جبران خسارت ناشی از سرما و تگرگ به کشاورزی استان مرکزی از سوی سازمان مدیریت بحران


جبران خسارت ناشی از سرما و تگرگ به کشاورزی استان مرکزی از سوی سازمان مدیریت بحران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی از جبران خسارت سرما و تگرگ بر کشاورزی استان مرکزی با تامین منابع مالی از سوی سازمان مدیریت بحران خبر داد.

سعید فرخی با تشریح جزئیات نشستی با حضور کشاورزان شهرستان ساوه در گفت و گو با خبرنگاران به خسارات وارده بر اثر سرمازدگی و بارش تگرگ در استان مرکزی و به ویژه شهرستان ساوه اشاره کرد و افزود: پیگیری لازم برای تامین منابع مالی از سوی سازمان مدیریت بحران با هدف جبران خسارت‌های تگرگ و سرمازدگی در حوزه باغی و زراعی در دست اجراست.

به گفته معاون استاندار مرکزی بررسی و برآورد میزان خسارت وارده بر اثر بارش تگرگ و جاری شدن سیل و نیز سرمازدگی باغات و نیز مزارع گندم و جو استان انجام و گزارش آن به سازمان مدیریت بحران ارسال شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: با پیشنهاد منتخب مردم ساوه و زرندیه در مجلس یازدهم و فرماندار شهرستان نشستی با هدف بررسی مشکلات کشاورزان شهرستان برای اتخاذ راهکارهای مناسب به منظور شناسایی موانع و مشکلات پیش روی تولید در بخش کشاورزی، در سال جهش تولید تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه برخی مشکلات و موانع پیش روی تولید در حوزه کشاورزی در حیطه اختیارات استان نیست، افزود: شناسایی و انجام کار کارشناسی در سطح استان و پیگیری برای تصمیم گیری در سطح کلان کشور در سایه تعامل و هم افزایی همواره در دستور کار مدیریت استان است تا با حل موانع تولید فضای رونق در حوزه کشاورزی ایجاد شود.

معاون استانداری مرکزی از انتخاب مسئول برای پیگیری از هریک از مشکلات و موانع پیش روی کشاورزی استان خبر داد و افزود: پیگیری مشخص و منظم هر موضوعی توسط یک مسئول خاص روند حل مشکلات را تسریع می‌بخشد.

وی به برگزاری نشست‌های تخصصی برای حل مشکلات تولید به صورت مستمر و منظم در استان خبر داد و افزود: فرمانداران هر شهرستانی نیز مکلف به شناسایی، بررسی و پیگیری موضوعات مرتبط با حوزه کشاورزی هستند.

فرخی در ادامه به تامین آب مورد نیاز کشاورزان اشاره کرد و افزود: در راستای سفر اخیر استاندار مرکزی به شهرستان ساوه میزان تخصیص منابع آب از سد الغدیر برای حوزه کشاورزی در سال آبی جاری تعیین تکلیف شد و قطعا با برنامه‌ریزی مناسب و استفاده بهینه از آب می‌توان کشاورزی ساوه را رونق داد.

وی به پیگیری‌های خاصی در خصوص تامین نهاده‌های مورد نیاز بخش کشاورزی ساوه اشاره کرد و افزود: در خصوص تامین نهاده‌های دامی همچنان مشکلات متعددی وجود دارد که جهادکشاورزی استان مسئول پیگیری آن است.

معاون استاندار مرکزی در خصوص انتقادات برخی کشاورزان در خصوص نحوه توزیع سوخت، گفت: سامانه توزیع سوخت دارای برخی نواقصی به خصوص در حوزه تولید است. براین اساس هفته گذشته کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در همین رابطه جلسه‌ای برگزار شد که مصوبات موثری به همراه داشت و تلاش خواهد شد که این مشکل نیز برطرف شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...