دولت آمریکا اراده لغو تحریم‌های کوبا را ندارد


دولت آمریکا اراده لغو تحریم‌های کوبا را ندارد

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای از دولت آمریکا خواستند تا تحریم‌های درازمدت اقتصادی علیه دولت کوبا، که جان بسیاری را در بحبوحه همه‌گیری ویروس کووید-19 تهدید می‌کند، با قید فوریت لغو نماید.

به گزارش افکارنیوز،

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای از دولت آمریکا خواستند تا تحریم‌های درازمدت اقتصادی علیه دولت کوبا، که جان بسیاری را در بحبوحه همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ تهدید می‌کند، با قید فوریت لغو نماید.

اخبار بین الملل- این کارشناسان تاکید کردند تحریم‌های آمریکا بیش از ۶ دهه است که مانع عرضه دارو، تجهیزات پزشکی، مواد غذایی و سایر کالا‌های اساسی برای نجات جان انسان بویژه در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا شده است.

در بیانیه مشترک گزارشگران ویژه سازمان ملل، کارشناسان مستقل و کارگروه‌ها از دولت آمریکا خواسته شده تا اقداماتی را با هدف برقراری موانع تجاری از سر بگیرد و تعرفه ها، سهمیه‌ها و اقدامات غیر تعرفه‌ای را ممنوع اعلام کند و یادآور شود که آن‌ها مانع از پاسخ‌های بشردوستانه برای کمک به مبارزه با ویروس کرونا هستند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: آمریکا تماس‌های مکرر برای رفع تحریم‌هایی که، ظرفیت کوبا و سایر کشور‌ها را برای پاسخگویی مؤثر به بحران کرونا و نجات جان انسان‌ها را تضعیف کرده، نادیده گرفته است. در این برهه حساس زمانی، عدم اراده دولت ایالات متحده برای تعلیق تحریم‌ها ممکن است منجر به خطر بیشتر در کوبا و سایر کشور‌هایی شود که هدف تحریم‌های آن قرار گرفته اند.

اخیرا شبکه خبری المیادین در گزارشی اعلام کرد این شبکه به نامه‌ای دست یافته که نشان می‌دهد شماری از کشور‌های خسارت دیده از تحریم‌های آمریکا در نامه‌ای اعتراضی به کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل، خواهان اقدام برای رفع فوری این تحریم‌ها به خاطر تأثیرات آن بر زندگی میلیون‌ها انسان شده اند.

به نوشته المیادین، در این نامه آمده است: محدودیت‌های مالی، بانکی و نیز تحریم‌های اعمال شده بر بخش‌های اقتصادی، سبب شده است کشور‌ها از درآمد‌های مالی خود محروم شوند. این نامه به امضای کشور‌های روسیه، چین، ایران، سوریه، ونزوئلا، کوبا، زیمبابوه، کره شمالی و نیکاراگونه رسیده است.

در حالیکه ویروس مرگبار کرونا بی‌رحمانه در سراسر جهان قربانی می‌گیرد، آمریکا در این بحران جهانی نیز از ابزار غیرانسانی تحریم خود دست برنداشته و اخیرا مانع ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به کوبا شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی