اعتقاد به امام زمان(عج) مانع کم آوردن در بحران‌هاست و به انسان امید می‌دهد


اعتقاد به امام زمان(عج) مانع کم آوردن در بحران‌هاست و به انسان امید می‌دهد

این استاد اخلاق با اشاره به آثار و فواید اعتقاد به امام(عج) زمان، گفت: اولین اثر این اعتقاد، امید و دلگرمی است چون کسی که اعتقاد دارد ولی خدا در کنار او است، در بحران‌ها نمی‌بُرد و در مشکلات زندگی کم نمی‌آورد.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «مسعود عالی» درباره «آثار اعتقاد به امام زمان(عج)»، اظهار کرد: ما همه می دانیم شیعیان اعتقاد دارند امام زمان(عج) بین آنها زندگی می کند به تعبیر امام صادق(ع) ایشان در بازارها حرکت می کنند و روی فرش های ما قدم می گذارند، به تعبیر امام رضا(عج) در حج حضور دارند و امیرالحاج ایشان هستند و به تعبیر امیرمومنان(ع) به ما سلام می دهند و کنارمان می نشینند.

این استاد اخلاق تصریح کرد: در واقع با ما زندگی می کنند و در خوشی ها و ناخوشی ها همراه ما هستند. این اعتقاد آثار و فوایدی دارد. اولین اثر آن، امید و دلگرمی است چون کسی که اعتقاد دارد ولی خدا در کنار او است، در بحران ها نمی بُرد و در مشکلات زندگی کم نمی آورد.

وی تصریح کرد: فرض کنید در لشکری هنگام جنگ، سربازان بدانند فرمانده به هر دلیل نیست همین باعث می شود لشکر از هم بپاشد چنان که در جنگ اُحُد وقتی پیامبر(ص) مجروح شدند، برخی شایعه کردند که حضرت رسول(ص) به قتل رسیده اند با این شایعه مسلمانان از هم پاشیدند جز اصحاب نزدیک و خواص و بعد که اعلام شد حضرت(ص) تنها مجروح شده اند، بازگشتند.

حجت الاسلام عالی در ادامه بیان کرد: وقتی اعتقاد به حضور فرمانده ای شجاع و بصیر و پدری مهربان در جامعه جهانی داریم و می دانیم در سختی ها و بحران ها کنار ما هستند، بسیار امیدبخش است.

وی اضافه کرد: نقل است وقتی مغول ها به ایران حمله کردند سبزوار یا بیهق بسیار مقاومت کرد، شیعیان و بخصوص برخی رهبران قیام سربداران مخفی شده بودند و فقط جمعه ها با هم قرار می گذاشتند و بدون ترس در بخشی از بیابان جمع می شدند و عرضه می کردند یا صاحب الزمان(عج) امید و استغاثه ما به شما است.

حجت الاسلام عالی ابراز کرد: یکی از سفرای اسبق انگلیس در ایران به یکی از افراد مسن که به سفارت رفت و آمد داشت، می گفت: من تاریخ ایران را شخم زده ام، 17 مرتبه بحران هایی در تاریخ این کشور رخ داده که باید از نقشه جهان محو می شده است پس چرا هنوز باقی مانده است؟

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیرمرد پاسخ داد:شما اعتقاد به منجی و ولی خدا را که در بین ما زندگی می کند، نمی شناسید ما اعتقاد داریم در بحران ها دست ایشان پشت سر ما است. این اعتقاد به امام(عج)، امید و دلگرمی در انسان ایجاد می کند.

گفتنی است، این بحث ذیل طرح آموزشی «ربیع الانام» ایراد شده است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد