بهترین کتاب های آموزش بورس ؛ آشنایی با منابع آموزشی بورس و بازارهای مالی


مطلب بهترین کتاب های آموزش بورس ؛ آشنایی با منابع آموزشی بورس و بازارهای مالی برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ برای سرمایه گذاری در بورس به آموزش دقیق نیاز دارید تا بتوانید مفاهیم و قوانین این بازار را به‌خوبی درک کنید. ما در این مقاله به معرفی بهترین...

برای سرمایه گذاری در بورس به آموزش دقیق نیاز دارید تا بتوانید مفاهیم و قوانین این بازار را به‌خوبی درک کنید. ما در این مقاله به معرفی بهترین کتاب های آموزش بورس می‌پردازیم تا بتوانید اطلاعات کافی برای شروع سرمایه گذاری در بورس را جمع‌آوری کنید.

موفقیت اتفاقی نیست. اگر اطلاعات و آگاهی خود را در هر زمینه‌ای افزایش دهید و هیچ‌وقت دست از یادگیری برندارید، مطمئنا در مسیر درستی قدم گذاشتید. سرمایه گذاری در بورس هم از آن دسته مواردی است که می‌تواند با آگاهی و دانش کافی، سرمایه شما را چند برابر کند؛ اما بی‌اطلاعی از این بازار، پیامدهای ناگواری به همراه دارد.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم به معرفی بعضی از بهترین کتاب های آموزش بورس بپردازیم تا در کسب دانش بهتر از پیش نیازهای سرمایه گذاری در بورس به شما کمک کنیم. با تکراتو همراه شوید.

بهترین کتاب های آموزش بورس

برای موفقیت در بازارهای مالی توجه و تمرکز بیشتر معامله گران بر روی سه مقوله اصلی می باشد: تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال و روانشناسی معامله گر که پرورش و رسیدگی به هر سه مورد نقش موثری در پیروزی شما خواهد داشت. در ادامه این نوشتار بهترین منابع آموزشی بورس را معرفی خواهیم کرد تا در این مسیر همراه شما باشند.

مرز موفقیت در بورس

بهترین کتاب های آموزش بورس ؛ آشنایی با منابع آموزشی بورس و بازارهای مالیکتاب اصطلاحات بورس

کتاب «مرز موفقیت در بورس» یک مجموعه چهارجلدی نوشته جیک برنستین و آدرین لاریس طغرائی است که تاکنون دو جلد از آن به ترجمه مهدی صفایی قادری و محبوبه حاجی‌زاده رسیده و یکی از بهترین کتاب های آموزش بورس به شمار می‌رود.‌ این دو کتاب به علاقه‌مندان بازار سهام ارتباط بین معامله‌گری در بورس و سبک زندگی و شخصیت افراد را می‌آموزد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای کامل ثبت نام در سامانه سجام بورس ثروتمندترین افراد جهان در سال 2020 با ارزشمندترین پول‌های دنیا در سال 2020 آشنا شوید بهترین اقتصادهای جهان در سال 2020

در این کتاب‌ها احساسات هر معامله‌گر به‌عنوان دوستان و دشمنان اصلی آن‌ها در موفقیت و شکست‌های معاملاتی معرفی می‌شوند. کتاب‌های مذکور این مهارت را به علاقه‌مندان فعالیت در بازار بورس می‌آموزد که با خودسازی به شخصیتی استوارتر دست یابند و در نتیجه در بازار سهام نیز معامله‌گران موفق‌تری باشند.

مثال‌های مطرح‌ شده در کتاب‌های مرز موفقیت در بورس روش تفکر و معامله معامله‌گران موفق و ناموفق را برای خواننده تحلیل می‌کند تا آن‌ها قادر به الگوسازی از افراد موفق و پرهیز از الگوهای رفتاری و فکری افراد ناموفق باشند. بدیهی است که این کتاب جایگاه ویژه‌ای در لیست بهترین کتاب های آموزش بورس داشته باشد.

10 شاه کلید بزرگان بورس

بهترین کتاب های آموزش بورس ؛ آشنایی با منابع آموزشی بورس و بازارهای مالیکتاب اصطلاحات بورس

کتاب «۱۰ شاه کلید بزرگان بورس» نوشته مهندس علی صابریان، اصول و قواعدی را که یک معامله‌گر برای موفقیت در بورس به آن‌ها نیاز دارد، در قالب ۱۰ شاه‌کلید به آن‌ها ارائه کرده است. فصل‌های ۱۰ گانه این کتاب شامل:

شاه‌کلیدی که مشاوران مالی آن را به شما نمی‌گویند سرتان را بدون ریسک دردهان شیر کنید بزرگان بورس جزء دسته چهارم هستند. ویژگی دسته چهارم را بشناسیم از فروشنده غمگین بخرید، به فروشنده شاد بفروشید شش سوال طلایی که بزرگان بورس به آن پاسخ داده‌اند. شما چطور قلمرو خود را مشخص کنید، خوب بشناسید و در آن حکومت کنید یک ویژگی خانمان‌سوز بازندگان بورس اگر این دفترچه را ندارید، اصلا سرمایه‌گذاری را کنار بگذارید ۳ گام برای صید سهم‌های شگفتی‌ساز بورس

اگر از بیرون به زندگی بزرگان بورس نگاه کنید، است و به زبان ساده راز و رمز موفقیت در بورس را مختصر و مفید برای علاقه‌مندان توضیح می دهد.

پیش بینی قیمت سهام در بورس

بهترین کتاب های آموزش بورس ؛ آشنایی با منابع آموزشی بورس و بازارهای مالیکتاب خودآموز بورس

کتاب پیش‌بینی قیمت سهام در بورس نوشته توماس میزر و با ترجمه محمدرضا شعبانعلی و شادی سمیعی فر یکی از بهترین کتاب های آموزش بورس است که می‌تواند معامله‌گرانی که با مفاهیم اولیه در بورس آشنا شده‌اند را در برداشتن یک گام بلند به سوی حرفه‌ای شدن و موفقیت در بورس یاری دهد.

بیشتر بخوانید:

بهترین کتاب های انگیزشی جهان بهترین کتاب های موفقیت کدامند؟ بهترین کتاب های روانشناسی جهان بهترین کتاب های سیاسی ایران و جهان

تحلیل بنیادی، یکی از روش‌های کشف قیمت واقعی سهام است که در آن ارزش واقعی سهام یا هر گونه اوراق بهادار را با محاسبه ارزش ذاتی آن محاسبه می‌کنند. این تحلیل، به کمک بررسی متغیرهای تأثیرگذار بر ارزش سهم، از جمله وضعیت مالی و مدیریت شرکت، صنعتی که شرکت در آن فعالیت می‌کند، وضعیت بازارهای موازی و مرتبط و نهایتا شرایط اقتصادی کلان کشور و منطقه و جهان ارزشمندی یک سهم را تعیین می‌کند. بد نیست بدانید برخی از بزرگان سرمایه‌گذاری در بورس از جمله وارن بافت از این روش برای ارزش گذاری سهام، بهره می‌برند.

سرمایه گذار هوشمند

بهترین کتاب های آموزش بورس ؛ آشنایی با منابع آموزشی بورس و بازارهای مالیکتاب اصطلاحات بورس

در کتاب سرمایه گذار هوشمند نوشته بنجامین گراهام (پدر سرمایه‌گذاری ارزشی) اصول سرمایه‌گذاری بر اساس ارزش ذاتی را می‌آموزید که خرید و فروش سهام نه تنها بر پایه شانس نیست، بلکه نیاز به صبر و دانش خوبی از بازار دارد. این کتاب یکی از بهترین کتاب های آموزش بورس محسوب می‌شود و یکی از ده کتاب پرفروش سرمایه‌گذاری در بورس‌های جهان است که درباره‌ی بزرگترین سرمایه‌گذاران و ثروتمندان جهان ازجمله برجسته‌ترین آن‌ها وارِن بافِت، صحبت می‌شود.

وارن بافت، ثروتمندترین فرد جهان در سال ۲۰۰۸ و کسی که همه ثروت خود را از راه سرمایه‌گذاری به دست آورده، معتقد است که این کتاب همچنان بهترین کتابی است تا امروز در مورد سرمایه‌گذاری نوشته شده است. از طرفی مترجم کتاب در پیش گفتار کتاب معتقد است این کتاب، نشان می‌دهد که بازار سرمایه کشور، برخلاف آنچه اکثر فعالان این بازار در کشور تصور می‌کنند، بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند و نمی‌توان آن‌ها را متمایز فرض کرد.

پدر پولدار، پدر بی پول

بهترین کتاب های آموزش بورس ؛ آشنایی با منابع آموزشی بورس و بازارهای مالیکتاب اصطلاحات بورس

این کتاب اثر رابرت کیوساکی است که خیلی از افراد او را معلم میلیونرها می‌دانند و از آن کتاب‌هایی است که هرکسی با خواندن مقدمه‌اش مشتاق دانستن ادامه‌اش می‌شود. او در کتاب پدر پولدار، پدر بی‌پول، به آموزش نکات مهم اقتصادی و علم کسب ثروت می‌پردازد.

بیشتر بخوانید:

بهترین رمان های جهان ؛ پیشکش به خوره های برترین کتاب های جهان! بهترین کتاب های فلسفه جهان کانال ها و گروه های اد کن پول بگیر تلگرامی بهترین گوشی های ارزان قیمت سامسونگ بهترین گوشی های هوشمند میان رده 2020

وی معتقد است که برای رسیدن به درآمدی خوب که منتهی به کسب سرمایه و ثروت شود، لازم است این اصول، قواعد و نکات به خوبی آموخته و اجرا شوند. در یک کلام، این کتاب حاوی درس‌ها و نکاتی در مورد پولدار شدن است که آن‌ها را تقریبا در هیچ کجا به شما آموزش نمی‌دهند.

ثروتمندترین مرد بابل

بهترین کتاب های آموزش بورس ؛ آشنایی با منابع آموزشی بورس و بازارهای مالیکتاب اصطلاحات بورس

کتاب نوشته جرج ساموئل کلاسون است. این کتاب که در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌ها دیده می‌شود، یکی از بهترین کتاب های آموزش بورس هم به‌شمتر می‌رود. ثروتمندترین مرد بابل اگر چه کتابی قدیمی است اما حاوی رهنمودهای عملی و ارزشمند است که می‌تواند به رفع کمبود‌ها و مشکلات مالی کمک کند.

مطالب این کتاب مجموعه‌ای از داستان‌های واقعی است که هم از نظر ادبی و هم به لحاظ راهنمایی‌های مالی و اقتصادی بسیار موثر و کاربردی است. در واقع هدف این کتاب، ارائه‌ی راهکارهایی جهت کسب درآمد، نگهداری پول و در نهایت افزایش پس‌انداز شماست. بی‌شک، بلندپروازی در موفقیت مالی با فراگیری این دانش میسر می‌گردد.

سهام عادی و سودهای غیرعادی

بهترین کتاب های آموزش بورس ؛ آشنایی با منابع آموزشی بورس و بازارهای مالیکتاب اصطلاحات بورس

در سال ۱۹۵۸ و برای اولین بار، یک کتاب راهنمای سرمایه‌گذاری موفق شد به لیست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز راه یابد؛ بنابراین بدیهی است که در لیست بهترین کتاب های آموزش بورس قرار بگیرد

از آن زمان تاکنون، این کتاب یعنی سهام عادی و سودهای غیرعادی نوشته فیلیپ فیشر به عنوان یک اثر کلاسیک در حوزه حسابداری و مالی شخصی به شمار می‌رود که توانسته چراغ راه بزرگانی نظیر وارن بافت باشد. توصیه‌های فیشر، بیش از نیم‌قرن بعد از چاپش، هنوز هم می‌توانند در انتخاب سهام شرکت‌های رو به رشد در بلندمدت کمک‌حال شما باشند.

بیشتر بخوانید:

بیشترین فالوور اینستاگرام در سال 2020 بهترین گوشی های سامسونگ در سال 2019 با محبوب ترین و پرفروش ترین برندهای سیگار آشنا شوید معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 اولترا سامسونگ

اگرچه بعضی از شرکت‌هایی که او در کتابش به آن‌ها اشاره کرده حالا دیگر وجود ندارند و بعضی از مثال‌هایش نوعی حس نوستالژیک در خواننده به وجود می‌آورد (مثلاً در سال ۱۹۵۸ که تلویزیون رنگی تازه‌وارد بازار شده بود)، ولی او به‌طور مثال توانسته بود پیش‌بینی کند که روزی تلویزیون‌های صفحه تخت تولید خواهند شد.

این کتاب که شامل سایر نوشته‌های فیشر نیز می‌شود، نشان می‌دهد که او چطور موفق شده با پرسیدن سؤال‌هایی از شرکت‌ها همچون: «چگونه می‌خواهید آنچه را که رقبا انجام نداده‌اند، به انجام برسانید؟» به نتایج شگفت‌انگیزی دست یابد.

سرمایه گذاری ارزشی

بهترین کتاب های آموزش بورس ؛ آشنایی با منابع آموزشی بورس و بازارهای مالیکتاب اصطلاحات بورس

این کتاب با در نظر گرفتن تعصبات نویسنده تا حدود زیادی بی‌طرفانه نوشته شده و آن را می‌توان یک کتاب ارزشمند برای کتابخانه هر سرمایه‌گذاری در نظر گرفت.

اگر نسبتاً تازه‌کار باشید، به یک لغت‌نامه تخصصی اصطلاحات مالی هم نیاز پیدا خواهید کرد چون نویسنده فرض را بر این گذاشته که شما از قبل با این اصطلاحات آشنایی دارید. اما شخصی به اسم گراهام که مدام در کتاب به او اشاره می‌شود کیست؟ او بنجامین گراهام است، کسی که تجزیه‌وتحلیل اوراق بهادار را اختراع کرد. او به همراه دیوید داد، کتاب تجزیه‌وتحلیل اوراق بهادار را در سال ۱۹۳۴ به نگارش درآورد.

بعد از این کار گراهام کتاب سرمایه‌گذار هوشمند را نوشت. هر دو کتاب‌ها از عناوین کلاسیک سرمایه‌گذاری به شمار می‌روند که چندین بار به مرحله چاپ مجدد رسیده‌اند.

این کتاب هم ممکن است مدت‌زمان زیادی در بازار دوام بیاورد چون از اطلاعات مفیدی درباره ارزش‌گذاری یک شرکت و نمایه‌های آموزنده سرمایه‌گذاری ارزشی برخوردار است. این یک کتاب خوب و یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است و بدون شک باید در لیست بهترین کتاب های آموزش بورس ما قرار بگیرد.

سرمایه گذاری در سهام به زبان آدمیزاد

بهترین کتاب های آموزش بورس ؛ آشنایی با منابع آموزشی بورس و بازارهای مالیکتاب اصطلاحات بورس

این کتاب نوشته‌ پاول ملاژنوویچ کارشناس، نویسنده و مشاور مالی شناخته شده است که بیش از بیست سال در زمینه سرمایه‌گذاری، تدریس و مشاوره بازار بورس فعالیت داشته ‌است.

کتاب در پنج بخش نوشته شده، در بخش اول با مفاهیم اولیه برای شروع سرمایه گذاری در بازار بورس آشنا می‌شویم. در بخش دوم به نکاتی اشاره می‌شود که پیش از شروع به معامله باید به آنها توجه کنیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های زیر 6 میلیون تومان بهترین لپ تاپ های اقتصادی 2020 بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2020

بخش سوم به چگونگی شناسایی سهم‌های برنده اختصاص دارد. بخش چهارم درباره معرفی تکنیک‌ها و استراتژی‌های سرمایه‌گذاری است. در بخش آخر با عنوان ده‌تایی‌ها، ملاژنوویچ ده استراتژی سرمایه‌گذاری موفق به عنوان مکمل بازار سهام ارائه کرده است.

تجزیه و تحلیل تکنیکال

بهترین کتاب های آموزش بورس ؛ آشنایی با منابع آموزشی بورس و بازارهای مالیمنابع آموزشی بورس

کلیفورد پیستول تجزیه و تحلیل‌های تکنیکال از بازار سرمایه را با زبانی ساده و قابل فهم در کتاب تجزیه و تحلیل تکنیکال ارائه کرده است. تجزیه و تحلیل تکنیکال روشی برای پیش بینی قیمت در بازارها، بر اساس مطالعه و بررسی تاریخچه قیمت و حجم معاملات در آن بازار است. تحلیل تکنیکال در بازار بورس اوراق بهادار، بازار ارز و فارکس و نیز بازارهای بورس کالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تحلیل تکنیکال حدود سه قرن قدمت دارد و استفاده از شاخص های تکنیکال و ترسیم نمودارهای تکنیکال را می‌توان در نوشته های قرن هفدهم و هجدهم میلادی نیز مشاهده کرد.

شاید بتوان گفت که نخستین استفاده مستقیم اقتصادی مشهور از تحلیل تکنیکال را چارلز داو انجام داده است. چارلز داو که بنیانگذار وال استریت ژورنال است، شاخص میانگین صنعتی داو جونز را نیز طراحی کرد که هنوز، با وجود نواقص این شاخص و نقدهایی که بر آن وارد است، از جمله شاخص‌های مهم اقتصادی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های زیر 5 میلیون تومان در سال 2020 بهترین گوشی های زیر 4 میلیون تومان در سال 2020 بهترین گوشی های زیر 2 میلیون تومان در سال 2020

کلیفورد پیستول برای بیان این مطلب از زبانی ساده استفاده کرده و مطالب مفید این کتاب سبب شده تا در زمان کوتاهی کتاب تجزیه و تحلیل تکنیکال تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین و معروف‌ترین کتاب‌ها در زمینه تجزیه و تحلیل تکنیکال شود؛ بنابراین چندان عجیب نیست که این کتاب در فهرست بهترین کتاب های آموزش بورس قرار بگیرد.

وجه تمایز کتاب تجزیه و تحلیل تکنیکال استفاده از زبان ساده در کنار بیان مطالب کاملا علمی و مجموعه تمرین‌ها و جواب‌های اختصاصی برای هر فصل است. از این رو موجب استفاده گسترده آن در بین اساتید به عنوان یک مرجع در زمینه آموزش رفتارهای بازار بورس شده است.

شهریار در وال استریت

بهترین کتاب های آموزش بورس ؛ آشنایی با منابع آموزشی بورس و بازارهای مالیمنابع آموزشی بورس

حتی اگر نیکولو ماکیاولی را نشناسید، احتمالا در جایی اصطلاح ماکیاولیسم را شنیده‌اید. ماکیاولی فیلسوف، شاعر و نمایش‌نامه‌نویس ایتالیایی است که در شهر فلورانس به دنیا آمد. در خدمت خانواده مدیچی سال‌ها کار کرد و کتاب شهریار را برای آن‌ها نوشت. پیشنهاد می‌کنیم اگر اسم‌های مدیچی و شهر فلورانس برایتان آشنا نیست، کتاب صوتی رنسانس را گوش دهید.

ماکیاوولی در کتاب شهریار ایده‌هایی درباره مملکت‌داری و سیاست نوشت. سلمان امین در کتاب شهریار در وال استریت سعی کرده از این ایده‌ها برای جنگ در بازار بورس استفاده کند. چرا که برای موفقیت در بازار بورس لازم است همانند یک سیاست‌مدار دقیق و هوشمند باشیم.

۵۰+۱ نکته یک‌ میلیون تومانی

بهترین کتاب های آموزش بورس ؛ آشنایی با منابع آموزشی بورس و بازارهای مالیمنابع آموزشی بورس

همایون دارابی نویسنده کتاب «۱+۵۰ نکته یک میلیون تومانی» در مقدمه کتاب گفته است: «این مجموعه برداشتی آزاد از مجموعه تجربیات، مقالات و کتاب‌هایی است که سعی در توصیف عملی، و نه علمی صرف، از بازار سرمایه دارند.»

با اینکه آموزه‌های تئوریک و دانشگاهی اهمیت بالایی دارند، اما همه می‌دانیم که این آموزه‌ها افراد را معامله‌گر و سرمایه‌گذار موفق نمی‌کنند. آنچه در دانشگاه‌ها و منابع علمی پیدا نمی‌شود، تجربه‌های عملی بازار سرمایه‌ هستند. تجربیاتی که به عقیده نویسنده نقش «فوت آخر کوزه‌گری» را دارند.

بیشتر بخوانید:

جدیدترین و بهترین گوشی های 2020 شیائومی بهترین گوشی های 2020 آنر بهترین گوشی های 2020 هواوی بهترین گوشی های ارزان قیمت چینی

این کتاب آموزش بورس ۵۱ بخش دارد که در هر کدام یک نکته برخواسته از تجربیات عملی آمده ‌است. اولین آنها «بازار را نمی‌توان شکست داد» است و آخرین‌شان «اقتصاددانان مسیر کلی را می‌بینند». فهرست بهترین کتاب های آموزش بورس ما خواندن این کتاب را به شما توصیه می‌کند.

جادوی بورس

بهترین کتاب های آموزش بورس ؛ آشنایی با منابع آموزشی بورس و بازارهای مالیمنابع آموزشی بورس

کتاب «جادوی بورس» اثر شهاب سهرابی شامل نکات کاربردی و مثال‌های واقعی از بورس ایران است که در سال ۹۶ منتشر شده است. این کتاب آموزش بورس حاصل ۵۰۰۰ ساعت تجربه نویسنده در بازار بورس است.

بازار بورس بازاری پرسود و در عین حال پرخطر است. اگر با آگاهی کامل وارد این بازار نشوید، نه تنها سود نمی‌کنید بلکه تمام سرمایه خود را از دست می‌دهید. در این کتاب نویسنده به اشتباهاتی این چنین اشاره کرده و هفت باتلاقی را معرفی کرده که درسته پول شما را می‌بلعند!

بر بلندای وال استریت

بهترین کتاب های آموزش بورس ؛ آشنایی با منابع آموزشی بورس و بازارهای مالیمنابع آموزشی بورس

کتاب بر بلندای وال استریت یکی از بهترین کتاب های آموزش بورس است که به یک اثر کلاسیک در حوزه سرمایه‌گذاری شخصی تبدیل شده و به دلایل متعدد شایستگی‌اش را هم داشته است. در یک مورد، دیدن اینکه لینچ توانست وال استریت و همه کادر سرمایه‌گذاران نهادی را به سخره بگیرید واقعاً لذت‌بخش است.

او شاید به لطف موفقیت‌های صندوق مولتی میلیارد دلاری Magellan که به Fidelity تعلق دارد، به عنوان برترین مدیر سرمایه ایالات‌متحده آمریکا شناخته شود. لینچ می‌گوید هنگامی‌که E.F.Hutton (یک شرکت کارگزاری در آمریکا) سخن می‌گوید، یک سرمایه‌گذار متوسط بهتر است برود و چرتی بزند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های هوشمند 2020 بهترین گوشی های هوشمند میان رده 2020 بهترین گوشی های 2020 سامسونگ بهترین گوشی های 2020 اپل

اگرچه این کتاب یک‌بار به‌روزرسانی شده است، ولی بیشتر محتوای آن مربوط به دوران پیش از حباب قیمتی سال ۱۹۸۹ است. به همین خاطر، هشدارهای زیادی درباره سهام با نسبت قیمت به درآمد متورم در این کتاب وجود دارد، هشدار به سرمایه‌گذاران مبتدی و تازه‌کار.

لینچ فارغ‌التحصیل کالج وارتون است و از زمان تحصیل در بازار فعالیت می‌کرده و به همین خاطر، سهام شرکت‌ها در نظر او خیلی ساده و سرراست هستند. درست مثل وارن بافت، او هم یک سرمایه‌گذار ارزشی به معنای واقعی کلمه است که به دنبال شرکت‌های با ارزش پایین می‌گردد. تفاوت، طبق آنچه لینچ می‌گوید، در این است که او سهام این شرکت‌ها را می‌خرد، درصورتی‌که بافت کل شرکت را می‌خرد.

چند نکته مهم قبل از سرمایه گذاری در بورس:

همواره با نگاه بلندمدت سرمایه گذاری کنیـد. این یک اصل در بورس است که بورس همیشه با نوسان همراه است، بنابراین در مواجهه با افت و خیزهای مقطعی بازار، هیچگاه بصورت شتابزده و هیجانی اقدام به خرید یا فروش سهام نکنید.

برای شروع کار، از سرمایه های مازاد خود استفاده کنید و سرمایه‌های ضروری خود را وارد بورس نکنید. حتما برای سرمایه گذاری در بورس، با افراد متخصص مشورت کنید. کارگزاران رسمی بورس که مجوز مشاوره دارند، یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای مشورت در سرمایه‌گذاری هستند.

همواره سبدی از سهام متنوع تشکیل دهید تا ریسک سرمایه‌گذاری شما کاهش یابد. با این کار، زیان ناشی از کاهش قیمت یک یا چند سهم، با سود ناشی از افزایش قیمت سایر سهام موجود در سبد سرمایه گذاری شما کاهش خواهد یافت. بجای خرید مستقیم سهام، از طریق صندوق های سرمایه‌گذاری وارد بورس شوید، چون این صندوق‌ها، توسط افراد حرفه‌ای اداره شده و تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت می‌کنند، بنابراین ریسک سرمایه‌گذاری شما تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید:

بهترین صفحه نمایش‌ های گوشی در سال 2020 بهترین پرینترهای رنگی لیزری 2020 بهترین عینک های واقعیت مجازی در سال 2020 بررسی مشخصات فنی سونی PS4 Pro بهترین هارد اکسترنال 2020 ؛ دنیا را ذخیره کن! بهترین هدفون بی سیم سال 2020 بهترین پرینترهای 2020 بهترین دوربین های فیلم برداری 2020 پرفروش ترین و بهترین دستگاه قهوه ساز 2020 بهترین اسپیکر بلوتوث های 2020 بهترین کوادکوپترهای 2020 جهان

.

منبع: ‌bourseandbazaar

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !