آخرین اخبار زلزله تهران/23 مصدوم و یک فوتی


آخرین اخبار زلزله تهران/23 مصدوم و یک فوتی

زمین‌لرزه‌ای به‌بزرگی 5.1 ریشتر در عمق 7 کیلومتری زمین مرز استان‌های مازندران و تهران در حوالی دماوند ‌را لرزاند.

خبرگزاری تسنیم: زمین لرزه‌ای در ساعت 48 دقیقه بامداد روز جمعه به بزرگی 5.1 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر)، در عمق 7 کیلومتری زمین در حوالی دماوند به وقوع پیوست که شدت آن در کلانشهر تهران کاملا احساس شد.

زلزله 5.1 ریشتری مصدوم نداشت

کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه ‌نیروهای عملیات ویژه در ساعات اولیه زلزله به محل اعزام شدند، گفت: به خاطر دلهره زلزله 21 نفر مصدوم ‌شدند که 6 نفر به مراکز درمانی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه در این زلزله خسارت جانی و مالی نداشتیم، افزود: غالبا این مصدومان به دلیل ترس و هنگام فرار از زلزله اتفاق افتاده است. به مردم توصیه می کنیم آرامش خود را حفظ کنند. ضمن اینکه ساعت های باقیمانده تا صبح را هوشیار باشند

دماوند به شرایط با ثبات رسید

‌مهدی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دماوند، با اشاره به وقوع زمین‎‌لرزه در شهرستان دماوند اظهار داشت: خوشبختانه خسارت مالی در شهرستان وجود نداشته و در خسارت جانی نیز یک نفر در بخش رودهن فوتی و در سطح شهرستان 7 نفر مصدوم داشتیم که به دلیل ترس و وحشت در هنگام خروج از محل سکونت دچار مصدومیت شده‌اند و هیچ یک از مصدومیت‌ها به دلیل ریزش آوار نبوده است.

وی سپس با اشاره به آماده‌باش تمامی نیروهای شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، نیروهای خدماتی، هلال احمر تصریح کرد: تمامی تجهیزات مورد نیاز در مواقع ضروری در پایگاه هلال احمر چناران پیش از این تهیه شده و بخشی دیگر از این امکانات را نیز به جای دیگر انتقال داده‌ایم که در مواقع نیاز بتوانیم وارد عمل شویم.

سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند با بیان اینکه طبق آخرین آمار 8 پس‌لرزه در شهرستان وجود داشت افزود: در حال حاضر شهرستان به شرایط با ثبات رسید و در چند ساعت آینده آرامش کامل را در شهرستان خواهیم داشت؛ اما مردم هوشیار باشند و هیچ نگرانی به دل راه ندهند زیرا هیچ مشکلی در شهرستان وجود ندارد و ما در کنار آن‌ها هستیم و آن‌ها باید با خونسردی خود به ما کمک کنند تا اگر مسئله‌ای پیش آمد بتوانیم منطقی رفتار کنیم.

حیدری ضمن تکذیب شایعه درگیری با موضوع زمین‌لرزه در سه روز گفت: اوج نگرانی و احتیاط نهایی این اتفاقات عمدتاً پنج الی شش ساعت پس از زلزله است؛ زمان سه روزه نگران‌کننده نیست و صرفاً برای این است که مردم یک آمادگی و هوشیاری نسبی داشته باشند.

وی با بیان اینکه چندین ورزشگاه نیز برای خدمت‌رسانی مردم آماده شده است تصریح کرد: خوشبختانه هیچ خسارت و خرابی در روستاها وجود نداشته است و شرایط به ما این هشدار را می‌دهد که آماده‌باش باشیم.

حضور مردم شرق استان تهران در خیابان در پی وقوع زمین‌ لرزه ‌

وقوع زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 5.1 ریشتری در روستای زیارت شهرستان دماوند در 7 کیلومتری زمین در ساعت 48 دقیقه بامداد که به وضوح در تهران، مازندران و استان‌های همجوار احساس شد، ترس و نگرانی‌های بسیاری را در بین مردم به ویژه شرق استان تهران ایجاد کرد و مردم را برای ساعتی به خیابان‌ها کشاند.

این در حالی است که در شرایط ناشی از کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است و شهروندان که اکنون به سبب وقوع زلزله از منازل خارج شده‌اند ضمن پیگیری اخبار از منابع موثق باید نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

هر چند وقوع زلزله به سبب پیش‌بینی ناپذیری ترس و دلهره را به دنبال دارد اما هموطنان باید ضمن حفظ آرامش، نکات ایمنی را رعایت کرده و هوشیاری داشته باشند تا به دلیل نگرانی و اقدامات شتاب‌زده از وقوع حوادث ناشی از ترس و فرار اجتناب شود.

تداوم آماده‌با‌ش تا وضعیت پایدار

‌رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: تیم‌ها در حال ارزیابی منطقه هستند و همچنین نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر استان تهران در حالت آماده باش قرار دارند تا در صورت خسارت احتمالی اقدام کنند.

ثبت 20 پس لرزه در دماوند

مرادی رئیس مرکز لرزه‌نگاری گفت:‌ تاکنون تعداد 20 پس لرزه ثبت شده است. اما روند قدرت پس لرزه ها خوشبختانه نزولی بوده است. روند پس لرزه ها خیالمان را راحت کرده است.

وی تصریح کرد: گسل مشاء از نزدیکی فیروزکوه شروع می شود و با گذر از دماوند و بومهن به شرق تهران رسیده و به سمت بالا حرکت می کند. این گسل بزرگ تا استان البرز نیز ادامه دارد.

محور هراز بازگشایی شد

شهردار آبعلی با اشاره به ریزش کوه در محدوده آبعلی پس از ‌زمین لرزه 5.1 ریشتری اظهار داشت: ‌در پی این ریزش کوه یک لاین محور هراز مسدود شد و به سرعت همکاران به منطقه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر محور بازگشایی شده و تردد به طور عادی در جریان است، افزود: در حال حاضر تمام محورهای استان باز و تردد روان است‌ و ریزش کوه جزئی در محور هراز‌ بلافاصله پاکسازی شد.

افزایش تعداد مصدومان زلزله به 23 نفر در استان تهران و البرز‌

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: در شهرستان دماوند 7 نفر (گیلاوند 6 نفر و آبعلى یک نفر) به دلیل فرار حین زلزله دچار مصدومیت شدند و متأسفانه یک نفر آقاى 60 ساله حین فرار دچار ضربه به سر شد و جان خود را از دست داد.

وی اضافه کرد: در شهرستان تهران 12 نفر، شمیرانات یک نفر و در استان البرز دو نفر به دلیل فرار ناشی از ترس زلزله مصدوم شدند.

‌شرایط دماوند بحرانی اعلام شد

محمد حیدری با اشاره به وقوع ‌دو زلزله با ریشتر کم در دماوند در ساعات پایانی شب اظهار داشت: بعد از وقوع 5.1 ریشتری، در شهرستان شرایط بحرانی اعلام کردیم و تمام ‌دستگاه‌ها در آماده‌باش کامل شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون خسارت ما‌لی ناشی از زلزله نداشته‌ایم، افزود: خسارت جانی ناشی از زلزله نداشته‌ایم و از مردم می‌خواهیم خونسرد باشند چرا که تمام نیروها در آماه‌باش هستند.

ثبت 16 پس لرزه تاکنون

‌رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه ‌تاکنون 16 پس لرزه در دماوند ثبت شده است، اظهار داشت: این پس لرزه‌ها نگرانی ما را کم می‌کند.
اسماعیل نجار با بیان اینکه مردم آرامش خود را حفظ کنند، افزود: تاکنون 6 مصدوم در دماوند و 5 مصدوم در تهران گزارش شده ‌و یک نفر بر اثر فرار از منزل در گیلاوند جان باختند.

ریزش مختصر دیوارها در روستاهای اطراف دماوند / ارزیابی همچنان ادامه دارد

‌‌رئیس جمعیت هلال احمر دماوند از ‌‌ریزش مختصر دیوارها در روستاهای اطراف دماوند خبر داد و گفت: ارزیابی همچنان ادامه دارد. ‌سعید طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دماوند در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران ‌با بیان اینکه 6 تیم ارزیاب هلال احمر به کانون ‌زلزله ‌اعزام شد، اظهار داشت: ‌تا کنون براساس ارزیابی‌های انجام شده، ریزش مختصر برخی دیوارها در روستاهای اطراف دماوند گزارش شده است.‌

وی با بیان اینکه از لحظات اول تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام شدند، افزود: ‌ارزیابان روستای زیارت و دیگر روستاهای منطقه را ارزیابی کردند که تا کنون بر اساس گزارش تیم‌های ارزیاب هیچ‌گونه خسارت مالی و جانی نداشته‌ایم و گزارش تیم های عملیاتی فقط در حد ریزش مختصر دیوارها بوده است، با وجود این، ارزیابی همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل هلال احمر دماوند‌ با بیان اینکه نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر ‌در حالت آماده باش هستند تا در صورت خسارت احتمالی اقدام کنند، تصریح کرد: بر‌اساس آمار اورژانس تاکنون 13 مصدوم ‌و دونفر فوتی در شهرستان رودهن بر اثر فرار ناشی از ترس و اضطراب زلزله گزارش شده است.

تداوم پس‌لرزه ها در دماوند؛ این بار 3.5 ریشتر

گزارش مقدماتی زمین‌لرزه

بزرگی: 3.5
محل وقوع: مرز استانهای مازندران و تهران - حوالی دماوند
تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1399/02/19 02:52:06
طول جغرافیایی: 52.02
عرض جغرافیایی: 35.79
عمق زمین‌لرزه: 11 کیلومتر

نزدیک‌ترین شهرها:
8 کیلومتری دماوند (تهران)
11 کیلومتری رودهن (تهران)
15 کیلومتری بومهن (تهران)

تماس ناشی از تخریب ساختمان با سامانه 125 در تهران نداشتیم

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: تا این لحظه تماس ناشی از تخریب ساختمان با سامانه 125 در تهران نداشتیم. ‌‌جلال ملکی در گفت گو با شبکه خبر در مورد وضعیت زلزله در تهران اظهار داشت: در تماس با سامانه 125 در تهران هیچ مورد تخریب ساختمان که نیاز به حضور آتش‌نشانان باشد، ثبت نشده است.

وی ادامه داد: حتی در کرج، ورامین و خود دماوند نیز مورد تخریبی که نیاز به حضور آتش‌نشانان باشد، نداشتیم. سخنگوی آتش‌نشانی استان تهران تصریح کرد: در این گونه مواقع تماس‌های مردم با سامانه 125 افزایش پیدا می‌کند که نگرانی خود را انتقال می دهند، این در حالی است که باید نکات ایمنی و مناطق امن منازل از قبل شناسایی شود.

مصدوم‌ زلزله تا این لحظه نداشته‌ایم

کولویوند رئیس اورژانس کشور: تیم عملیات ویژه در کانون زلزله هستند و مصدوم‌ زلزله تا این لحظه نداشته‌ایم. چند مصدوم دلهره داشته‌ایم که توسط تسم اورژانس به بیمارستان‌ها منتقل شدند. به‌ بیمارستاهای آمل و تهران آماده‌باش داده‌ایم. مردم خونسردی خود را حفظ کنند و محل‌های امن را شناسایی کنند و با دلهره از خانه خارج نشوند.

پس‌لرزه‌ها روند کاهشی دارد

رئیس مرکز زلزله نگاری با بیان اینکه ‌گسل مشا از گسل‌های بزرگ کشور است که زلزله‌های بزرگی را رقم زده است، گفت: ‌پس لرزه 3.9 ریشتری لحظاتی پیش رخ داد و مردم دماوند آن را حس کردند.

وی با بیان اینکه روندی که می‌بینیم خوشبختانه پس لرزه‌های زیادی رخ داده است، افزود: ‌روند کاهشی پس لرزه‌ها امیدوارکننده است اما واقعا زلزله قابل پیش‌بینی نیست.

11 مصدوم ناشی از ترس زلزله

رئیس شبکه بهداشت دماوند از فوت یک نفر و مصدومیت 11 نفر بر اثر فرار از زلزله خبر داد.‌‌حسن خیرخواه در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اعلام این خبر اظهار داشت: متأسفانه مورد فوتی مرد 60 ساله از اهالی شهر رودهن بوده است.

وی ادامه داد: این فرد هنگام وقوع زلزله در حال خروج از منزل در اثر برخورد با دیوار و ضربه مغزی متأسفانه جان خود را از دست داده است. رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند تصریح کرد: هیج مصدوم دیگری نداشته‌ایم؛ از همشهریان تقاضا داریم تا خونسردی خود را حفظ کنند.

‌دماوند دوباره لرزید/این بار با قدرت 3.9 ریشتر

بزرگی: 3.9
محل وقوع: مرز استانهای تهران و مازندران - حوالی دماوند
تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1399/02/19 02:19:12
طول جغرافیایی: 52.04
عرض جغرافیایی: 35.78
عمق زمین‌لرزه: 11 کیلومتر

نزدیک‌ترین شهرها:
7 کیلومتری دماوند (تهران)
12 کیلومتری رودهن (تهران)
16 کیلومتری بومهن (تهران)

نزدیکترین مراکز استان:
58 کیلومتری تهران
95 کیلومتری کرج

ریزش کوه در جاده هراز و ‌محور شمیرانات

سازمان امداد و نجات هلال احمر با اعلام اینکه ‌کانون زلزله روستاى زیارت بود که تیم‌هاى ارزیاب در محل حاضر شدند، اعلام کرد: زلزله باعث ریزش کوه در جاده هراز شد.

مدیرکل راهداری استان تهران نیزز از ریزش کوه در محور شمیرانات در پی وقوع زلزله خبر داد و گفت: یک لاین این محور مسدود شد.

ثبت نخستین فوتی زلزله

سخنگوى سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه ‌در شهرستان دماوند و در گیلاوند ‌‌مرد 60 ساله بر اثر هد تروما در حین فرار فوت کرد، گفت:‌ 6 نفر نیز مصدوم ترومایی ناشی از فرار شدند.

وی اضافه کرد: در استان مازندران- شهرستان آمل ( روستا های بایجان، صقرچی،گزنک و لاسم بدون صدمات جانی و خسارات مالی) گزارش شده است.

خسا‌رتی از زلزله 5.1 ریشتری نداشته‌ایم

مرتضی سلیمی‌ رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر با اشار ‌به زلزله 5.1 ریشتری گفت:‌ پس از زلزله تیم‌های ارزیاب هلال احمر به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند که بحمدالله تاکنون خسارتی گزارش نشده است و از ‌مردم تقاضا داریم خونسردی خود را حفظ کنند.

7 پس‌لرزه در تهران‌

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه ‌تاکنون 7 پس‌لرزه داشته‌ایم که بیشترین قدرت آن 2.5 ریشتر بوده است، گفت: توصیه نمی‌کنیم مردم به خانه‌هایشان بروند اما فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه تا این لحظه مشکل خاصی به جز نگرانی مردم نداشته‌ایم، افزود: ‌خسارت جانی نداشته‌ایم و خسارت مالی نیز گزارش نشده است و از ‌مردم می‌خواهیم به شایعات توجه نکنند و اخبار را از منابع رسمی پیگیری کنند و ‌روال پس لرزه‌ها نشان می‌دهد که خطری تهران را تهدید نمی‌کند.

6 مصدوم ناشی از ترس زلزله

سخنگوی سازمان اورژانس کشور: در گیلاوند در شهرستان دماوند 6 نفر به دلیل فرار ناشی از ترس زلزله مصدوم شدند.

‌‌مرکز زلزله 5.1 ریشتری گسل مشاء دماوند بود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به وقوع زلزله 5.1 ریشتری در گسل مشاء دماوند گفت: این زمین لرزه مرز استان‌های مازندران و تهران در حوالی دماوند ‌را نیز لرزاند.

منصور درجاتی با اشاره به وقوع زمین لرزه در تهران اظهار داشت: زلزله 5.1 ریشتری در گسل مشاء دماوند به مرکزیت دماوند چند دقیقه پس از زلزله 2.9 ریشتری در این شهرستان، تهران را لرزاند.

وی ادامه داد: این زمین‌لرزه‌ در عمق 7کیلومتری زمین مرز استان‌های مازندران و تهران در حوالی دماوند ‌را نیز لرزاند.مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران عنوان کرد: تیم‌های ارزیاب به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند و تاکنون گزارشی از وقوع خسارت نداشتیم.

استان‌های معین تهران در آماده‌باش کامل

مدیر هلال احمر استان تهران گفت: استان‌های معین تهران در حال آماده‌باش هستند و مرکز کنترل و هماهنگی هلال احمر استان تهران نیز فعال شده است.

شاهین فتحی با اشاره به وضعیت زلزله در تهران اظهار داشت: 6 تیم ارزیاب به سمت دماوند و کانون زمین‌لرزه در روستای زیارت اعزام شدند. وی ادامه داد: سگ‌های جستجو و نجات نیز به منطقه اعزام شده و تاکنون خسارتی از منطقه گزارش نشده است البته مردم به دلیل ترس و اضطراب از منزل خارج شدند.

مدیر هلال احمر استان تهران تصریح کرد: استان‌های معین تهران در حال آماده‌باش هستند و مرکز کنترل و هماهنگی هلال احمر استان تهران نیز فعال شده تا در صورت بروز خسارت نسبت به پوشش خسارت‌ها اقدام کنند.

‌مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند‌

محسنی بندپی استاندار تهران با اعلام اینکه اکیپ های هلال احمر و اورژانس در روستای زیارت و دماوند که مرکز زلزله بود اعزام شدند، گفت: هنوز گزارشی از تخریب هنوز گزارش نشده‌ و آمادگی کامل امدادرسانی را داریم.

مشکلی در تردد نداریم

سردار محمدرضا مهماندار؛ رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: در پی بروز زلزله، افزایش 20 تا 30 درصدی ترافیک در تهران به وقوع پیوسته اما مشکلی در تردد نداریم.

برخی پمپ‌بنزین‌ها نیز پرمراجعه تر شده که بالافاصله همکاران در سطح شهر و مقابل پمپ‌بنزین‌ها مستقر شدند تا مشکلی به وجود نیاید و در آماده‌باش هستیم.

از شهروندان تهرانی می‌خواهیم در صورت خروج از منزل و حضور در خودروها، از توقفهای دوبله و چند ردیفه در معابر خودداری کنند.

اعز‌ام تیم‌های‌ عملیاتی اورژانس به منطقه

رئیس اورژانس کشور از اعزام تیم‌های‌ عملیاتی اورژانس به منطقه خبر داد و اظهار داشت: در دماوند تاکنون گزارش خسارت و مصدوم نداشته‌ا‌یم، اما در ‌گیلاوند ترک‌خوردگی منازل گزراش شده است

وی از آماده‌باش بیمارستا‌ن‌های‌ تهران خبر داد و افزود: اکنون تمام ‌پایگاه‌های اورژانس آماده‌باش بوده ولی بحمدالله ‌گزارشی از مصدوم نداشته‌ایم.

ترک‌خوردگی برخی از منازل در دماوند

با توجه به اطلاع ساکنین دماوند،(استان تهران) دیوار برخی از منازل دچار ترک‌خوردگی شده و برخی از لوازم منزل که به درستی مهار نشده است آسیب دیده است.

دستور وزیر کشور به استاندار تهران

به دنبال وقوع زلزله در استان تهران وزیر کشور در دستوری به استاندار تهران و رئیس سازمان مدیریت بحران از آنها خواست با سرعت نسبت به ارسال تیم‌های مجهز امدادی به منطقه اقدام نمایند.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در این دستور خواستار امدادرسانی سریع و بهینه به آسیب دیدگاه احتمالی، با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و مراقبتی درباره بیماری ویروس کرونا در منطقه دماوند تهران شد. وی همچنین ارزیابی از خسارات و اقدام به موقع جهت حل مسکلات مردم را از موارد ضروری در امدادرسانی مورد تاکید قرار داد.

‌‌شهروندان‌ از ساختمان‌های ناایمن خارج شوند‌

رئیس اداره هلال احمر شهرستان دماوند گفت: مردم فعلاً خانه‌هایشان را ترک کنند و در محلی ایمن قرار بگیرید. ‌سعید طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دماوند، با اشاره به اعزام دو تیم ارزیاب برای تحقیق در سطح شهرستان اظهار داشت: مردم فعلا خانه‌هایشان را ترک کنند و در محلی ایمن قرار بگیرید.

وی ادامه داد: احتمال وقوع زلزله هنوز وجود دارد، زلزله در گسل مشا و 5.1 دهم ریشتر گزارش شده است. رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند همچنین بیان کرد:‌ نیروهای جمعیت هلال احمر در این اداره در آماده‌باش کامل هستند.طاهری افزود: مردم خودروهای خود را از پارکینگ‌ها خارج و در محلی امن قرار دهند.

توصیه‌های مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت در پی بروز زلزله

مرکز فوریتهای پلیسی آماده دریافت تماسهای پلیسی شهروندان است
شماره‌های آتش‌نشانی 125 و اورژانس 115 است لطفاً از تماسهای غیر ضروری با سامانه 110 خودداری شود.
شهروندان خونسردی خود را کاملاً حفظ کنند.
اخبار موثق را از رسانه ملی دنبال کنند و به شایعات توجهی نکنند.
تمام اقدامات مراقبتی و حفاظتی را در صورت وقوع احتمالی پس لرزه مد نظر داشته باشند.
به هنگام ترک منزل حتما نکات ایمنی در جهت پیشگیری از سرقت را مد نظر قرار دهند.
به هنگام خروج از منزل از شتاب‌زدگی خودداری کنند.
در صورتی که قصد خروج از منزل را دارند حتماً خونسردی خود را حفظ کنند چرا که شتابزدگی می‌تواند موجب وقوع حوادث دیگر بشود.

گسل مُشا فعال شد

براساس اعلام ‌مرکز لرزه‌نگاری کشور، گسل مُشا در 6 کیلومتری دماوند فعال شده است.

گزارشی مبنی بر تخریب ناشی از لرزش دقایق قبل در تهران نداشته‌ایم

سید جلال ملکی؛ سخنگوی آتش‌نشانی تهران در گفت‌وگو با تسنیم: تاکنون گزارشی مبنی بر تخریب ناشی از لرزش دقایق قبل در تهران به سامانه 125 اعلام نشده. شهروندان آرامش خود را حفظ کنند و اخبار را از منابع رسمی پیگیری کنند.

*اعزام 5 تیم ارزیاب به کانون زلزله در دماوند

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: پى وقوع زمین‌لرزه در تهران 5 تیم ارزیاب سازمان اورژانس کشور جهت بررسى اعزام شدند.

مرتضی سلیمی با اشاره به وقوع زمین‌لرزه در تهران اظهار داشت: زلزله‌ای که دقایق پیش پایتخت را تحت تأثیر قرار داد در استان‌های البرز، قم، قزوین و بخش‌هایی از مازندران نیز احساس شد.

وی با اشاره به آماده‌باش نیروهای اورژانس بیان کرد: در پى وقوع زمین‌لرزه در تهران 5 تیم ارزیاب سازمان اورژانس کشور جهت بررسى به کانون زلزله در دماوند اعزام شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: تمامى پایگاه‌هاى اورژانس در حالت آماده باش قرار گرفتند و تیم‌های ارزیاب اعزام شدند.

زنجان، قزوین، مازندران، قم و زنجان هم لرزید

براساس اعلام خبرنگاران تسنیم، زمین‌لرزه 5.1 ریشتری دماوند در مازندران، قزوین، قم و زنجان نیز احساس شده است.

گزارش مقدماتی زمین‌لرزه

بزرگی: 5.1
محل وقوع: مرز استان‌های مازندران و تهران - حوالی دماوند
تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1399/02/19 00:48:21
طول جغرافیایی: 52.05
عرض جغرافیایی: 35.78
عمق زمین‌لرزه: 7 کیلومتر

نزدیک‌ترین شهرها:
6 کیلومتری دماوند (تهران)
13 کیلومتری رودهن (تهران)
16 کیلومتری بومهن (تهران)

نزدیکترین مراکز استان:
58 کیلومتری تهران
96 کیلومتری کرج

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری از حمله ترکیبی موشک‌ الماس و پهپاد انتحاری ابابیل به پایگاه سری اسرائیل