نشست شورای شهر سبزوار ناتمام ماند


نشست شورای شهر سبزوار ناتمام ماند

سبزوار- ایرنا- نشست روز دوشنبه شورای شهر سبزوار با موضوع طرح سوال از شهردار این شهر مانند چند نشست قبلی با حاشیه‌هایی همراه شد و ناتمام ماند.

شورای شهر سبزوار از ابتدای اردیبهشت ماه جاری جلسات متعددی برگزار کرده است که برخی از آنها دارای حاشیه بود.

آتش زدن متمم بودجه ۹۸ از سوی رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این شورا، امتناع شهردار این شهر از حضور در جلسات برای پاسخگویی به سوالات برخی اعضای شورا، درگیری لفظی میان برخی از اعضا و همچنین ناتمام ماندن نشست شورای شهر برخی از این حواشی است.

نشست شورای شهر سبزوار و طرح سوال از شهردار این شهر

یکصد و هشتاد و نهمین نشست شورای شهر سبزوار نیز که امروز (دوشنبه) با دستور طرح سوال از شهردار برگزار شده بود، حاشیه ساز شد و بدون نتیجه ناتمام ماند.

رییس شورای اسلامی شهر سبزوار در این نشست گفت: شهردار این شهر پس از چهار بار تذکر کتبی برای پاسخگویی به ۲۱ سوال ۲ عضو شورای شهر در صحن علنی حاضر شده است.

قربانعلی کلمیشی افزود: طی چند ماه گذشته به شهردار این شهر درباره عمل نکردن به اولویت‌ها و برنامه‌های دوره چهار ساله وی تذکر داده شده است.

وی ادامه داد: شهردار سبزوار هنگامی که نامزد تصدی شهرداری شده بود ۲۹ برنامه و اولویت شهری را برای دوره چهار ساله مشخص کرد که پس از گذشت سه سال از دوره پنجم شورای اسلامی شهر سبزوار، برخی از این طرح‌ها و ماموریت های بودجه‌ای محقق نشده است.

وی گفت: برخی تعهدات مهم شهردار این شهر شامل اجرای کمربند غرب سبزوار، احداث سایت نمایشگاهی با جذب سرمایه‌گذار، ایجاد پیاده رو خیابان بیهق، ایجاد مجموعه ورزشی در غرب توحید شهر، مرمت و رفع خطر سیل بند غرب، بهسازی محله کوی گلستان و تعیین تکلیف برخی طرح‌های نیمه تمام بود.

شهردار سبزوار نیز در پاسخ به موارد مطرح شده گفت: تذکر و سوال از شهردار ۲ موضوع جداگانه است. مطابق قانون تذکر باید کتبی باشد و پس از آن از شهردار سوال شود.

سید علی کوشکی افزود: از طرفی تذکری قانونی است که در چارچوب وظایف شهردار قرار داشته باشد که برخی از این موارد در حوزه وظایف شهرداری قرار ندارد و بزرگنمایی شده است.

وی با اشاره به انتقاد ۲ عضو شورای شهر سبزوار مبنی بر اینکه شهردار در نشست‌های شورای شهر حضور ندارد اظهار داشت: در قانون به صراحت آمده است که تنها در کمیسیون‌هایی که لوایح شهرداری در آن بررسی می‌شود شهردار یا نماینده قانونی او باید در جلسات حاضر شود که به آن عمل شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی پویش اینترنتی "استیضاح و برکناری شهردار" هم گفت: موضوع جالب در راه‌اندازی این پویش، انکار برخی امضا کنندگان است که از اساس از راه‌اندازی این کارزار بی اطلاع بوده اند.

کوشکی با بیان اینکه با وجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی طرح‌های عمرانی شاخصی در شهر اجرا شده است افزود: در عین حال اگر دو سوم اعضای شورای شهر خواستار برکناری شهردار شوند آن را خواهم پذیرفت و از فردا در دفتر کار حاضر نخواهم شد.

بی نظمی در برگزاری نشست‌ها

عضو دیگر شورای اسلامی شهر سبزوار نیز با اشاره به بی‌نظمی در برگزاری نشست‌های شورا گفت: در حالی روز گذشته جلسه یکصد و نود و یکم برگزار شد که امروز یکصد و هشتاد و نهمین جلسه در حال برگزاری است.

زهرا بخشی همچنین از عدم پوشش زنده این نشست در صفحه فضای مجازی شورا انتقاد کرد که سخنگوی شورا در پاسخ گفت: پخش زنده صفحه اینستاگرام شورای اسلامی شهر، مسدود شده است و این امکان میسر نیست.

نشست امروز شورای اسلامی شهر سبزوار در ادامه به دلیل ناهماهنگی و اختلافات، با درگیری لفظی ۲ عضو شورای شهر بدون نتیجه مشخص به پایان رسید.

شورای اسلامی شهر سبزوار ۹ عضو دارد و شهر ۲۳۰ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی