معاون استاندار سمنان: کرونا شرکت در راهپیمایی اربعین را نامشخص کرده است


معاون استاندار سمنان: کرونا شرکت در راهپیمایی اربعین را نامشخص کرده است

سمنان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: نامشخص بودن پایان خطر ابتلا به کرونا، اعزام قطعی زائران به پیاده‌روی اربعین امسال را نیز نامشخص کرده است.

حبیب‌الله خجسته پور روز دوشنبه در جلسه ستاد اربعین حسینی(ع) استان در سالن جلسات استانداری سمنان بیان کرد: اعزام به صورت انفرادی برای پیاده‌روی میلیونی اربعین حسینی(ع) همواره معضلاتی را به همراه داشته است.

خجسته‌پور از صدور دستورالعمل ابلاغی ستاد مرکز اربعین حسینی(ع) در خصوص اندیشیدن تمهیدات مناسب برای اعزام گروهی زائران خبر داد و ابراز امیدواری کرد که اجرای دستورالعمل ابلاغی، رفع مشکلات سال‌های گذشته را به همراه داشته باشد.

وی گفت: اعزام گروهی زائران سبب افزایش انسجام و نظم در طول مسیر پیاده‌روی می‌شود و این امر زمینه و بستر آموزش و فعالیت‌های فرهنگی را سهل‌تر می‌کند.

این مقام مسوول با اشاره به شرایط کشور عراق از احتمال به وجودآمدن برخی مشکلات در پیاده‌روی میلیونی اربعین خبرداد و خواستار ارائه پیشنهادهای مسوولان مربوط به منظور کاهش کمبودها و مشکلات مذکور شد.

وی همچنین از فرمانداران خواست تا به منظور بهبود و تقویت این دستورالعمل در موعد مقرر، نظرات خود را ارسال کرده تا به ستاد مرکزی ابلاغ شود.

معاون سیاسی استاندار سمنان تاکید کرد: مسئولان باید دقت لازم را به منظور انطباق این شیوه نامه با واقعیت کشور عراق داشته باشند و انحرافی در اجرای دستورالعمل صورت نگیرد.

ارتقاء امنیت و نظم، لازمه یک حرکت عظیم فرهنگی است

خجسته‌پور تاکید کرد: ارتقاء امنیت و نظم، لازمه اصلی یک حرکت عظیم فرهنگی همچون پیاده روی میلیونی اربعین حسینی(ع) است.

وی با اشاره به اینکه راهپیمایی سال گذشته با تمام مشکلات و کمبودها، به بهترین شکل انجام شد، گفت: ارتقاء امنیت و نظم در برگزاری این حماسه مذهبی مساله بسیار مهمی است و باید راهکارهای لازم به منظور دستیابی به این امر شناسایی، بررسی و در دستور کار قرار گیرد.

جانشین رئیس ستاد اربعین حسینی(ع) استان با اشاره به اینکه موکب دائمی سمنان در شهر مهران، پایگاه فرهنگی مذهبی در نقطه مرزی کشور است، گفت: استفاده از ظرفیت خیران به منظور تکمیل و ساخت این مرکز بسیار مهم و ضروری است.

اربعین حسینی چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) که با ۲۰ صفر مصادف است. مشهور است که اسیران کربلا روز ۲۰ صفر سال ۶۱ قمری در بازگشت از شام، برای زیارت مدفن امام حسین(ع) به کربلا رفتند؛ البته گروهی از علما همچون شیخ مفید و شیخ طوسی تصریح کرده‌اند که اسرا در بازگشت از شام به مدینه رفتند. همچنین جابر بن عبدالله انصاری، در این روز به‌عنوان اولین زائر بر سر مزار امام حسین(ع) حاضر شده است.

۲۰ صفر در ایران تعطیل رسمی است و شیعیان در این روز عزاداری می‌کنند. راهپیمایی اربعین شیعیان به سوی کربلا، به یکی از مهم‌ترین و گسترده‌ترین مراسم عزاداری شیعیان جهان، تبدیل شده و در زمره بزرگترین اجتماعات مذهبی جهان قرار گرفته است. بیشترین زائرانی که در اربعین از دیگر کشورها به عراق می‌روند، از ایران‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟