها آفت انسجام و وحدت و تحقق هدف است.

امام جماعت مسجد اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف و برنامه های مساجد که در شرایط فعلی جامعه آن را دنبال می کنند کمک به اقشار ضعیف جامعه و افراد متضرر از کرونا می باشد که در قالب رزمایش مواسات و همدلی شکل گرفته است البته بعد از شیوع کرونا شاهد حرکت جهادی بچه های مسجدی در زمینه ضدعفونی معابر و اماکن عمومی و همچنین راه اندازی کارگاه های تولید ماسک در کانون های فرهنگی هنری مسجد هستیم.

وی افزود: هر ساله با آغاز ماه مبارک رمضان مساجد با برگزاری محافل جزخوانی قرآن و سفره های افطاری و سایر فعالیت های مرتبط با این ماه، از رونق خاصی برخوردار بودند و حضور نمازگزاران و مردم در برنامه های مساجد بسیار چشمگیر بود.

حجت الاسلام شهدادی عنوان کرد: متاسفانه ماه رمضان امسال به دلیل شیوع کرونا و عدم برگزاری هرگونه تجمعی، کلیه برنامه های حضوری مساجد و حتی نماز جماعت نیز تعطیل شده است اما در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش مواسات و همدلی ارکان مسجد امام علی علیه السلام جیرفت فعالیت های خود را در این راستا آغاز کردند.

امام جماعت مسجد امام علی علیه السلام بیان کرد: برای این که فعالیت های مسجد منسجم شود، لازم بود که ارکان مسجد با وحدت و همدلی در کنار یکدیگر فعالیت کنند تا نتیجه مطلوب حاصل شود الحمدالله هیئت امنا، کانون فرهنگی هنری و مرکز نیکوکاری مسجد امام علی علیه السلام با یک حرکت منسجم نیازمندان محله و خیرین را شناسایی کردند.

وی اضافه کرد: در این بین کانون فرهنگی هنری مسجد در راستای رزمایش مواسات و همدلی خوب عمل کرده و موفق به جلب مشارکت های مردمی و خیرین شده است و از دیگر برنامه های این کانون فرهنگی هنری مشارکت در راه اندازی کارگاه تولید ماسک بوده که فعالیت کارگاه همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام شهدادی اظهار کرد: در بحث اشتغال زایی با مشارکت ارکان مسجد ۲ تنور گازی خریداری شده و این حرکت زمینه اشتغال چند نفر از بانوان مسجدی محله را فراهم کرده است و نان ها توسط اهالی مسجد خریداری می شود.

امام جماعت مسجد امام علی علیه السلام ابراز کرد: بیشترین مجموعه هایی که با اتحاد و همدلی فعالیت چشمگیری در ایام کرونایی داشته اند، کانون فرهنگی هنری امام علی علیه السلام و مرکز نیکوکاری است.

وی در خاتمه یادآور شد: رزمایش مواسات و همدلی در شهرستان جیرفت با محوریت دفتر امام جمعه جیرفت آغاز شده است و مسجد امام علی علیه السلام برای مشارکت در این رزمایش با اتحاد و همدلی ارکان خود، مبلغ ۱۲ میلیون تومان کمک های مردمی و خیرین را جمع آوری و تحویل دفتر امام جمعه جیرفت داد تا سبدهای غذایی تهیه و در بین نیازمندان محله و افراد تحت پوشش مرکز نیکوکاری این مسجد توزیع شوند.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز