حضرت خدیجه (س) الگوی رفتار مومنانه در ایام تحریم بودند


حضرت خدیجه (س) الگوی رفتار مومنانه در ایام تحریم بودند

حجت الاسلام استوار میمندی گفت: حضرت خدیجه (س) شخصیتی عظیم الشان و الگوی رفتار مومنانه در ایام تحریم بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «محمد استوار میمندی»، امروز (دوشنبه 15 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز ارتحال حضرت خدیجه (س)، گفت: ایشان شخصیتی بودند که به راستی به رسول خدا (ص) یاری رساند، ایشان شخصیتی عظیم الشان و الگوی رفتار مومنانه در ایام تحریم بودند.

رئیس حوزه های علمیه فارس با تاکید بر اینکه این ایام با شرایط خاصی کشور روبرو هست، تاکید کرد: این شرایط خاص به گونه ایست که تاریخ بشر کمتر آن را تجربه کرده است و مراودات مختلف را تحت تاثیر خودش قرار داده و دوران کرونا و پساکرونا هم جز دوران عطف تاریخ جهانی است و از همه کادردرمانی و مدافعین سلامت و نیروهای جهادی تجلیل می کنم.

وی با اشاره به اینکه در آغاز کرونا هجمه ای علیه دین و مذهب شکل گرفت و برخی درصدد ایجاد تقابل بین دین و علم انجام دادند، افزود: با استفاده از اجتهاد پویایی که مجتهدهای تشیع و در راس آن مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هستند، ثابت شد این ها هجمه ای بیش نبوده است.

حجت الاسلام استوار میمندی با یادآوری این مطلب که در اسلام توصیه به علم آموزی کرده است، اظهار کرد: کرونا ثابت کرد، هیچ تعارضی بین علم و دین نیست بلکه دین آمده تا یاری رسان علم باشد و کرونا ثابت کرد هنوز با نقطه آرمانی فاصله زیادی داریم.

رئیس حوزه های علمیه فارس با تاکید بر اینکه امروز بیش از سه میلیون و نیم به این بیماری مبتلا شدند و کشورهای توسعه یافته در صدر آمارهای ابتلا و فوتی ها هستند، اضافه کرد: از رئیس جمهور برای بازگشایی مساجد در مراکز کم خطر را صادر کرد که از وی تشکر می کنم چرا که مساجد محلی برای تامین نیازهای معنوی انسان است.

وی با اشاره به اینکه نیاز به آرامش روحی و معنوی هم باید تامین شود که این معنویت مذهب و دین است، افزود: همین مقدار تعطیلی بازار اصناف می توانست لطمه جدی به جامعه وارد کند و تعطیلی مساجد هم همین میزان لطمه به بعد معنویت انسان وارد می کند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه اهالی مسجد و متدینین جامعه نظم پذیرترین و توصیه پذیرترین افراد جامعه هستند، گفت: مساجد می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی به عنوان الگوی جامعه معرفی شوند.

به گفته حجت الاسلام استوار میمندی، نقش روحانیت در مقابله با کرونا یک نقش برجسته بود و عده ای سعی کردند تا با پمپاژ یاس و ناامیدی افراد را ناامید کنند و یکی از محل هایی که رکن معنویت بخشی با جامعه، همین حوزه های علمیه بودند.

وی با اشاره به اینکه بیماری از قم آغاز نشد و 15 استان همان زمان درگیر کرونا بودند اما پزشکان قم زودتر آن را کشف کردند و یک افتخار بود که آنان زودتر این بیماری را کشف کردند، افزود: روحانیون اولین افزادی بودند که مراکز دینی را تعطیل کردند و پس از آن به کمک کادر درمانی شتافتند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه روحانیون در این راه برای مواسات و همدلی گام های موثری برداشتند، افزود: طلاب جهادی ما، شرایط غسل و کفن اموات کرونایی را فراهم کردند.

حجت الاسلام استوار میمندی با اشاره به اعلام آغاز پذیرش حوزه های علمیه، گفت: از نوجوانان و جوانان مستعد، نخبه و با صلاحیت در این عرصه وارد شوند و با فراگیری دروس دینی تاریخ ساز شوند.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام از 21 فروردین آغاز شد و تا 20 خرداد ادامه دارد، تاکید کرد: علاقمندان برای ثبت نام باید به سایت paziresh.imc.ir مراجعه کنند و فرم ثبت نام و نحوه آن در این سایت گذاشته شده است.

رئیس حوزه های علمیه فارس با تاکید بر اینکه دانش آموزان و دانشجویان را برای حضور در حوزه های علمیه در این دوره ثبت نام کنند، افزود: سعادت فردی انسان ها امری مهم است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا، حوزه های کل استان فارس را تعطیل کردیم و شورای آموزش شیوه نامه آموزش غیرحضوری را تدوین کردیم، افزود: از شنبه ۱۰ اسفند ۹۸ این شیوه در حال اجراست و هنوز ادامه دارد اما امتحانات را به صورت حضوری برگزار خواهیم کرد.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا