برای اجاره و یا خرید ماینر به چه نکاتی باید توجه کرد

برای اجاره و یا خرید ماینر به چه نکاتی باید توجه کرد

یکی از مهمترین موضوعات در خرید ماینر توجه به مشخصات فنی ماینرهاست. اما این تنها موضوعی نیست که باید به آن توجه شود. صنعت کریپتوکارنسی با رشد صعودی همواره به عنوان یکی از صنایع جذاب برای سرمایه گذاری هستند. صنعت رمزارزها اخیرا توسط دولت به عنوان یک صنعت قانونی به رسمیت شناخته شده است و شرکت های ماینری زیادی در ایران شروع به فعالیت کرده اند. نحوه تشخیص مرجعیت این شرکت ها موضوعی هست که در این محتوا به آن پرداخته می شود.

ظهور شرکت های ماینر

پس از به رسمیت شناخته شدن ارزرمزها در ایران، شرکت های بسیاری که پیشتر در کشورهای دیگری فعالیت می‌کردند وارد بازار ایران شدند. شرکت های نوظهوری هم در ایران شکل گرفت.

فضای ارزرمزها همواره برای افرادی که از دانش فنی بی بهره و نسبت به فضای دیجیتال ناآشنا هستند همچنان بازار پرریسکی تلقی می شود. بسیاری از افراد این ریسک را می پذیرند و به دنبال کسب دانش در این زمینه میروند اما یک عده همچنان تمایلی به ورود ندارند.

به لطف پیدایش شرکت هایی که در زمینه اجاره و یا خرید ماینر فعالیت می‌کنند، این مسئله قابل حل هست. برخی از این شرکت ها تخصص کافی در این زمینه را داشته و در این بازار محکم قدم میگذارند. افرادی که تخصص کافی در این زمینه ندارند می توانند برای سرمایه گذاری از این شرکت ها استفاده کنند. این شرکت ها معمولا دستگاه های ماینر خود را برای فروش یا اجاره در اختیار افراد مختلف قرار میدهند و از طرفی تمامی فعالیت هایی که نیاز به علم دارد را خودشان به عهده میگیرند.

اما بدیهی است که نباید به هر شرکتی اعتماد کرد. شرکت قانونی و مرجع دارای ویژگی های مشخصی هست که باید تک تک آنها را برخوردار باشد. افراد نیز قبل از اعتماد به یک شرکت در هر زمینه ای باید حتما این فاکتورها را مدنظر داشته باشند. اگر دانش و فرصت تحقیق در این زمینه را دارند جستجو کنند و اگر برایشان مقدور نیست با شرکت موردنظرشان تماس گرفته و در این خصوص از آنها سوال کنند.

و اما این فاکتورها چیست؟

فاکتورهای مهم برای اجاره و یا خرید ماینر از شرکت های ماینینگ

ثبت یک شرکت معتبر

یک شرکت معتبر باید ثبت شده باشد. شرکت های ثبتی دارای کداقتصادی و کد ملی معتبر هستند. همچنین دارای شماره ثبت و نام حقوقی قابل استناد هستند. نکته مهم دیگر داشتن یک آدرس کاملا مشخص است برای مراجعه حضوری.

اغلب این شرکت ها دارای روزنامه رسمی هستند که در آن به این فاکتورها اشاره شده است که میتوان یا از بستر نت آنها را پیدا کرد و یا با یک تماس به شرکت از آنها جویا شد.

مجوز از ارگان های مربوطه

هر شرکتی برای اینکه ثابت کند که فعالیت های قانونی دارد باید از ارگان مربوط به خود مجوز بگیرد. گرفتن مجوز این اطمینان را به کاربران میدهد که یک ارگان دولتی فعالیت و کلیه ی مدارک این مجموعه را بررسی و آن را تایید کرده است. شاید اشاره به این موضوع خالی از لطف نباشد که در بین شرکت های ماینر تنها شرکتی که دارای مجوز از وزارت صنعت معدن و تجارت است شرکت آی ماینر بوده که تحت برند ددینو در ایران فعالیت می‌کند. چندی قبل تابناک با انتشار مطلبی به بررسی آی ماینر پرداخته بود.

پشتیبانی 24 ساعته

یکی از موارد بسیار مهمی که کمتر به آن توجه میشود بحث پشتیبانی ست. در بین شرکت هایی که خدمات اینترنتی ارائه میدهند داشتن پشتیبانی در لحظه یک وجه تمایز به حساب می آید. به طوری که هرچه این پشتیبانی بهتر باشد شرکت از قدرت بیشتری برخوردار است.

سایت معتبر

سایت معتبر یکی از فاکتورهاییست که باید به آن توجه کرد. برای اینکه شرکتی در سایت خود خرید و فروش انجام دهد باید دارای یکسری مجوزهای الکترونیکی داشته باشد. یکی از این مجوزها داشتن اینماد است. اگر سایتی دارای این مجوز باشد در انتهای هر سایتش معمولا قابل رویت هست. آی ماینر یکی از شرکت هایی است که در این عرصه وارد شده و دارای اینماد است.

داشتن دمو

یکی از نقاط قوت یک شرکت دادن فرصتی برای تست کردن است. شرکت هایی که کالای مصرفی یا خدماتی دارند و امکان فرآهم کردن دمو برای آنها وجود دارد و این امکان را برای کاربر نیز قایل هستند قابل اعتمادترند. معمولا شرکت هایی که از خدمات و محصول خود مطمئن هستند این امکان را لحاظ میکنند.

پویایی شرکت

یکی از فاکتورهای مهم اما کم ارزش در دید مردم بحث پویایی شرکت است. شرکت هایی که دائما در بستر وب وجود دارند. در وبلاگ خود مقالات به روز را بارگزاری میکند. در شبکه های اجتماعی خود فعال هستند. در همایش ها و نمایشگاه ها شرکت میکنند. همواره به تبلیغات خود میپردازند شرکت های قابل اعتمادتری هستند. این شرکت ها در تمام عرصه ها اعلام وجود میکنند. و به نظر میرسد که برای برندینگ خود هزینه میکنند که ارزشمند است. شرکتی که برای برندسازی خود نیرو و سرمایه و وقت میگذارد بدون شک برای مشتری خود و حفظ رضایت آن بیشتر وقت میگذارد.

جمع بندی

تمام 6 فاکتور بالا جزء حداقل مواردی هستند که یک شرکت برای جلب اعتماد افراد انجام دهد. بجز بحث مجوزها صراحتا نمی توان ادعا کرد که اگر شرکتی یکی از فاکتورهای بالا را نداشته باشد، شرکت نامعتبری هست. اما می‌توان با اطمینان گفت که اگر شرکتی تمام فاکتورهای ذکر شده را داشت با خیال راحتتری میتوان به آن اعتماد کرد. نباید فراموش کنیم که جستجو و تحقیق کافی قبل از سرمایه گذاری در هر حوزه ای باید به درستی انجام شود.