سیاست‌مدار ترکیه‌ای: پایان اردوغان نزدیک و حتمی است


سیاست‌مدار ترکیه‌ای: پایان اردوغان نزدیک و حتمی است

رئیس حزب اپوزیسیون «جمهوری‌خواه خلق ترکیه» در انتقاد از سیاست‌های رئیس‌جمهور این کشور تصریح کرد کرد که پایان او «نزدیک» و «حتمی» است.

سیاست‌مدار ترکیه‌ای: پایان اردوغان نزدیک و حتمی است

به گزارش فانوس، «کمال قلیچ‌داراوغلو» رئیس حزب اپوزیسیون «جمهوری‌خواه خلق ترکیه»، روز جمعه، در یک گفت‌و‌گوی تلویزیونی ادعا کرد که پایان «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه «نزدیک» و «حتمی» است.

رئیس حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه در ارتباط با سیاست‌های رئیس‌جمهور ترکیه گفت که سیاست‌های او استبدادی است و همچنین آن به حقوق شهروندان توجهی نمی‌شود که این مسئله باعث افزایش فقر، جهل، ظلم به مردم، مشکلات اقتصادی‌،‌ مالی و اجتماعی در ترکیه شده است.

کمال قلیچ‌داراوغلو در ادامه رجب طیب اردوغان را مسئول اشتباهاتی دانست که باعث انتشار ویروس کرونا در ترکیه شده است و در این ارتباط گفت: «اردوغان به گونه‌ای رفتار می‌کند که گویا در همه چیز کارشناس است؛ اما در واقع، او نادان است به دلیل اینکه مرتکب اشتباهات فاحشی شده و در اتخاذ اقدامات لازم و فوری دیر عمل کرده. همین مسئله باعث همه‌گیر شدن کرونا در تمام کشور شده است».

قلیچ‌داراوغلو در ادامه انتقادهایش از سیاست‌های اردوغان گفت: «او به کسی اجازه نمی‌دهد که اشتباهاتش را بگوید و از روشش در حل بحران انتقاد کند. او از پیگرد قانونی به عنوان یک سلاح علیه مخالفان خود استفاده می‌کند».

در همین ارتباط، شرکت تحقیقاتی «افراسیا» در ماه گذشته با اجرای یک نظرسنجی که ۳۶ استان و شهرستان ترکیه در آن مشارکت داشتند، اعلام کرد که محبوبیت اردغان تضیعف شده و همچنین به دنبال سیاست‌های داخلی و خارجی او میان اعضای حزب حاکم چند دستگی به وجود آمده است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا