اتمام تعمیر خانه‌های خسارت دیده مددجویان زلزله زده آذربایجان شرقی


اتمام تعمیر خانه‌های خسارت دیده مددجویان زلزله زده آذربایجان شرقی

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: خوشبختانه بر اساس وعده‌ مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی، تعمیرات کل خانه‌هایی که در زمین لرزه آذربایجان، خسارت جزیی و کلی دیده بودند، انجام شده است.

سید مرتضی بختیاری، روز پنجشنبه در بازدید از روند بازسازی خانه‌های آسیب دیده از زمین لرزه در بخش ترکمانچای شهرستان میانه، اظهار کرد: حدود ۱۸۷ واحد مسکونی تعمیر شده است و تلاش کردیم تا تعداد قابل توجهی که باید مجددا احداث می‌شدند نیز قبل از پایان سال آماده شوند.

وی خاطرنشان کرد: برف سنگین و شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث ناتوانی واحدها از ارایه تسهیلات، خاکبرداری و انجام کارهای مقدماتی شده بود.

بختیاری گفت: تلاش می‌شود تا با عنایت مدیر کل کمیته امام (ره) این استان، بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌ها واحدها تا پایان شهریور ماه و یا در هفته دولت تحویل داده شوند.

وی در ادامه بر ضرورت تسریع در ارایه تسهیلات توسط بانک‌ها تاکید کرد و گفت: با وجود سرد سیر بودن منطقه، کارهای سخت و ارزشمندی انجام شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه توانمندسازی مددجویان این نهاد گفت: توانمندسازی جز در مواردی مانند سالمند بودن و از کارافتاده بودن مددجویان، جزو اهداف اصلی کمیته امداد است.

وی اشتغال، مسکن و فرهنگ سازی را سه رکن توانمندسازی مددجویان کمیته امداد امام (ره) عنوان کرد.

وی گفت: بر اساس آنچه که در جلسه کارگروه اشتغال روستایی با حضور معاون اول رییس جمهور مطرح شد، سال گذشته در کل کشور ۴۳۰ ‌هزار اشتغال ایجاد شده است که از این تعداد، ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ مورد توسط کمیته امداد ایجاد شده است.

بختیاری از ارایه ۴۷۱۰ میلیارد تومان تسهیلات خبر داد و گفت: بخشی از این تسهیلات نیز مربوط به اشتغال روستایی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حمایت دولت و مجلس، میزان تسهیلات در سال آتی افزایش پیدا کرده است و از ۳۵۰۰ میلیارد تومان به ۴۹۰۰ میلیارد تومان در بودجه امسال رسیده است.

وی گفت: میزان تسهیلات اشتغال روستایی و تسهیلات صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد، امسال ۶۲۰۰ میلیارد تومان بوده و تلاش‌ها برای ایجاد ۲۰۰ هزار اشتغال در سال ۹۹ است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به برنامه‌های این نهاد برای تامین مسکن مدد جویان اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها ۵۷ ‌هزار واحد مسکونی در نظر داریم و برنامه بنیاد مسکن، ایجاد ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار بوده و معاون اول رییس جمهور نیز برای افزایش آن تلاش می‌کند.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد در صورت تصمیم گیری قطعی برای افزایش این تعداد در شورای عالی مسکن و کمیسیون مربوطه، تمامی مددجویانمان در روستاها تا پایان سال ۹۹ صاحب مسکن شوند.

وی در ادامه ضمن قدردانی از خیران، نیکوکاران و ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و تمامی نهادهای حمایتی گفت: با وجود همه مشکلات اقتصادی، تحریم‌های ظالمانه و بحران کرونا، کمک‌های مردمی در سال ۹۸ در این استان ۴۶ ‌درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی افزود: با توجه به قرارگیری در ماه مبارک رمضان، ۳.۵ میلیون بسته غذایی و کالا توسط بسیج و سپاه میان آسیب دیدگان ناشی از کرونا مانند دست فروشان، از کارافتادگان، کارگران، ۱.۵ میلیون بسته غذایی توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و ۵۰۰ هزار بسته غذایی توسط بنیاد مستضعفان تقدیم نیازمندان شده است.

وی در خاتمه از توزیع ۸۵ هزار بسته غذایی به ارزش ریالی ۳۰۰ هزار تومان به کمک خیران آذربایجان شرقی توسط کمیته امداد خبر داد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول