سعودی‌ها همان اشتباه جنگ ویتنام را کردند


سعودی‌ها همان اشتباه جنگ ویتنام را کردند

مفسر و سیاستمدار سابق آمریکایی اعتقاد دارد عربستان سعودی با حمله به یمن همان اشتباه آمریکا را در حمله به ویتنام مرتکب شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان ، مایکل اسپرینگمن سیاستمدار آمریکایی و سفیر سابق این کشور در عربستان سعودی در گفتگویی با پرس تیوی جنگ عربستان و متحدانش علیه یمن را به جنگ آمریکا علیه ویتنام تشبیه کرد.

اسپرینگمن که در حال حاضر در شبکه های آمریکایی به عنوان مفسر و تحلیل اخبار خاورمیانه فعالیت می کند در این مصاحبه اعتقاد خود را اینگونه بیان کرد که عربستان مثل آمریکایی ها گرفتار این جنگ شده اند و یمن مثل باتلاق برای آنها شده است.

وی گفت: محمد بن سلمان سربازان و مزدورانی حتی از میان نوجوانان کشورهای آفریقایی استخدام می کند و از آنها در یمن استفاده می کند و جهانیان در برابر این جنایت سکوت می کنند. آنها به زودی گرفتار خواهند شد و باید تاوان این جنایت را بدهند.

این تحلیلگر آمریکایی در ادامه به شباهت های جنگ های نیابتی در طول تاریخ با جنگ یمن اشاره کرد و گفت در حالی مردم یمن از خود دفاع می کنند که آمریکا و کشورهای اروپایی از عربستان حمایت می کنند و هر روز بارهای سنگینی از سلاح برای آنها اعزام می کنند.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما