معشیت 19 هزار خانوار در چهارمحال و بختیاری با اجرای پروژه بهشت‌آباد تحت تأثیر قرار می‌گیرد


معشیت 19 هزار خانوار در چهارمحال و بختیاری با اجرای پروژه بهشت‌آباد تحت تأثیر قرار می‌گیرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با اجرای تونل بهشت‌آباد معیشت حدود 19 هزار خانوار در معرض خطر قرار می‌گیرد و بسیاری از چشمه‌ها و قنات‌ها نیز خشک می‌شود.

جعفر مردانی ۱۶ اردیبهشت در شورای اطلاع‌رسانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سال ۹۸ این استان چالش‌های متعددی از جمله سیل، مسئله آب، گرانی بنزین و ... را پشت سر گذاشته است، اظهار کرد: خوشبختانه در سیل فروردین‌ماه با وجود اینکه شهرستان کوهرنگ پربارش‌ترین نقطه در کشور بود با مدیریت انجام شده هیچ خسارت جانی در این استان رخ نداد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اجرای تونل بهشت‌آباد در چهارمحال و بختیاری، توضیح داد: با آغاز فعالیت مجدد احداث تونل بهشت‌آباد در استان مجاور مکاتبات بسیاری برای پیگیری این موضوع توسط استاندار، مسئولان مربوطه و اعضای شورای تأمین انجام شد و مراتب اعتراض مردم به وزیر نیرو، معاون رئیس جمهور و وزیر جهادکشاورزی رسانده شد.

مردانی ، خاطرنشان کرد: طبق برآوردهای کارشناسان استان اصفهان تا سال ۱۴۲۰ با پیش‌بینی جمعیتی حدود ۶.۵ میلیون نفر نیازی به تأمین آب از طریق این تونل ندارد و می‌تواند آب شرب مورد نیاز خود را از طریق زاینده‌رود تأمین کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با اجرای تونل بهشت‌آباد معیشت حدود ۱۹ هزار خانوار در معرض خطر قرار می‌گیرد و بسیاری از چشمه‌ها و قنات‌ها نیز خشک می‌شود.

وی از تشکیل یک کمیته فنی و حقوقی در چهارمحال و بختیاری برای پیگیری مسئله بهشت‌آباد خبر داد و گفت: وحدت مردم و مسئولان نتیجه بسیار خوبی در پیشبرد پیگیری‌ها دارد، بسیاری از افراد به دنبال اختلاف‌افکنی بین مردم و مسئولان در حوزه آب هستند تا از این طریق به هدف خود برسند.

مردانی با تأکید بر اینکه پروژه انتقال آب بهشت‌آباد ارزیابی زیست‌محیطی ندارد، تصریح کرد: تا زمانی که مشکلات زیست و اجتماعی محیطی بهشت‌آباد برطرف نشود، این پروژه باید متوقف شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه جلسه در خصوص برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان، یادآور شد: باوجود تمام تمهیدات و تبلیغات دشمنان مردم پای صندوق‌های رأی آمدند، مشارکت مردم در استان حدود ۵۲.۲۳ درصد بود.

وی با اشاره به شیوع کرونا ویروس در کشور، عنوان کرد: در روزهای اخیر شاهد بالا رفتن آمار مبتلایان به این ویروس در استان هستیم که طبق گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد علت این مسئله نشست و برخاست‌های خانوادگی است از مردم درخواست می‌شود هم چنان در خانه بمانند و در نشست‌های خانوادگی شرکت نکنند.

مردانی در ادامه با با بیان اینکه دشمنان داخلی و خارجی به دنبال ترویج نا امیدی در بین مردم هستند، توضیح داد: در سال گذشته باوجود تمامی مشکلات حدود ۵۴۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۲۷ میلیارد تومان در چهارمحال و بختیاری افتتاح و کلنگ‌زنی شد، همچنین در هفته دولت نیز پروژه‌های بسیاری افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: نیاز است یک اتاق فکر برای بحث اطلاع‌رسانی در استان تشکیل شود تا بتوان مقابل هجمه‌های رسانه‌ای دشمنان را برای تزریق ناامیدی بگیریم و رصد فضای مجازی نیز در دستور کار قرار بگیرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر کرونا ویروس و مسئله آب بزرگترین چالش در چهارمحال و بختیاری است، خاطرنشان کرد: مسائل و مشکلات بیمه‌ای خبرنگارانی که در ایام شیوع کرونا ویروس دچار آسیب شده‌اند باید از طریق اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تأمین اجتماعی پیگیری شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید