راهنمای خرید کیبورد مخصوص بازی در بازار ایران


راهنمای خرید کیبورد مخصوص بازی در بازار ایران

در این مقاله از بهترین صفحه کلیدهای مخصوص بازی گفته‌ایم که هم‌اکنون می‌توانید در بازار ایران پیدا تهیه کنید.

اگر از پی‌سی گیمرها بپرسید که یکی از مهم‌ترین وسیله‌های آن‌ها در هنگام تجربه بازی کدام است، به احتمال بسیار زیاد پاسخی مانند «صفحه کلید و ماوس» را دریافت خواهید کرد. این دو ابزار، مهم‌ترین ابزار یک پی‌سی گیمر محسوب می‌شوند و به همین دلیل هم هست که بسیاری از پی‌سی گیمرها ترجیح می‌دهند که بازی‌های خود را به‌خصوص بازی‌های شوتر اول شخص، روی پی‌سی تجربه کنند و از بازی کردن آن‌ها روی کنسول خودداری می‌کنند.

در سال‌های اخیر، تکنولوژی بکار رفته در صفحه‌های کلید مخصوص بازی بسیار پیشرفت کرده است و شرکت‌های مختلف با قرار دادن نوآوری‌های جدید سعی می‌کنند محصولات متنوعی را تولید کنند که بتوانند کمک حال پی‌سی گیمرها شوند تا آن‌ها موفق شوند در بازی‌های خود پیروزی کسب کنند. پس از معرفی بهترین ماوس‌های موجود در بازار ایران، در این مقاله سعی کرده‌ایم ۱۰ عدد از صفحه‌کلیدهایی را معرفی کنیم که هم در بازار ایران به‌راحتی پیدا می‌شوند و هم می‌توانند تا حدود زیادی نیازهای گیمرها را برطرف کنند. در این مطلب سعی شده هم کیبوردهای بالارده را که اکثرا مکانیکی هستند و ویژگی‌های زیادی دارند، معرفی کنیم و همچنین نگاهی هم به صفحه‌کلیدهای اقتصادی داشته باشیم که می‌توانند تا حد زیادی هم ظاهر زیبایی به ستاپ کامپیوتر گیمرها بدهند و هم در بازی‌ها عملکرد خوبی از خود نشان بدهند:

راهنمای خرید کیبورد مخصوص بازی در بازار ایران

کیبورد لاجیتک مدل G910 Orion Spectrum

از یک صفحه کلید مخصوص بازی چه می‌خواهید؟ کلیدهای مکانیکی؟ قابلیت شخصی‌سازی رنگ تک تک کلیدها؟ محلی برای قرار گرفتن موبایل برای دیدن اطلاعات بیشتر از بازی‌تان؟ دکمه‌های قابل برنامه‌ریزی؟ ظاهر زیبا؟ خب، صفحه کلید G910 Orion Spectrum محصول لاجیتک، تمامی این موارد و حتی ویژگی‌های بیشتری را نیز در خود جای داده است. این کیبورد، بالارده‌ترین کیبورد مخصوص بازی لاجیتک به حساب می‌آید. G910 Orion Spectrum، از کلیدهای مکانیکی مخصوص لاجیتک موسوم به Romer-G استفاده می‌کند. کلیدهایی که در بررسی‌های مختلف عملکرد بسیار خوبی را از خود بجای گذاشته‌اند. علاوه‌بر تمامی ویژگی‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، کلیدهای مختلف برای کنترل محتوای چند رسانه‌ای و همچنین پشتیبانی از فناوری LightSync از دیگر ویژگی‌های این کیبورد بالارده و گران‌قیمت به حساب می‌آیند. این صفحه کلید، تمام آن چیزی است که یک گیمر می‌تواند از کیبورد گیمینگ انتظار داشته باشد. اگر می‌خواهید با ویژگی‌های بیشتر G910 Orion Spectrum آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم بررسی زومجی از این محصول فوق‌العاده‌ را از دست ندهید.

.btncamp.btncamp:hover.btncamp a

راهنمای خرید کیبورد مخصوص بازی در بازار ایران

کیبورد ریزر مدل Blackwidow Elite

اینجا اما به سراغ یکی دیگر از برندهای شناخته شده و معروف ساخت تجهیزات مخصوص بازی یعنی ریزر رفته‌ایم. اگر پی‌سی گیمر باشید، قطعا نام ریزر و به‌خصوص کیبوردهای مدل Blackwidow این شرکت را شنیده‌اید. این صفحه کلید بالارده که هم‌اکنون در بازار با سوییچ‌های Yellow و Orange در دسترس است، یکی دیگر از انتخاب‌های فوق‌العاده و تمام و کمال برای گیمرها محسوب می‌شود. درکنار کلیدهای مکانیکال، ظاهر فوق‌العاده زیبا، نوردهی RGB، کلیدهای کنترل محتوای چند رسانه‌ای و محل استراحت دست با قابلیت جدا شوندگی و بافتی نرم، می‌تواند گیمرها را برای ساعت‌ها در بازی نگاه دارد. پورت USB تعبیه شده روی بدنه صفحه کلید به شما این امکان را می‌دهد که وسایل جانبی خود را به‌صورت مستقیم به آن متصل کنید. همچنین ورودی جک هدفون نیز کار مدیریت کابل‌ها را به امری ساده تبدیل کرده است. تمام این ویژگی‌های جذاب را درکنار مواردی مانند ذخیره پروفایل‌های مختلف روی کلاود و مقاومت دربرابر نفوذ گرد و غبار و مایعات قرار دهید تا ببینید که چرا این صفحه کلید توانایی تبدیل شدن به اسلحه پنهان پی‌سی گیمرها را دارد.

.btncamp.btncamp:hover.btncamp a

راهنمای خرید کیبورد مخصوص بازی در بازار ایران

کیبورد کولر مستر مدل SK621

یک صفحه کلید جمع و جور از برند کولر مستر که هم می‌توان از آن ازطریق بلوتوث به‌صورت بدون سیم استفاده کرد و هم می‌توان آن را با کابل USB تایپ سی به پی‌سی متصل کرد. این صفحه کلید مکانیکی، از لحاظ ابعادی ۶۰ درصد یک صفحه کلید مکانیکی معمولی است. هر چند که ممکن است که در ابتدا ابعاد کوچک صفحه کلید آن را به گزینه مناسبی برای بازی تبدیل نکند، اما اگر از لحاظ فضا دارای محدودیت هستید یا می‌خواهید صفحه کلیدی را داشته باشید که هم‌زمان به چند دستگاه متصل شود، SK621 یکی از گزینه‌های بسیار خوب شما محسوب می‌شود. نور پس‌زمینه و استفاده از کلیدهای مکانیکی جدید و کوچک قرمز شرکت Cherry، کیبورد SK621 را تبدیل به ابزاری برای برطرف کردن نیازهای مختلف تبدیل کرده است. شما می‌توانید برای بازی کردن آن را به‌طور مستقیم به پی‌سی متصل کنید و زمانی‌که می‌خواهید از آن برای کنترل وسایل دیگر استفاده کنید، به‌صورت بدون‌سیم با SK621 کار کنید. این صفحه کلید، محصولی خاص و جذاب است که شاید نتوان صفت «گیمینگ» را به آن اعطا کرد ولی برای افرادی که صفحه کلیدی می‌خواهند که نیازهای مختلف را برطرف سازد، محصولی بسیار مناسب است.

.btncamp.btncamp:hover.btncamp a

راهنمای خرید کیبورد مخصوص بازی در بازار ایران

کیبورد لاجیتک مدل G213 Prodigy

صفحه کلید G213 Prodigy محصول لاجیتک، در زمره محصولات پایین‌رده گیمینگ این شرکت قرار می‌گیرد. لاجیتک برای پایین نگه داشتن هزینه، از کلیدهای مکانیکال در این محصول استفاده نکرده است. اما این مسئله به این معنی نیست که G213 عملکرد خوبی از خود در بازی‌ها به نمایش نمی‌گذارد. تمامی ویژگی‌های جذاب از جمله قابلیت شخصی‌سازی رنگ کیبورد، کنترل‌های محتوای چند رسانه‌ای، ظاهری زیبا و شکیل،‌ عملکردی ۴ برابر بهتر نسبت به کیبوردهای مشابه در بازی‌ها و مقاوم بودن دربرابر مایعات و پشتبیانی از نرم‌افزار لایت‌سینک لاجیتک، از ویژگی‌های این صفحه کلید هستند. هر چند که در نگاه اول قیمت این صفحه کلید نسبت به هم‌تایانش کمی گران به نظر می‌آید، اما فراموش نکنید که محصولات سری G لاجتیک، با درنظرگرفتن گیمرها تولید شده‌اند و این محصول نیز در بازی‌های مختلف گیمر را نا امید نخواهد کرد.

.btncamp.btncamp:hover.btncamp a

راهنمای خرید کیبورد مخصوص بازی در بازار ایران

کیبورد رپو مدل V500 Pro

یک صفحه کلید مکانیکال با قیمت نسبتا مناسب از رپو، برندی که مدتی است با ساخت و عرضه محصولاتی با قیمت مناسب سعی بر این دارد که مشتریان را راضی نگاه دارد. V500 Pro، علاوه‌بر بهره بردن از کلیدهای مکانیکال، دارای نوردهی پس‌زمینه نیز هست. نوردهی‌ای که می‌توان آن را به دلخواه تنظیم کرد. V500 Pro ازطریق کابل یو‌اس‌بی ۱۸۰ سانتی‌متری به رایانه شخصی متصل می‌شود. هر چند که صفحه کلید فاقد ویژگی‌هایی مانند دکمه‌هایی برای کنترل محتوای چند رسانه‌ای یا کلیدهای قابل برنامه‌ریزی است، اما این محصول را می‌توان یکی از انتخاب‌های اقتصادی خوب برای کسانی که به‌دنبال یک صفحه کلید مکانیکی هستند، تلقی کرد. برخلاف ظاهر V500 Pro، این صفحه کلید در مقابل مایعات نیز مقاوم است.

.btncamp.btncamp:hover.btncamp a

راهنمای خرید کیبورد مخصوص بازی در بازار ایران

کیبورد ام اس آی مدل DS4100

MSI نامی شناخته شده در میان گیمرهای پی‌سی است. این شرکت تایوانی، مدتی است که دست به تولید تجهیزات مخصوص بازی مانند هدست، کیبورد و ماوس زده است. یکی از محصولات خوب این شرکت، صفحه کلید DS4100 است. این صفحه کلید، که با الهام از صفحه کلیدهای لپ‌تاپ‌های این شرکت ساخته شده است، دارای ظاهری متشکل از دو رنگ قرمز و مشکی، رنگ محصولات گیمینگ MSI است. کلیدهای جزیره‌ای، جای کلیدهای مکانیکی را در این محصول گرفته است و حس کار کردن با یک لپ‌تاپ گیمینگ را به کاربر القا می‌کند. نور پس‌زمینه که می‌توان حالت‌های مختلفی را برای آن در نظر گرفت، از دیگر ویژگی‌های DS4100 به حساب می‌آیند. همچنین، استراحت‌گاه مچ دستان نیز در این محصول، سطح وسیعی دارد تا کاربر در بازه‌های طولانی مدت احساس راحتی کند. MSI در این صفحه کلید، دکمه‌ای با اسم FN (مخفف Function) تعبیه کرده است که از ترکیب آن با کلیدهای دیگر، می‌توان محتوای چند رسانه‌ای را نیز کنترل کرد.

.btncamp.btncamp:hover.btncamp a

راهنمای خرید کیبورد مخصوص بازی در بازار ایران

کیبورد ایکس پی-پروداکت مدل XP-8605

صفحه کلیدی با ظاهری خاص و قیمتی مناسب محصول شرکت XP Product. کیبورد مدل 8605 محصول این شرکت، از آن دست از محصولاتی است که با اولین نگاه متوجه می‌شوید که ظاهر آن‌ها با دیگر محصولات فرق دارد. هر چند که این صفحه کلیدی که ازطریق پورت یو اس بی به رایانه شخصی متصل می‌شود، فاقد کلیدهای مکانیکی یا دکمه‌های قابل برنامه‌ریزی یا حتی نور پس زمینه است، اما اگر می‌خواهید صفحه کلیدی داشته باشید که ظاهری متفاوت با دیگر صفحه کلیدها داشته باشد و بتواند از پس کارهای مختلف مانند تایپ کردن یا بازی کردن بر بیاید، این کیبورد را می‌توان انتخاب مناسبی به حساب آورد.

.btncamp.btncamp:hover.btncamp a

راهنمای خرید کیبورد مخصوص بازی در بازار ایران

کیبورد و ماوس ای فورتک مدل Q-1100

محصولی از یکی از برندهای محبوب در ایران یعنی A4Tech. این شرکت به واسطه ساخت محصولات با کیفیت و قیمت مناسب، از محبوبیت خوبی در کشورمان برخوردار است. مدل Q-1100 این برند که یک کمبو به حساب می‌آید‌ (ماوس و کیبورد) برای کسانی مناسب است که می‌خواهند با یک تیر دو نشان بزنند و صفحه کلید و ماوس خود را از یک برند تهیه کنند. ظاهر عجیب و جالب این محصول به همراه ویژگی‌های مختلفی که در مقابل گیمرها قرار می‌دهد، این کمبوی صفحه کلید و ماوس را به محصولی جذاب تبدیل کرده است. جنس کلیدهای WASD این صفحه کلید، با دیگر کلیدهای Q-1100 متفاوت است. پلاستیک مقاوم‌تر باعث شده که هم عمر این دکمه‌ها بیشتر باشد و همچنین کنترل بهتری را به گیمر ارائه می‌دهد. نور پس‌زمینه‌ای که قابلیت تنظیم شدت نور را دارد نیز از دیگر ویژگی‌های این محصول است.

.btncamp.btncamp:hover.btncamp a

راهنمای خرید کیبورد مخصوص بازی در بازار ایران

کیبورد تسکو مدل TK 8120N

تسکو، برندی است که در حال تولید و عرضه محصولات مختلف با قیمت‌های مناسب در بازار کشورمان است. صفحه کلید 8120N این شرکت نیز با درنظرگرفتن رفع نیازهای کاربرهای مختلف به بازار عرضه شده است. این صفحه کلید، ضمن داشتن ظاهری «گیمینگ» دارای کلیدهای کنترل محتوای چند رسانه‌ای نیز هست. علاوه‌بر این کلیدهای اضافی، دکمه‌های برای انجام کارهای پرتکرار در قسمت بالایی این صفحه کلید تعبیه شده تا کاربر بتواند هرچه راحت‌تر کارهای خود را انجام دهد. صفحه کلید 8120N ازطریق درگاه USB به رایانه شخصی متصل می‌شود. نور پس‌زمینه نیز از دیگر ویژگی‌های این کیبورد به حساب می‌آید. این محصول، صفحه کلیدی است که می‌تواند نیازهای مختلف کاربر از اعم از گیمینگ و کار با پی‌سی را جواب بدهد.

.btncamp.btncamp:hover.btncamp a

راهنمای خرید کیبورد مخصوص بازی در بازار ایران

کیبورد گرین مدل GK403

بسیاری برند گرین را با پاورها و کیس‌های آن می‌شناسند. اما GK403، صفحه کلید این برند به حساب می‌آید. صفحه کلیدی با ۱۰۴ کلید که ازطریق درگاه USB به رایانه شخصی متصل می‌شود. یکی از ویژگی‌های جذاب این محصول، بهره‌مندی از تکنولوژی Anti Ghosting است. به این ترتیب که کاربر می‌تواند تا ۱۹ کلید را همزمان فشار بدهد و هر ۱۹ کلید در پی‌سی ثبت شوند و دیگر نگرانی‌ای از بابت ثبت نشدن دستورها در بازی‌ها نداشته باشد. همین مسئله، این صفحه کلید خوش‌قیمت را به انتخابی خوب برای کسانی تبدیل کرده است که به‌دنبال محصولی با عملکرد و قیمت مناسب می‌گردند. نور پس‌زمینه به همراه کلید FN که می‌توان با ترکیب آن با دیگر کلیدها محتوای چند رسانه‌ای را کنترل کرد، از دیگر ویژگی‌های این کیبورد به شمار می‌آیند.
.btncamp.btncamp:hover.btncamp a

نظر شما در رابطه با فهرست زومجی چیست؟ این نکته را در نظر داشته باشید که در این فهرست سعی شده تا محصولاتی را معرفی کنیم که به‌سادگی در بازار ایران قابل تهیه هستند. با معرفی محصولات جدید و موجود شدن آن‌ها، این فهرست نیز بروز خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید