یارانه تخصیص‌یافته برای احزاب دو برابر می‌شود


یارانه تخصیص‌یافته برای احزاب دو برابر می‌شود

عضو کمیسیون ماده 10 قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی با تاکید بر تخصیص یارانه از سوی دولت برای توانمندسازی احزاب، از دو برابر شدن یارانه امسال احزاب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خانه ملت، «قاسم میرزایی‌نیکو» درباره پرداخت یارانه از سوی دولت به احزاب رسمی، اظهار داشت: یارانه احزاب در بودجه سال ۹۹ دیده شده و دو برابر مبلغی که سال گذشته به این موضوع اختصاص یافته، تصویب شده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سال گذشته حدود ۷ میلیارد تومان یارانه احزاب در نظر گرفته شده بود و در سال جاری مقرر شده تا مبلغ ۱۵ میلیارد تومان را به صورت یارانه به احزاب پرداخت کنند.

میرزایی‌نیکو با بیان اینکه به همه احزاب ملی و استانی این یارانه پرداخت می‌شود، افزود: یارانه منجر به دولتی شدن احزاب نمی‌شود بلکه پرداخت این مبلغ برای توانمند شدن احزاب است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در انتخابات‌های اخیر احزاب با وجود دریافت یارانه نتوانستند اثرگذار باشند، خاطرنشان کرد: مسیر انتخابات به گونه‌ای پیش رفت که احزاب نتوانستند نقش خود را ایفا کنند، همچنین یارانه‌ای که پرداخت شد نیز بسیار کم بود و نتوانست اثرات لازم را بگذارد.

عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با اشاره به اینکه احزاب بر اساس قانون جدید اقدام به تشکیل کنگره می‌کنند، گفت: اخیرا ۹ حزب نیز توانسته‌اند کنگره خود را برگزار کنند که این موضوع به رسمیت یافتن احزاب کمک می‌کند.

میرزایی‌نیکو بیان کرد: احزابی که یارانه گرفته‌اند حدود ۱۲۰ حزب بوده‌اند، البته باید توجه داشت که مبلغ کمی پرداخت و این احزاب اکنون فعال هستند.

حمیدملانوری دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی روز چهارشنبه از صدور مجوز برای ۱۱۸ حزب خبر داد و گفت: گستره فعالیت ۸۷ حزب در سطح ملی و ۳۱ حزب دیگر در گستره استانی است./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا