خودروی سمند جدید را ببینید +مشخصات


خودروی سمند جدید را ببینید +مشخصات

ایران خودرو در اواخر سال 1398، نسخه جدید سمند را معرفی کرد. به گفته مدیرعامل این شرکت، قرار است تا در سال 1399 عرضه این نمونه به بازار آغاز شود.

خودروی سمند جدید را ببینید +مشخصات
به گزارش پول نیوز، سمند فیس لیفت که به «سمند بهینه» معروف شده است، نمونه‌ای جدید از LX سابق بوده که بزودی به بازار عرضه می‌شود. سال گذشته ایران خودرو طی فرآیندهای مختلفی تحقیقات بازار سمند فیس لیفت را انجام داد و ویدیوهایی را برای این اتفاق در فضای مجازی منتشر نمود.


نسخه جدید سمند


این خودرو در بخش بیرونی و کابین با تغییرات مختلفی همراه شده و از سویی استانداردهای جدیدی برای آن در نظر گرفته شده است. برای همین می‌خواهیم تا با سمند بهیمه یا همان سمند فیس لیفت بیشتر آشنا شویم:


تغییرات ظاهری:


همان طور که در تصاویر مشخص است، سمند بهینه بیشترین تغییر را در بخش چراغ‌ها داشته و استاندارد چراغ روشنایی روز به آن اضافه شده است. همچنین گرافیک چراغ‌های جلو و عقب تغییر کرده و طراحی کلی کاسه چراغ روی درب صندوق متفاوت از نمونه‌های فعلی شده است.


چراغ عقب سمند جدید


عقب تغییری نداشته و تنها جلو پنجره و زیر سپر جلو سبکی جدید را با خود به همراه آورده‌اند. همچنین زِه بالای قاب پلاک عقب نیز متفاوت از نمونه‌های فعلی بوده و کرومی رنگ شده است. بر اساس عکس‌های موجود، گویا سمند فیس لیفت با رینگ فولادی عرضه خواهد شد و تنها قالپاق‌های پلاستیکی آن جدید هستند.


تغییرات کابین:


بیشترین بخش به روزرسانی در سمند مربوط به داخل خودرو است. همان طور که می‌توان دید، کابین سمند بهینه اجزایی مشابه به سورن دارد و بیشترین تفاوت در بحث رنگ کِرِمی کابین دیده می‌شود. رودری ها، داشبورد و صندلی‌ها مشابه به سورن ELX است و تنها برخی از اجزای سمند فیس لیفت متفاوت از سورن به نظر می‌رسد. جلو آمپر نسخه جدید سمند با سبکی متفاوت در این خودرو دیده می‌شود و از سویی رودری‌ها تزئینات طرح چوب دارند. همچنین دستگیره‌های داخلی مانند سورن ELX، به رنگ نقره‌ای در آمده‌اند.


سمند جدید با پلاک ملی


اما با وجود تشابه‌های زیاد میان این دو خودرو در بخش کابین، امکاناتی مانند تهویه اتوماتیک، غربلیک فرمان با دکمه‌های کنترل سیستم صوتی و آینه‌های تاشو برقی در سمند فیس لیفت دیده نمی‌شود.


امکانات سمند بهینه (سمند فیس لیفت):


سمند جدید در بخش امکانات مشابه به نسخه‌های قبلی است و آنچنان تغییر خاصی در آن دیده نمی‌شود. شیشه‌های برقی، پشتی صندلی‌های جلو برقی، آینه‌های جانبی برقی، مدیریت پیمایش، بلوتوث، زیر آرنجی سرنشینان جلو و عقب، چراغ روشنایی روز، مه شکن جلو و عقب، دو کیسه هوا، ترمز ABS، EBD و BA از جمله امکاناتی است که در سمند بهینه دیده می‌شود.


مشخصات نسخه جدید سمند:


تا به امروز تصاویر نمونه‌های EF۷ و دوگانه سوز سمند بهینه در فضای مجازی منتشر شده است. آن طور که مشخص است، ایران خودرو برنامه دارد تا سمند فیس لیفت را با پیشرانه ۱۶۴۶ سی سی EF۷ به بازار عرضه کند. این پیشرانه ۱۱۳ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۵۵ نیوتن متر تولید می‌کند و در حالت گازسوز، توان ۱۰۰ اسب بخار با گشتاور ۱۳۶ نیوتن متر را ارائه می‌دهد.


فضای داخلی سمند جدید


جعبه دنده این خودرو از نوع پنج دنده دستی است و توان پیشرانه را به چرخ‌های جلو می‌رساند. پیش از آغاز سال جدید، مدیرعامل ایران خودرو جعبه دنده‌های جدید این شرکت را معرفی نمود و وعده داد که این جعبه دنده‌ها در نیمه دوم سال ۱۳۹۹ بر روی محصولات این شرکت نصب شود. با توجه به اطلاعات موجود بعید است که جعبه دنده شش سرعته دستی ایران خودرو بر روی سمند بهینه نصب شود. اما انتشار تصاویر سمند به عنوان نسخه آزمایشی ایران خودرو برای تست جعبه دنده AMT، این احتمال وجود دارد که جعبه دنده نیمه اتوماتیک شش سرعته این شرکت بر روی سمند فیس لیفت نصب شود. البته در صورتی که این خودرو به جعبه دنده AMT مجهز شود، بدیهی است که امکان سفارش‌گذاری و فروش نمونه دنده‌ای همچنان ادامه خواهد داشت.

مدیران شرکت ایران خودرو اعلام کرده‌اند که نسخه جدید سمند بزودی به صورت پیش فروش به مشتریان واگذار می‌شود و از نیمه دوم امسال پا به جاده‌های کشور می‌گذارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج