توصیه های یک دندانپزشک: قبل از مراجعه از دهانشویه استفاده کنید


یک دندانپزشک گفت: استفاده از برخی دهان‌شویه‌ها که حاوی پراکسید هیدروژن است، برای مراجعه قبل از...

توصیه های یک دندانپزشک: قبل از مراجعه از دهانشویه استفاده کنیدیک دندانپزشک گفت: استفاده از برخی دهان‌شویه‌ها که حاوی پراکسید هیدروژن است، برای مراجعه قبل از انجام کارهای داندانپزشکی توصیه می‌شود تا وجود باکتری و ویروس در دهان به حداقل برسد و به محیط و پرسنل درمانی انتقال پیدا نکند.

ایمان پریسای در گفت‌وگو با ایسنا و با اشاره به‌ اینکه در شرایط کرونا رعایت اصول حفاظتی و کنترل عفونت باید به نحو درست انجام شود، اظهار کرد: انتقال کرونا ویروس از طریق مخاط‌های چشم، گوش، دهان و بینی صورت می‌گیرد. اگر هر چیز آلوده‌ با ویروس کرونا با مخاط در ارتباط باشد، می‌تواند فرد را مبتلا کند. همچنین وجود قطرات فرد مبتلا و ناقل در هوا احتمال ابتلا را برای افراد دیگر خواهد داشت. در نتیجه کنترل کردن این امور و رعایت مسائل بهداشتی ضروری ‌است تا افراد مبتلا نشوند.

وی در خصوص استفاده از دهان شویه‌ها برای جلوگیری از ابتلا به کرونا، بیان کرد: در دستورالعمل‌ها موردی مربوط به اینکه دهان‌شویه‌های ضدمیکروبی تاثیری بر روی ویروس کرونا و عدم ابتلا دارند، ذکر نشده است و باید راه‌های ورودی ویروس به بدن کنترل شود. استفاده از برخی دهان‌شویه‌ها که حاوی پراکسید هیدروژن است، برای مراجعه قبل از انجام کارهای داندانپزشکی توصیه می‌شود تا وجود باکتری و ویروس در دهان به حداقل برسد و به محیط و پرسنل درمانی انتقال پیدا نکند.

پریسای ادامه داد: غرغره و دهان‌شویه مانع ابتلا به ویروس کرونا نمی‌شود، ولی به طور کلی استفاده مردم از دهان‌شویه بر اساس نوع دهان‌شویه‌ها مثبت و مفید است و برای موارد مختلف از جمله پوسیدگی‌ها و... ثمر بخش است. همچنین استفاده از این موارد باید با دستور دندانپزشک باشد و در فواصل معین زمانی و محدود استفاده شود، استفاده طولانی مدت نیز می‌تواند عوارضی از جمله تغییر رنگ دندان‌ها،تغییر رنگ زبان، رویش قارچ در دهان و... داشته باشد.

این دندانپزشک ضمن اشاره به‌اینکه رعایت تمام اصول بهداشتی می‌تواند باعث کاهش ابتلا به هر نوع بیماری شود که یکی از آن می‌تواند کرونا باشد، افزود: مردم فقط در موارد اورژانس شامل موارد تروماها و صدمات به دندان‌ها و فک، موارد آبسه‌های حاد که منجر به تورم دهان می‌شود، دردهای شدید خودبه‌خودی شبانه، به دندانپزشکی‌ها مراجعه کنند، چون محیط دهان کاملا آلوده است و امکان انتقال به سایرین وجود دارد.

احتمال ناقل بودن کرونا در کودکان بیشتر است

وی ادامه داد: اگر افراد احساس کردند، ناقل هستند و علائمی مانند تب و مشکلات تنفسی دارند به هیچ وجه به دندانپزشکی مراجعه نکنند و فقط در موارد اورژانسی مراجعه کنند. در کودکان نیز با توجه به‌اینکه علائم بیماری در آن‌ها نهفته است و احتمال ناقل بودن در این گروه بیشتر است، می‌توانند بسیار خطرناک‌تر برای کادر درمان باشند به همین دلیل همه افراد فقط در موارد اورژانسی به دندانپزشکی مراجعه کنند.

این دندانپزشک گفت: ویروس کرونا، ویروس جدیدی است و با توجه به اینکه تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه در حال انجام است ولی در خصوص این مورد که عدم رعایت بهداشت دهان و دندان چه میزان ریسک ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد در حال حاضر پژوهشی صورت نگرفته است، زیرا قابل بررسی نیست. ولی رعایت بهداشت دهان و دندان جزء ضروریات هر فرد در همه روزهای سال و به‌ویژه در این ایام است.

وی اظهار کرد: مردم قرنطینه خانگی و در خانه ماندن را جدی بگیرند چون هنوز شرایط به حالت عادی برنگشته است و امیدواریم با رعایت همه مردم، از این دوران عبور کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی