طرح آبرسانی به 300 هکتار از پایاب سد «آونلیق» میانه اجرا می‌شود


طرح آبرسانی به 300 هکتار از پایاب سد «آونلیق» میانه اجرا می‌شود

تبریز - ایرنا - بخشدار کندوان میانه گفت: طرح آبرسانی به 300 هکتار از اراضی و باغات پایاب سد آونلیق با اعتبار 6.5 میلیارد ریال تسهیلات، اعتبارات بلاعوض دولتی و مشارکت کشاورزان اجرا می‌شود.

محمود زرین، روز جمعه در جلسه هماهنگی اجرای پایاب سد آونلیق افزود: دولت با وجود تحریم ها و مشکلات اقتصادی همواره تسهیلات و خدمات ویژه ای را در حوزه کشاورزی تخصیص داده و در این خصوص برای توسعه پایاب سد آونلیق و اجرای آبیاری نوین برای هر هکتار از باغات ۱۷۵ میلیون ریال و هر هکتار از مزارع ۱۰۵ میلیون ریال تسهیلات بصورت بلاعوض در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه برای اجرای هر هکتار ۱۰۰ میلیون ریال خودیاری و بقیه به صورت بلاعوض هزینه می شود، اظهار داشت: محصولات کشاورزی از اصلی ترین و راهبردی ترین تولیدات بخش کندوان است و اجرای این طرح نقش بسزایی در افزایش تولیدات این بخش ایفا می کند.

بخشدار کندوان میانه با اشاره به اهمیت مدیریت آب و افزایش بهره وری گفت: قسمت اعظم آب در زمینه کشاورزی مصرف می شود بنابراین در صورت عدم بهینه سازی با مشکل کمبود آب مواجه خواهیم شد.

زرین، ادامه داد: باید از فرصت ها و ظرفیت های موجود و نیز از تسهیلات اعطایی دولت در جهت افزایش بهره وری و رونق تولید نهایت بهره را برد.

طرح پایاب سد آونلیق میانه هفته دولت سال ۱۳۹۶ بهره برداری شد.

شهرستان میانه با ۱۹۶ هزار نفر جمعیت در ۱۸۰ کیلومتری جنوب تبریز واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...