سعودی‌ها همان اشتباه جنگ ویتنام را کردند


سعودی‌ها همان اشتباه جنگ ویتنام را کردند

مفسر و سیاستمدار سابق آمریکایی اعتقاد دارد عربستان سعودی با حمله به یمن همان اشتباه آمریکا را در حمله به ویتنام مرتکب شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان ، مایکل اسپرینگمن سیاستمدار آمریکایی و سفیر سابق این کشور در عربستان سعودی در گفتگویی با پرس تیوی جنگ عربستان و متحدانش علیه یمن را به جنگ آمریکا علیه ویتنام تشبیه کرد.

اسپرینگمن که در حال حاضر در شبکه های آمریکایی به عنوان مفسر و تحلیل اخبار خاورمیانه فعالیت می کند در این مصاحبه اعتقاد خود را اینگونه بیان کرد که عربستان مثل آمریکایی ها گرفتار این جنگ شده اند و یمن مثل باتلاق برای آنها شده است.

وی گفت: محمد بن سلمان سربازان و مزدورانی حتی از میان نوجوانان کشورهای آفریقایی استخدام می کند و از آنها در یمن استفاده می کند و جهانیان در برابر این جنایت سکوت می کنند. آنها به زودی گرفتار خواهند شد و باید تاوان این جنایت را بدهند.

این تحلیلگر آمریکایی در ادامه به شباهت های جنگ های نیابتی در طول تاریخ با جنگ یمن اشاره کرد و گفت در حالی مردم یمن از خود دفاع می کنند که آمریکا و کشورهای اروپایی از عربستان حمایت می کنند و هر روز بارهای سنگینی از سلاح برای آنها اعزام می کنند.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق