(تصاویر) نشت مرگبار گاز در کارخانه‌ ال‌جی


(تصاویر) نشت مرگبار گاز در کارخانه‌ ال‌جی

نشت گاز در یکی از کارخانه‌های شرکت ال جی پلیمرز در جنوب شرق هند بیش از هزار نفر را راهی بیمارستان کرد و جان 9 نفر را نیز گرفت.

نشست گاز از یک کارخانه تولید مواد پلیمری در جنوب شرق هند دست‌کم جان 9 نفر را گرفت و حدود یک هزار نفر را روانه بیمارستان کرد.

به گزارش فرارو، این آمار اولیه‌ای است که توسط مقامات محلی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته اما با توجه به وسعت دامنه انتشار گاز و نیز تصاویر و اطلاعاتی که برخی خبرگزاری‌ها از جزئیات حادثه منتشر کرده‌اند، انتظار می‌روند شمار قربانیان در ساعات آینده افزایش یابد.

نشست گاز نیمه شب چهارشنبه در یکی از کارخانه‌های شرکت ال جی پلیمرز (LG Polymers) زیرمجموعه و شعبه‌ای از شرکت کره‌ای تولید کننده مواد شیمیایی روی داده است. این کارخانه در حومه شهر صنعتی ویساکاپاتنام و در ایالت آندرا پرادش واقع شده است.

تصاویری که از محل حادثه منتشر شده بدن بی جان تعدادی انسان و نیز برخی حیوانات را به تصویر کشیده که تحت تاثیر مخرب نشست گاز درکنار خیابان دراز کشیده یا روی شانه‌های مردم حمل می‌شوند.

شرکت کره‌‌ای تولید کننده مواد شیمیایی که کارخانه حادثه دیده هندی تحت لیسانس آن فعالیت می‌کرد ساعات پایانی صبحگاه به وقت هند با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که وضعیت تحت کنترل درآمده و تحقیقات برای مشخص شدن میزان تلفات و خسارات وارده و نیز علت اصلی نشت گاز آغاز شده است.

گفته می‌شود که گاز از دو مخزن بزرگ با طرفیت پنج هزار تن نشت کرده که به دلیل کاهش فعالیت کارخانه در پی قرنطینه عمومی ناشی از شیوع ویروس کرونا بدون استفاده به حال خود رها شده بود.

به گفته یک منبع پلیس در شهر ویساکاپاتنام، مخازن گاز به دلیل قرنطینه و کاهش فعالیت کارخانه برای مدتی دست نخورده باقی مانده و گاز درون آن به سبب واکنش‌های شیمایی و نیز گرمای محل از مخازن نشت پیدا کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگرانی که در بستر بیماری هستند / برای آن ها دعا کنید! + عکس و اسامی تلخ