بحث انتظار یک نظریه کلامی، اعتقادی و فراگیر است


بحث انتظار یک نظریه کلامی، اعتقادی و فراگیر است

حجت الاسلام فاتح با بیان این که بحث انتظار یک نظریه کلامی، اعتقادی و فراگیر است، گفت:نظریه انتظار می‌تواند در حوزه‎های متفاوت حکومت، سیاست، انسان‎شناسی و جامعه‎شناسی پیش از ظهور، مدل رفتاری و فکری و راهبردی باشد.

حجت الاسلام «علی فاتح» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با بیان این که مسأله ظهور و انتظار منجی در تمام ادیان جهان وجود دارد، اظهار داشت: دین مبین اسلام نیز از این قاعده مستثنا نیست و در دین اسلام مسأله انتظار و مهدویتی به عنوان یکی از موضوعات اصلی در دین مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

مدیر خدمات معارفی مسجد مقدس جمکران افزود: بحث انتظار یک نظریه کلامی، اعتقادی و فراگیر است که می‌تواند در حوزههای متفاوت حکومت، سیاست، انسانشناسی و جامعهشناسی پیش از ظهور، مدل رفتاری و فکری و راهبردی باشد.

وی با تأکید بر این که لازم است نسبت به بایستهها و مؤلفه‌های رفتاری منتظران توجه بیشتری نشان داده شود، ابراز داشت: ازآنجا که مقوله انتظار مؤلفه‏ای بنیادی در نظریهپردازیها و در میان آموزههای دینی موضوعی بی‌همتاست، با تأمل در مجموعه روایات مربوط به قیام حضرت مهدى(عج) این حقیقت به دست میآید که زمینه‏سازان اصلى ظهور اصحاب و یاران هستند.

حجت الاسلام فاتح اضافه کرد: توجه به مؤلفه های رفتاری منتظران می تواند به عنوان الهام‏بخش یک ایده و راهگشا به سوی آینده و به شکل یک فلسفه بزرگ اجتماعی، اسلامی، آینه مناسبی برای شناخت آرمانهای اسلامی باشد.

وی با اشاره به نگاه رهبر معظم انقلاب به موضوع مهدویت و انتظار یادآور شد: حضرت آیتالله خامنهای به عنوان رهبر و اندیشمند بزرگ جامعه اسلامی همواره دغدغه تعالی جامعۀ منتظِر را در طول انقلاب اسلامی داشته است.

این کارشناس حوزه مهدویت در پایان خاطرنشان ساخت: نظام متعالی و مطلوب مورد نظر مقام معظم رهبری، الگویی مطلوب از حکومت اسلامی در عصر غیبت بوده و مقدمه‌ای برای تشکیل جامعه اسلامی مهدوی محسوب می‌شود از این رو بایسته‏های رفتاری جامعۀ منتظِر را در اندیشه مقام معظم رهبری هم در جنبه فردی و هم در جنبه اجتماعی می توان بررسی کرد.

پایان پیام/694

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عجیب ترین جاده جهان را تماشا کنید!