تخریب 100 درصدی تعدادی از منازل روستای دیزادیز قوچان در پی سیلاب


تخریب 100 درصدی تعدادی از منازل روستای دیزادیز قوچان در پی سیلاب

فرماندار شهرستان قوچان گفت: بارش تگرگ و وقوع سیلاب عصر جمعه در روستای دیزادیز این شهرستان منجر به بروز خسارت 100 درصدی به تعدادی از واحدهای مسکونی شد.

هادی رجائی‌نیا فرماندار شهرستان قوچان در جمع خبرنگاران، عنوان کرد: از روز پنجشنبه مورخ 11 اردیبهشت‌ماه بارش‌های متناوبی را در قالب باران و تگرگ در نقاط مختلف شهرستان داشتیم که در پی آن خساراتی در بخش‌های مختلف واردشده و عمده خسارت‌ها در بخش‌های مسکونی، محورهای مواصلاتی، محورهای شهری و روستایی، باغات و مزارع کشاورزی، تأسیسات و معابر شهری و روستایی است.

وی ادامه داد: در ساعت 17 بعدازظهر جمعه در روستای دیزادیز بارش تگرگ بسیار شدیدی رخ داد که باعث ایجاد حجم سیلاب بسیار زیادی در داخل روستا شد و خسارت‌هایی را به بخش‌های مختلف وارد کرد به‌گونه‌ای که تعدادی از منازل مسکونی به‌صورت 100 درصد تخریب شدند و به تعدادی از واحدهای مسکونی خسارت جدی وارد شده است .

رجائی‌نیا بیان کرد: همچنین بر اساس آخرین آمار تعداد هفت خودرو که متعلق به اهالی روستا بوده و در کنار منازل پارک شده بوده بر اثر جاری شدن سیل جابه‌جاشده و پس از برخورد با جداره‌ها و سایر خودروها خسارت جدی به این خودروها وارد شده است.

وی گفت: بر اثر وقوع سیل و نفوذ حجم بالای آب در برخی واحدهای دامی، تعدادی از دام‌های روستاییان تلف‌ شده و انبارهای علوفه برخی از روستاییان نیز از بین رفته است.

فرماندار شهرستان قوچان با بیان این نکته که تأسیسات و معابر به علت شدت بالای سیلاب دچار آسیب جدی شده‌اند، گفت: بارش تگرگ به‌قدری شدید بود که با گذشت چندین ساعت از بارش، همچنان تل‌هایی از انباشت تگرگ به ارتفاع بیش از یک متر را در سطح روستا شاهد هستیم.

وی در ادامه با تأکید بر اعزام چندین اکیپ برای برآورد خسارت قطعی در صبح شنبه اظهار کرد: بازدیدها و اقدامات و کمک‌های اولیه توسط دستگاه‌های امدادی به‌ویژه عوامل هلال‌احمر صورت گرفته است و منازلی که دچار آب‌گرفتگی شده بودند، تخلیه‌شده همچنین به ساکنین منازلی که احتمال تخریب آن‌ها وجود دارد هشدارهای لازم داده‌شده است.

امدادرسانی و تخلیه آب از پنج واحد مسکونی در روستای دیزادیز قوچان توسط عوامل هلال‌احمر

مسعود برازنده رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان قوچان نیز در جمع خبرنگاران عنوان کرد: در پی وقوع بارش شدید باران و تگرگ در روستای دیزادیز شهرستان قوچان تعداد پنج واحد مسکونی دچار آب‌گرفتگی شده بودند که توسط نیروهای شعبه و با همکاری اهالی روستا تخلیه آب از این منازل صورت گرفت.

وی گفت: با توجه به‌شدت سیل چند خودرو که در یکی از کوچه‌های روستا پارک بوده‌اند، جابه‌جا شده و باعث انسداد کوچه و ورود آب به این منازل شده بود، همچنین در این حادثه خساراتی نیز به تعدادی از دام‌های یکی از اهالی روستا واردشده و تعدادی از خودروها نیز آسیب‌دیده‌اند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه