صادرات کیت تشخیص کرونا/ آمادگی صنایع برای صادرات ونتیلاتور


صادرات کیت تشخیص کرونا/ آمادگی صنایع برای صادرات ونتیلاتور

شانه ساز گفت: با بحران کرونا ایران توانست در زمینه تجهیزات مورد نیاز ضمن تامین اقلام مورد نیاز داخلی در برخی زمینه ها مانند کیت تشخیص کرونا و ونتیلاتور تبدیل به صادر کننده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان محمد رضا شانه ساز در نشست خبری با خبرنگاران حوزه سلامت که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد با تاکید بر اینکه از اواخر بهمن ماه و برای تامین و تدارک اقلام ضروری برای مقابله با کرونا ویروس در کشور در دستور کار قرار گرفت، افزود: برای تامین نیاز هموطنان با وزارت صمت و قوه قضائیه هماهنگی صورت گرفت.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: با توجه به نیاز مردم و کادر درمان برای مقابله با کرونا ویروس مردم، صنوف و قرارگاههای زیادی پای کار آمدند به صورتی که هم اکنون روزانه ۲ میلیون ماسک در داخل کشور تولید می شود.

وی افزود: در زمینه تولید محلول ضد عفونی و الکل صدور مجوز آزاد شد و ظرف ۲ تا ۳ هفته اقلام مورد نیاز کشور در زمینه محلول های ضد عفونی و الکل تامین شد.

شانه ساز با تاکید بر اینکه هم اکنون ایران تبدیل به صادر کننده کیت تشخیص کرونا شده است، گفت: روزانه در کشور ۲ هزار دست لباس محافظت کادر درمان تولید می شود که از نمونه های خارجی آن با کیفیت تر می باشد.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: در زمینه ساخت ونتیلاتور نیز با صنایع هماهنگیهای خوبی صورت گرفت و با توجه به تولید داخلی پس از تامین ونتیلاتور برای احتیاط در خصوص پیکهای بعدی می توانیم مازاد آن را صادر کنیم.

وی افزود: هرچند هنوز دارو و واکسن این بیماری تولید نشده است ولی همکاران ما در داخل نیز هم راستای پژوهشگران سایر کشورها در حال تحقیق و فعالیت می باشند.

پایان پیام/55

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام