رایزنی با طرف عراقی برای بازگشایی مرز شلمچه


رایزنی با طرف عراقی برای بازگشایی مرز شلمچه

آبادان - ایرنا - معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند گفت:رایزنی با طرف عراقی برای بازگشایی مرز تجاری شلمچه درحال انجام است و به زودی به نتیجه قطعی در این زمینه خواهیم ‌رسید.

سیدعلی موسوی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرف عراقی در بصره نتیجه مذاکره‌های انجام شده را به دولت مرکزی ارایه و منتظر اعلام نتیجه از سوی آنها است.

وی گفت: مرز تجاری شلمچه تا ۱۷ اسفند ۹۸ فعالیت داشت ولی به دلیل شیوع ویروس کرونا از سوی عراق بسته شد.

موسوی افزود: مقدمات لازم برای بازگشایی از جمله ضدعفونی و گندزدایی پایانه‌های صادراتی مرز توسط منطقه آزاد اروند انجام شده و منتظر اعلام نظر طرف عراقی برای از سرگیری صادرات کالا با در نظر گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی به این کشور هستیم.

وی بیان کرد: کالاهای کشاورزی، مواد غذایی، ماهی، میوه‌وتره‌بار، محصولات فولادی، مصالح ساختمانی، سیمان و کلینکر (مواد اولیه سیمان) و قطعات نیروگاهی عمده کالای صادراتی در پارسال از مرز شلمچه به عراق بود.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند ادامه داد: پارسال یک میلیارد دلار کالای تولیدی سرزمین اصلی و ۲۲۰ میلیون دلار کالای تولید منطقه آزاد اروند شامل مواد شیمیایی، شیلات و فولاد از طریق منطقه آزاد اروند به عراق صادر شد.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر