نگرانی میشل عون درباره سوءاستفاده نیرو‌های سیاسی از اعتراضات مردمی


نگرانی میشل عون درباره سوءاستفاده نیرو‌های سیاسی از اعتراضات مردمی

رئیس‌جمهور لبنان از سوءاستفاده برخی نیرو‌های سیاسی از اعتراضات مردمی در این کشور ابراز نگرانی کرد.

نگرانی میشل عون درباره سوءاستفاده نیرو‌های سیاسی از اعتراضات مردمی

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، میشل عون، رئیس جمهور لبنان از سوء استفاده برخی نیرو‌های سیاسی از اعتراضات مردمی ابراز نگرانی کرده و اعلام کرد متوجه خواست ملت لبنان برای انجام تغییرات مثبت و حق آن‌ها برای آزادی بیان است.

وی در گفتگو با خبرگزاری روسی اسپوتنیک تصریح کرد: باید تمامی مسئولان و احزاب سیاسی کشور کاملا درک کنند که لبنانی‌ها در برابر فساد و نبود فرصت‌های شغلی و نیز غارت پول‌های دولتی در حالت انفجار قرار گرفته اند.

میشل عون در ادامه افزود: من متوجه هستم که مردم به دنبال تغییرات سریع و ملموس هستند؛ اما معالجه پیامد‌های رخ داده در طول سی سال گذشته، کار یک شب و یک روز نیست.

رئیس جمهور لبنان در ادامه تصریح کرد: پیشتر از لبنانی‌ها دعوت شده بود تا هوشیاری خود را برای مراقبت از روند امور حفظ کنند. اکنون من دوباره آن‌ها را به این امر دعوت می‌کنم؛ اما ما نمی‌توانیم از دولتی که از زمان روی کار آمدنش صد روز نمی‌گذرد، توقع معجزه داشته باشیم.
میشل عون، رئیس جمهور لبنان همچنین از اینکه خشم خیابانی و اعتراضات از سوی برخی احزاب ناراضی از عملکرد دولت مورد سوء استفاده قرار گیرد تا اعتراضات را به حالتی انفجاری برساند، ابراز نگرانی کرد و گفت: ما با وجود حفظ آزادی بیان و تظاهرات، اجازه نخواهیم داد اوضاع امنیتی وخیم شود.

اعتراضات مردمی که از تاریخ ۱۷ اکتبر سال گذشته میلادی شروع شده بود، از چند روز پیش در برخی مناطق لبنان به خصوص شهر‌های طرابلس واقع در شمال این کشور و صیدا در جنوب این کشور آغاز شد که در پی آن شماری از بانک‌ها به آتش کشیده شدند.
دولت لبنان روز گذشته نیز طبق طرح نجاتی که به منزله چشم اندازی اقتصادی برای خروج لبنان از بحران است، از صندوق بین المللی پول درخواست کمک مالی کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس