موکب های اربعین در کرمان ساماندهی می‌شوند


موکب های اربعین در کرمان ساماندهی می‌شوند

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان گفت: در ایام اربعین امسال موکب‌ها در این استان ساماندهی می شود و باید هر فعالیتی که انجام می شود در قالب موکب باشد و دیگر ایستگاه صلواتی نخواهیم داشت، زیرا مورد تایید کمیته بهداشتی نیست.

محمد جواد فدایی عصر یکشنبه در نشست ستاد اربعین استان کرمان افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا وضعیت سفرها قدری مبهم است، البته مراسم اربعین حسینی در مهرماه خواهد بود که امیدواریم تا آن زمان مشکل کرونا حل و این مراسم با شکوه مانند سالهای قبل برگزار شود.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی که سال قبل در خوزستان داشتیم به دلیل عدم تامین زمین به موقع انجام نشد و قصد داریم امسال زودتر کارها را پیگیری و انجام دهیم.

استاندار کرمان بیان کرد: ستاد اربعین استان کرمان پیشنهاد داده تا در اردوگاه شهید کازرونی مستقر بشود که امکانات موردنیاز تامین شود و ضمن اینکه مکان استقرار باید مورد تایید ستاد ملی باشد و قرار شد در این زمینه جلسه ای در تهران برگزار شود.

وی افزود: در زمینه استقرار همکاران ستاد کاروان اربعین در مرز به عنوان یکی از استانهای معین، پیگیری کردیم که در شلمچه مستقر شویم اما در سال گذشته به نتیجه نرسید و امسال فعلا موافقت شده از چذابه به شلمچه منتقل شویم.

فدایی تاکید کرد: صدا و سیما در زمینه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مقررات برای زائران اربعین باید کار بیشتری انجام بدهد تا مشکلی برای زائران به وجود نیاید.

117 هزار نفر از کرمان در مراسم اربعین شرکت کردند

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمان گفت: بیش از ۱۱۹ هزار زائر در سال گذشته در سامانه سماح از استان کرمان ثبت نام کردند که حدود ۱۱۷ هزار نفر اعزام شدند و تعداد موکبهای استان از ۳۶ موکب به ۴۰ موکب افزایش پیدا کرد.

حمید شمس الدینی افزود: در سال گذشته هشت جلسه استانی ستاد اربعین با ۸۰ مصوبه برگزار شد و کمیته های ۱۰ گانه و کارگروه اتباع خارجی اقدامات لازم را انجام دادند.

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر از اتباع خارجی سال گذشته از استان کرمان به مراسم اربعین اعزام شدند، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از تردد زائران پاکستانی از کرمان انجام شد و عملیات انتظامی و اطلاعاتی در این زمینه به خوبی صورت گرفت.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استان کرمان اظهار داشت: همچنین در اربعین سال گذشته هدایت و پذیرایی از حدود ۸۵ هزار زائر پاکستانی در شهرهای بم، باغین، ماهان و سیرجان در استان کرمان انجام شد.

وی افزود: برای اعزام زائران اربعین سال قبل فعالیت ۱۰۰ درصد حمل و نقل استان با ۳۶۵ دستگاه اتوبوس و اعزام ۵۲ دستگاه به داخل خاک عراق صورت اختصاص پیدا کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا