ویژگی ها و فضیلت های حضرت خدیجه(س)


ویژگی ها و فضیلت های حضرت خدیجه(س)

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به ویژگی های ام المومنین حضرت خدیجه کبری (سلام الله علیها) گفت: آن حضرت الگوی کامل برآمده از راه و مسیر پیامبر گرامی اسلام بود.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف؛ حجت الاسلام والمسلمین «سید عبدالفتاح نواب» درجلسه تواصی به حق کارکنان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری ، با گرامیداشت سالروز وفات ام المومنین حضرت خدیجه کبری(س) به ویژگی ها و فضیلت های آن حضرت اشاره کرد و اظهار داشت: از آن بانوی بخشنده می توان بعنوان الگوی کاملی یاد کرد که برآمده از راه و مسیر رسول گرامی اسلام صلی الله علیه واله بود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: درجای جای عمر پیامبر ازعلاقه مندی ایشان به ایثار، فداکاری و خدمات حضرت خدیجه نکات ارزشمندی بیادگارمانده است به گونه ای که رسول گرامی اسلام دیگران را هم به پیروی از راه و مسیر این بانوی بزرگ اسلام تشویق می کرد.
حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اینکه حضرت خدیجه(س) در سال دهم بعثت مدت کوتاهی بعد از وفات "حضرت ابوطالب" از دنیا رفت، گفت: از آن سال بعنوان "عام الحزن" سال اندوه و غم یاد می کنند.


وی در ادامه با بیان اینکه ستایش پیامبراکرم از حضرت خدیجه موجب حسد برخی همسران آن حضرت میشد، افزود: رسول خدا با شنیدن این سخنان که همسران فعلی برتری هائی نسبت به حضرت خدیجه دارند فرمود: " و الله ما ابدلنی الله خیرا منها،آمنت بی حین کفر الناس،و صدقتنی‌ اذ کذبنی الناس،و واستنی بمالها اذ حرمنی الناس و رزقنی منه الله‌م الولد دون غیرها من النساء - بخدا سوگند خداوند بهتر از او زنی به من نداده ، او بود که بمن ایمان آورد هنگامی که مردم کفر ورزیدند، و او بود که مرا تصدیق کرد و مردم مرا تکذیب نموده (و دروغگویم خواندند) واو بود که در مال خود با من مواسات کرد (و مرا بر خود مقدم داشت) در وقتی که مردم محرومم کردند، و از او بود که خداوند فرزندانی روزی من کرد و از زنان دیگر نسبت بفرزند محروم ساخت.

نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه حضرت خدیجه با وجود خواستگارانی که داشت خود ازدواج با حضرت رسول را در آن دوره تاریک جاهلیت پیشنهاد کرد ، گفت: خدیجه کبری به دنبال ارزشهای معنوی بود نه ثروت و مال که بهترینهایش را داشت و در خدمت بهترین فرستاده خدا ارزانی کرد. از نگاه پیامبر(ص) نیز اگر همسران آن حضرت در یک کفه ترازو و حضرت خدیجه در کفه دیگر باشد کفه حضرت خدیجه سنگین تر است.

وی افزود: حضرت خدیجه ، پیامبر را با هر آنچه داشت کمک کرد و همه ما دین خود را مدیون رسول خدا و افرادی هستیم که با حمایت های خود در آن دوره ایشان را یاری کردند تا راه پیامبر باقی بماند.
نماینده ولی فقیه از دوران زندگی حضرت خدیجه با پیامبر بعنوان دورانی ویژه یاد کرد و گفت: حضرت خدیجه آن قدر نزد پیامبرمحبوب بود که رسول خدا به دوستان آن حضرت هم احترام می کرد .

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اینکه نباید خدمات گذشتگان را نادیده گرفت و فراموش کرد، درس هایی را که می توان از زندگی حضرت خدیجه گرفت، برشمرد و گفت: انسان درهنگام قدرت نباید تلاشها و خدمات دیگران را فراموش کند، نسبت به دیگران نباید حسادت بورزد، ازحرکت موفق گذشتگان باید به خیر و نیکی یاد کند و ضمن تکریم گذشتگان با شیوه ای صحیح در مسیر رضایت شان گام بردارد.
سرپرست حجاج ایرانی در پایان سخنان خود با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) در روز شنبه آینده؛ نیمه ماه خدا (20 اردیبهشت ماه)، اظهار داشت: آن حضرت به انسان ها درس اخلاق آموخت و حتی با کسانی که از شام برای کوچک کردن ایشان آمده بودند به نحوی صحبت کرد که به جایگاه و عظمت امام مجتبی اذعان کردند.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز