ماجرای مکالمه روح‌الله حسینیان با امام زمان!


ماجرای مکالمه روح‌الله حسینیان با امام زمان!

مرحوم هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود،‌ روایتی از گفتگوی روح الله حسینیان با امام زمان درباره آقای هاشمی را ذکر کرده است.

سرویس سیاست مشرق - در کتاب خاطرات مرحوم هاشمی رفسنجانی مربوط به سال ۱۳۷۶ که تحت عنوان "انتقال قدرت" منتشر شده است. مرحوم هاشمی در خاطرات خود نقل می‌کند که در دوره انتقال دولت از سازندگی به اصلاحات، بسیاری از رجال سیاسی به وی مراجعه کرده و نسبت به روی کار آمدن سید محمد خاتمی و توانایی وی در اداره امور ابراز تردید و نگرانی می‌کنند.

اما در بخشی از این خاطرات، خاطره جالب توجهی از آقای روح الله حسینیان نقل شده است.

هاشمی رفسنجانی در خاطرات ۶ مهر سال ۱۳۷۶ خود نوشته است:

"عصر آقای حسینیان، آمد. تعدادی از کتاب‌هایی که مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر کرده، منجمله خاطرات آقای فلسفی را و پیش‌نویسی از کتاب خاطرات من را آورد و برای چاپ، اجازه خواست. گفتم با توجه به نشر خاطراتم، دیگر مناسب نیست، ولی اصرار کرد. گفتم بررسی می‌کنم، ولی مصلحت نمی‌دانم. گفت: "در محافل چپی‌ها، اعتقاد بر ایان است که دولت آقای خاتمی برای انجام وعده‌ها موفق نمی‌شود و لذا تصمیم‌ گرفته‌اند شایع کنند که رهبری و مجمع تشخیص مصلحت کارشکنی کرده‌اند. وزیر بازرگانی هم در جلسه جمعیت ارزش‌ها، در قدرت توفیق دولت، در حل مشکلات اقتصادی و به خصوص رکودی که اخیرا در کشور به وجود آمده، اظهار تردید نمود که آقای خاتمی،‌ نمی‌تواند کار بکند و از حد شعار جلوتر نمی‌رود؛ گفتم حدود ۴۵ روز از عمر دولت جدید گذشته است."

در ضمن در آخر صحبتش گفت، تا چند ماه قبل، نسبت به من نظر منفی داشته، ولی امام زمان را در خواب دیده و به خاطر ابهاماتی که در مسائل انتخابات برایش پیش آمده بوده، از امام زمان خواهش می‌کند که او را راهنمایی و روشن کند. امام می‌فرمایند به آقای هاشمی مراجعه کن. تعجب می‌کند و با ناباوری باز درخواست راهنمایی می‌کند، همان جواب را می‌شنود و دفعه سوم هم همان سؤال و جواب تکرار می‌شود. با دلهره بیدار می‌شود، در حالی که به شدت عرق کرده بود و از آن به بعد تغییر عقیده می‌دهد. گفت قبلا این خواب را برای علی اخوی‌زاده نقل کرده است و نیز از دفتر رهبری، به دلیل فشار برای ترک تجارت مرکز اسناد ، از طریق وارد کردن تلفن موبایل، گله داشت." (۱)


(۱) خاطرات هاشمی رفسنجانی سال ۱۳۷۶ - انتقال قدرت؛ ص. ۴۳۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اهمیت پایگاه صهیونیستی نواتیم در چیست؟