آغاز تغییر حوزه امتحانی آزمون دکتری 99


سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز فرایند تغییر داوطلبانه حوزه امتحانی داوطلبان کنکور دکتری 99 از صبح امروز در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور خبر داد.

آغاز تغییر حوزه امتحانی آزمون دکتری 99به گزارش خبرگزاری صدا وسیما به نقل از سازمان سنجش آموزش کشور، پس از تغییر حوزه امتحانی بیش از ۱۰ هزار داوطلب کنکور ارشد ۹۹ در مهلت مجدد ثبت‌نام و ویرایش اطلاعات، این بار نوبت داوطلبان کنکور دکتری است که درصورت تمایل حوزه امتحانی خود را تغییر دهند.
بنا بر این گزارش، درواقع برخی از داوطلبان هنگام ثبت‌نام کنکور‌های ارشد یا دکتری که پیش از شیوع کرونا در کشور بود، حوزه امتحانی نزدیک به محل تحصیل یا خوابگاه خود را انتخاب کرده بودند و با شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها خوابگاه‌ها به شهرستان محل سکونت خود مراجعه کردند و حال که زمان برگزاری اعلام شده برای رفت و آمد به حوزه امتحانی کنکورشان با مشکل مواجه هستند.
سازمان سنجش آموزش کشور برای رفع مشکلات دانشجویان کارشناسی ارشد چندی پیش مهلت مجدد ثبت‌نام و ویرایش اطلاعات از جمله ویرایش محل حوزه امتحانی را در روز‌های یکم تا سوم اردیبهشت ماه ۹۹ اعلام کرد و طی آن مشکل حدود ۱۰ هزار دانشجوی داوطلب کنکور کارشناسی ارشد مرتفع شد.
فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور قبلا گفته بود، از بین حدود ۷۰۰ هزار داوطلبی که برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۹ ثبت‌نام کرده بودند در مهلت مجدد مشخص شده ۱۰ هزار و ۳۳۷ نفر حوزه امتحانی کنکور خود را تغییر داده‌اند.
اما در این بین داوطلبان کنکور دکتری همچنان چشم به راه تعیین مهلت مجدد ثبت‌نام یا ویرایش اطلاعات آزمون خود بودند که در این خصوص هم سازمان سنجش آموزش کشور صدای نگرانی‌های داوطلبان را شنید و از آنجایی که زمان اندکی حدود یکماه تا برگزاری کنکور دکتری باقی نمانده است فرصت دوباره‌ای برای ویرایش حوزه امتحانی داوطلبان فراهم کرد؛ بنابراین کلیه داوطلبان کنکور دکتری که پیش‌تر نگران مسیر رفت و آمدی خود به حوزه امتحانی‌شان بودند می‌توانند در روز‌های سیزدهم و چهاردهم اردیبهشت ماه ۹۹ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و حوزه امتحانی خود را به نزدیکترین حوزه امتحانی محل سکونت‌شان تغییر دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403