وقت تحریف امام(ره) و عصا گذاشتن زیر بغل آمریکاست!


وقت تحریف امام(ره) و عصا گذاشتن زیر بغل آمریکاست!

موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) و رئیس‌دولت اصلاحات، در اطلاعیه‌هایی- هرچند دیرهنگام- اظهارات جنجالی عیسی کلانتری، معاون رئیس‌جمهور در تحریف آشکار نظر امام(ره) را غیرصحیح عنوان کردند.

به گزارش مشرق، پس از گذشت نزدیک به یک هفته از اظهارات جنجالی عیسی کلانتری، معاون رئیس‌جمهور در تحریف آشکار نظر امام‌ره) مبنی بر پخش موسیقی بانوان، موسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی‌(ره) در اقدامی دیر هنگام به آن واکنش نشان داد و حرف‌های مطروحه از سوی کلانتری را غیر صحیح خواند.

در بیانیه حمید انصاری قائم‌مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) آمده است:

«آنچه که در این اظهارات در رابطه با گفت‌وگوی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی با امام خمینی و ادعای «دستور حضرت امام به ایشان در استفاده از آواز تک‌خوانی زن در برنامه‌های ارشاد»، بیان گردیده است بنا به اسناد این مؤسسه و همچنین بنا به تکذیب جناب آقای خاتمی در پاسخ به استفسار موضوع از ایشان، صحیح نبوده و با واقعیت امر تفاوت فراوان دارد.

بیشتر بخوانید:

واکنش انصاری به اظهارات کلانتری در مورد فتوایی از امام

به موجب تماس‌ها و بررسی دقیق به‌عمل آمده، واقعه بدین صورت بوده است: مدیرکل وقت ارشاد اسلامی استان فارس، در دیدار با وزیر ارشاد وقت گزارش می‌دهد که طی استفتائی از حضرت امام خمینی‌(ره)، نظر ایشان را در رابطه با «حکم شرعی همخوانی زن و همچنین حکم تک‌خوانی زن»، جویا شده است و حضرت امام در جواب مرقوم داشته‌اند: «اگر مفسده‌ای برآن مترتب نباشد بلامانع است.»

بنا به گفته جناب آقای خاتمی، ایشان نه تنها هیچگاه با حضرت امام، در این موضوع گفت‌وگویی نداشته، بلکه مدیرکل مذکور را نیز به خاطر عدم هماهنگی در مسئله‌ای حساس و مهم و به این جهت که وی رأساً و بدون هماهنگی با وزارتخانه از امام استفتاء نموده است، توبیخ می‌نمایند.

روشن است که آنچه حضرت امام در پاسخ به استفتای مذکور فرموده‌اند همان نظر فقهی حضرت امام – و جمعی دیگر از مراجع عظام است - که در موارد دیگر و استفتائات بیان شده است»

کلانتری: امام موافق آواز زنان بود، خاتمی جرأت نکرد!

عیسی کلانتری رئیس‌سازمان محیط زیست در گفت‌وگویی مدعی شده بود که امام خمینی(ره) در زمان حیاتشان، «۲ بار» از محمد خاتمی (وزیر وقت ارشاد) درخواست داشتند که آواز زنان را به صورت تکخوانی از تلویزیون پخش کنند ولی خاتمی جرأت نکرده است!

کلانتری در تحریفی آشکار گفته بود: «بنده وزیر کشاورزی کابینه بودم. ایشان (خاتمی) از حضرت امام (ره) مستقیماً برای خود من در دولت نقل کردند که حضرت امام به من دستور دادند که شما چرا از آواز خواندن خانم‌ها استفاده نمی‌کنید؟ به صورت تک خوانی نه به صورت گروهی... آقای خاتمی گفت حضرت امام (ره) دوبار به من فرمودند اما من جرأت نکردم. امام تاکید داشتند خانمی که صدای خوبی دارد نه خانمی که صدای خوبی ندارد اما به خاطر قیافه‌اش بیاوریم تا بخواند و به مردم تحویل دهیم. شما باید استفاده بکنید. امام این نظریه را داشت، (آواز خواندن زنان را) حرام نمی‌دانستند.»!

حرف‌های کلانتری، بی‌اساس است

به دنبال همین اظهارات بود که رئیس‌ دولت اصلاحات، روز گذشته در مطلبی در کانال شخصی خود حرف‌های کلانتری، معاون رئیس‌جمهور را رد کرد و نوشت: «صحبت‌های جناب دکتر عیسی کلانتری در باب آوازخوانی زنان که در آن نسبتی به من داده شده بی‌اساس است. گرچه درحسن نیت آقای کلانتری تردیدی ندارم ولی ‌اشتباه منافاتی با حسن‌نیت ندارد.

موضوع از این قرار است که مدیرکل محترم ارشاد یکی از استان‌ها، استفتایی از حضرت امام کرده بود که همخوانی زنان (و شنیدن مردان) حکمش چیست؟ امام نوشتند اگر فسادی بر آن مترتب نباشد ‌اشکالی ندارد.

در سؤال دوم پرسیده شده بود که تک‌خوانی زنان حکمش چیست؟ فرموده بودند حکم مسئله بالا را دارد.

نه یک‌بار نه دوبار، ابداً درباره پخش یا عدم پخش مطلبی نفرمودند.»

یک مشت دانشجوی خودسر بودند!

اظهارات جنجالی کلانتری، معاون رئیس‌جمهور به آواز خواندن زنان محدود نشد بلکه وی در این مصاحبه ویدئویی که در کانال‌ها و سایت‌های اصلاح‌طلب و البته اپوزیسیون و معاند فارسی‌زبان منتشر شد، به مسئله تسخیر سفارت آمریکا هم پرداخت و حرف‌های جنجالی را مطرح کرد.

وی تسخیر سفارت آمریکا در سال ۵۸ از سوی «دانشجویان پیروخط امام» را اقدامی‌اشتباه خواند و گفت این دانشجویان نماینده ملت نبودند و اقدامشان خلاف اصول پذیرفته‌شده جامعه جهانی بود!

کلانتری که به گفته برخی منابع تا سال ۱۳۶۰ در آمریکا به سر می‌برده، با بیان اینکه «تسخیر سفارت آمریکا را قبول ندارم» تاکید کرد که «ما آنارشیست نبودیم... چرا که ما بالاخره در یک جامعه جهانی زندگی می‌کنیم و یک اصولی را پذیرفته‌ایم. شما (دانشجویان) خیلی راحت می‌توانستید با آمریکا قطع رابطه کنید. می‌توانستید سفیر آمریکا را از کشور اخراج کنید، می‌توانستید سفارت آمریکا را تعطیل کنید. ولی اینکه یک مشت دانشجو بخواهند از دیوار بالا بروند و... دانشجو که نماینده مردم نیستند، نماینده ملت نیستند. خوب در این سفارتخانه جاسوسی می‌کردند جاسوس‌ها را بیرون می‌کردید. ما حق نداریم به کشوری بگوییم بیایند در کشور سفارتخانه باز کنند و بعد بخواهیم بریزیم تسخیر کنیم،‌اشغال کنیم، گروگان بگیریم! در دولت هم توجیه‌هایی می‌کنند خانم ابتکار یا آقای بی‌طرف این اقدامشان را توجیه کنند این اقدام توجیه‌پذیر نیست.»

کلانتری با توصیف دانشجویان خط امام به عنوان «گروه‌های انقلابی خودسر»، تاکید کرد: «آن‌ها ممکن است یک کاری بکنند. ولی حکومت باید با آنها برخورد می‌کرد. ما دولت داشتیم.».

فعال اصلاح‌طلب: این همان هرزگی سیاسی است

عباس عبدی، فعال اصلاح‌طلب که در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا شرکت داشت، طی یادداشتی که به نظر واکنشی به اظهارات کلانتری است، نوشت: «اینکه کسانی نان به نرخ روز می‌خورند و هر روز جلوی یک دکه اتراق می‌کنند و به هرزگی سیاسی مشغول می‌شوند. این افراد بیش از هر گروه دیگر برای سیاست این مملکت زیانبار هستند... طرف ۴۰ سال است که هر روز به جناحی دل بسته و سر در منبعی داشته حالا یک باره فیلش یاد هندوستان کرده و تخطئه گذشته پرداخته و یک لحظه هم از خودش نمی‌پرسه تو که یک عمر دستبوس این و آن بودی تا پستی و مقامی و معاونتی و وزارتی گیرت بیاد چرا تا حالا سردرگریبان بودی و سکوت می‌کردی؟ آیا متوجه این‌اشتباهات نبودی؟ آنان یا باید خیلی نادان باشند که این استدلال‌های در حد کلاس ابتدایی را پس از ۴۰ سال تازه فهمیده و به عنوان کشف بزرگ عرضه می‌کنند یا باید گفت نه؛ خیلی خوب هم متوجه هستند. ولی چه می‌توان کرد که نان به نرخ روز می‌خورند و در این صورت، سکوت و حمایت‌های قبلی آنان روی دیگر سکه انتقادات کنونی آنان است چرا که هر دو رفتار برای آنان نان دارد.»

عبدی افزوده است: «مسئله اصلی آنان مطلوبیت پست و مقام و نان است و حقیقت و ارزش و منطق فقط بازیچه این مطلوبیت است و با هر خواری و خفتی باید میز و دستکی برای خود جور کنند. این همان هرزگی سیاسی است که مثل خوره بدنه اداری جامعه ایران را از درون پوک کرده است.... مصداق این گزاره کم نیست. همین روزها می‌توانیم موارد متعدد آن را در فضای مجازی ببینیم.»

حرف‌های بی‌ربط و فرصت‌طلبی سیاسی بعد از دفاع از کاوه مدنی و جاسوسان محیط زیستی

نکته قابل تأمل آنکه عیسی کلانتری، رئیس‌سازمان محیط زیست که ۱۳ سال وزیر کشاورزی جمهوری اسلامی ایران بوده، مناسب بود درباره حوزه تخصصی و مدیریتی خود سخن بگوید نه در مورد موضوعی که به او ارتباطی پیدا نمی‌کند.

با اینکه موضوعاتی مانند تراریخته کردن محصولات غذایی کشور در دوره مدیریت او، آلودگی هوا، دفاع از کاوه مدنی (معاون سابق و فراری سازمان) و جاسوسان محیط زیست، پرونده کاووس سیدامامی و... انتقادات به رویکرد و عملکرد تشریفاتی و تزئینی سازمان محیط زیست بی‌پاسخ مانده است، رئیس ‌این سازمان که طی ۴۰ سال گذشته بر صندلی‌های مدیریتی این مملکت تکیه زده، یاد گذشته افتاده و با طرح ادعاهای واهی و تهمت‌آلود به حضرت امام (ره) و زیر سؤال بردن انقلاب دوم (تسخیر لانه جاسوسی)، عصا زیر بغل آمریکا گذاشته و به مخدوش‌سازی بینش و منش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران می‌پردازد؛ اقدامی که واکنش بسیاری از فعالین سیاسی و کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت.

عبدالله گنجی، مدیرمسئول روزنامه جوان با انتشار توئیتی درباره کلانتری نوشت: «کلانتری محیط زیست آنچه امام انقلاب دوم و مهم‌تر از انقلاب اول دانست را رد و کلاً ‌اشتباه دانست، بلامانع بودن تک‌خوانی زن را هم به امام ارجاع داد. احتمالاً در اولی متوجه شده دانشجویان روی چمن سفارت رفتند محیط زیست آسیب دیده و دومی تک‌خوان زن برای محیط زیست مفید است وگرنه چه ربطی دارد».

همچنین سید نظام‌الدین موسوی، منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم، اظهارات عیسی کلانتری را فرصت‌طلبی سیاسی دانست و در توییتی نوشت: «اینکه بعد از ۳۰ سال مسئولیت دولتی و وزارت، در آستانه بازنشستگی سیاسی و احیاناً بستن بار و رفتن به آن سوی آبها، یادت بیفتد که تسخیر لانه جاسوسی آمریکا کار نادرستی بوده و آوازخوانی زنان کار خوبی است، نشانه شجاعت نیست».

نماینده مجلس: رئیس‌جمهور برخورد کند

واکنش به حرف‌های جنجالی معاون رئیس‌جمهور به نشست دیروز مجلس هم کشیده شد. سید محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در نطق میان دستور جلسه علنی دیروز مجلس به حرف‌های کلانتری واکنش نشان داد و گفت: آقای کلانتری، بعد از ۴۰ سال می‌گویید موضوع ‌اشغال لانه جاسوسی و سفارتخانه کار اشتباهی بوده آن هم بعد از دفاع از کاوه مدنی و موضوع جاسوسان محیط زیستی. امام گفتند این موضوع انقلاب دوم است. شما در این مملکت زندگی می‌کنید؟ رئیس‌جمهور باید با این موضوع برخورد کند.»

کلانتری و مزخرف خواندن «خودکفایی در کشاورزی»

گفتنی است عیسی کلانتری که پیشینه مدیریتی قابل قبولی ندارد و کارشناسان و مدیران حوزه‌های کشاورزی و غذایی کشور، درباره ناکارآمدی و بی‌کفایتی او متفق‌القول هستند، مدیری است که به جای تأکید بر خودکفایی و توانمندی‌های داخلی، صرفاً برخی مشکلات داخلی و مسائلی مانند بحران آب را بهانه کرده و در حوزه کشاورزی صرفاً به دنبال قراردادهای خارجی است!

گفتنی است وی چندی پیش در مراسم روز ملی دامپزشکی خطاب به رئیس‌سازمان دامپزشکی کشور که در این جلسه مطرح کرد «در گام دوم انقلاب خودکفایی را در همه محصولات مرتبط با دام اعلام خواهیم کرد»، گفته بود: «شما با چه استدلالی این حرف را می‌زنید در حالی که کشور دچار کمبود آب است و تولید این محصولات نیاز به آب دارد!»

همچنین در اردیبهشت ۹۴ طی سخنانی در نشست کمیته اقتصادی بنیاد امید ایرانیان با با ذکر یک خاطره خودکفایی در کشاورزی را «مزخرفات» خواند و گفت: «همین الان آقایان هنوز دارند درباره خودکفایی در محصولات کشاورزی صحبت می‌کنند. برای نوشتن برنامه ششم دوباره موضوع خودکفایی را به میان کشیدند که من برگشتم به آقای نوبخت گفتم تو را به دین و ایمانت بگو این مزخرفات را کنار بریزند.»

و این در حالی است که ضرورت خودکفایی در همه حوزه‌ها به ویژه در حوزه کشاورزی به عنوان یک راهبرد اصلی در اقتصاد مقاومتی، همواره مطرح و مورد تاکید بوده است.

لازم به ذکر است کلانتری که از همان بدو ورودش به ایران، در رأس مدیریت محیط زیستی کشور قرار داشته است، پیشنهاددهنده «مدال طلای کشاورزی ایران» است که تا به امروز، این مدال را به ۳ تن اعطا کرده است که هیچ کدام از آنها ایرانی نیستند بلکه آمریکایی، بلژیکی و انگلیسی هستند!

به نظر می‌رسد اظهارات بی‌ربط رئیس بی‌کفایت سازمان محیط زیست که به مذاق جریانات و رسانه‌های اپوزیسیون و معاند نیز خوش آمده، نوعی فرصت‌طلبی سیاسی و خوراک‌سازی برای معاندین است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش