ایجاد جبهه جدیدی برای توسعه اقتصادی با فعالیت مراکز پژوهشی در فارس


ایجاد جبهه جدیدی برای توسعه اقتصادی با فعالیت مراکز پژوهشی در فارس

استاندار فارس با اشاره به فعالیت مراکز علمی استان برای تبدیل تهدید کرونا به فرصت گفت: با فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی جبهه جدیدی برای توسعه اقتصادی و ثروت‌آفرینی ایجاد شده است.

ایجاد جبهه جدیدی برای توسعه اقتصادی با فعالیت مراکز پژوهشی در فارس

به گزارش ایکنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس شب گذشته، 14 اردیبهشت‌ماه در جلسه کمیته علمی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه در ابلاغیه اقتصاد مقاومتی موضوع توسعه دانش‌بنیان مورد توجه قرار گرفته است، گفت: حرکتی که امروز در مراکز علمی استان برای تبدیل تهدید کرونا به فرصت صورت گرفته، اقدامی دانش‌بنیان است که سلامتی را به ارمغان می‌آورد و رتبه علمی کشور را در رنکینگ جهانی ارتقا می‌دهد.

وی با تصریح اینکه با فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی جبهه جدیدی برای توسعه اقتصادی و ثروت‌آفرینی ایجاد شده است، افزود: در سند آمایش استان فارس نیز ایجاد صنایع هایتک و دانش‌بنیان مطرح شده است که طرح‌های پژوهشی مقابله با کرونا در همین راستا ارزیابی می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه استان فارس با وجود دانشگاه شیراز، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و تعداد زیادی از مراکز علمی و پارک‌های علم و فناوری، مدعی قطب علمی و قطب پزشکی در جنوب کشور است، گفت: باید برای توسعه استان و حل مشکلات و دغدغه‌های مردم از این ظرفیت بالا بهره ببریم.

استاندار فارس با اشاره به اینکه در زمینه مقابله با گسترش ویروس کرونا نیازمند مدل‌ها و تجهیزات پیش‌بینی و پیشگیری، تشخیصی، درمانی و بازپروری هستیم، ادامه داد: خوشبختانه در طرح‌های پژوهشی دانشگاه‌های استان بخش‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته است اما اعتبارات استان بر اساس اولویت‌بندی و بر اساس نیازهای فوری تخصیص خواهد یافت.

وی اظهار کرد: به‌منظور تأمین اعتبار طرح‌های پژوهشی در زمینه مقابله با ویروس کرونا از ظرفیت‌های خیرین حوزه سلامت و همچنین اعتبارات پژوهشی استان استفاده خواهیم کرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تأکید بر اینکه زمان‌بندی اجرای طرح‌های پژوهشی دانشگاه‌ها در زمینه مقابله با ویروس کرونا باید مورد توجه جدی قرار گیرد، گفت: به‌منظور حمایت از طرح‌های پژوهشی استان، بخش‌های تحقیق و توسعه واحدهای صنعتی استان باید با ریسک‌پذیری بالاتری وارد عرصه شده و به اجرای این طرح‌ها کمک کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قربانی