حضور کانون‌های مساجد در رزمایش مواسات با الهام از اربعین


حضور کانون‌های مساجد در رزمایش مواسات با الهام از اربعین

هادی‌نیا با اشاره به حضور پرشور بچه‌های مساجد آذربایجان شرقی در رزمایش کمک مومنانه، گفت: در ماه مبارک رمضان فعالیت کانون‌های مساجد استان با جدیت در فضای مجازی دنبال می‌شود، چنان‌که خانه‌های نور مجری جلسات مجازی تلاوت و تفسیر هستند.

«محمد هادی نیا» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره برنامه های کانون های مساجد استان آذربایجان شرقی در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: اعضا و فعالان کانون های مساجد استان از همان ابتدای شیوع کرونا، در عرصه های خیریه و خدمت رسانی های اجتماعی ورود کردند و تحت سیستم ستاد فهما فعالیت های مختلفی را انجام دادند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری آذربایجان شرقی ادامه داد: اما با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان فعالیت کانون ها و بچه های مسجد در سطح استان شکل دیگری به خود گرفت و در فضای مجازی و نیز فضاسازی محلات، شرکت در رزمایش مواسات و کمک مومنانه با جدیت دنبال شده است.

وی تصریح کرد: چنان که به همت کانون فرهنگی هنری «محراب اندیشه» و همراهی کمیته امداد خمینی(ره) 600 بسته معیشتی میان محرومان توزیع شد. هفته گذشته نیز کانون فرهنگی هنری «شهید نهادی» نزدیک به سه هزار بسته معیشتی را ویژه مناطق محروم تهیه و توزیع کرد.

هادی نیا با بیان اینکه کانون های مساجد استان به فراخور توان‌شان در رزمایش مواسات و کمک مومنانه فعال شده اند، گفت: خوشبختانه هیئت امنای مساجد، روحانیت، ائمه جماعات، مراکز نیکوکاری مساجد، کمیته امداد، دارالقرآن ها، هیئت های مذهبی و پایگاه های بسیج همچون ایام محرم و اربعین حسینی برای اجرای گسترده این رزمایش پای کار آمده اند.

وی درباره اقدامات کانون های مساجد آذربایجان شرقی برای مقابله با کرونا، ابراز کرد: ضدعفونی کردن محلات و معابر و تولید ماسک و اقلام بهداشتی ازجمله این اقدامات است که باعث شد در ایام تعطیلی موقت مساجد، کارکرد و فعالیت کانون ها شکلی دیگر به خود بگیرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری آذربایجان شرقی ادامه داد: تعدادی از کانون های مساجد استان در مناطق دورافتاده و روستایی فعال هستند که در این مناطق کرونا تقریبا شیوع نداشته است. به عبارت دیگر، 60 درصد از 1400 باب کانون استان روستایی و از نظر شیوع کرونا در وضعیت سفید هستند که از لزوم ورود بچه های مسجد به عرصه مقابله با کرونا کاسته است. اما در شهرهای بزرگ استان، بیش از 50 درصد کانون های مسجد به میدان مقابله با کرونا وارد شده اند.

هادی نیا با بیان اینکه با شروع ماه مبارک رمضان فعالیت کانون های مساجد در آذربایجان شرقی، شکل و شمایل دیگری به خود گرفته است، گفت: به دلیل پیگیری و انجام فعالیت ها در فضای مجازی در پی تعطیلی مساجد در ایام شیوع کرونا، خانه های نور استان هم در موضوع تلاوت و هم تفسیر قرآن به صورت مجازی فعال هستند.

وی اضافه کرد: طرح مجازی «با کتاب در خانه»، طرح «همدلی به توان مهربانی» ویژه کادر درمانی بیمارستان ها و ... نیز به منظور بهره بردن حداکثری بچه های مسجد از ماه ضیافت الهی در حال اجرا است.

هادی نیا با بیان اینکه غالب فعالیت کانون های مساجد استان آذربایجان شرقی در فضای مجازی انجام می شود، خاطرنشان کرد: به نظر می رسد بهتر بود با هم افزایی با رسانه ملی، این فعالیت های مجازی انجام شود چون بسیاری از افراد سال ها است که به صورت سنتی با مسجد و فعالیت های آن مانوس بوده اند و تا بخواهند با شیوه های مجازی و نوین انس بگیرند ماه مبارک رمضان به پایان می رسد. البته پورتال بچه های مسجد در این میان بستر خوبی است که فعالیت های مجازی رصد و انجام شود.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اشتباه فاحش کارگر کارواش؛ خسارت شدید به خودروی لوکس!