وضعیت خطوط اعتباری و ثابت در کشور


وضعیت خطوط اعتباری و ثابت در کشور

ایتنا - تعداد خطوط واگذارشده و فعال دائمی و اعتباری در تمامی بخش‌ها افزایش داشته به جز خطوط اعتباری فعال که در سه ماهه سوم، 96 میلیون و 459 هزار و 473 عدد بوده و کاهش 403 هزار و 727 عددی را نشان می‌دهد.


وضعیت توسعه تلفن همراه تا پایان سه ماهه چهارم سال ۱۳۹۸ حاکی از آن است که خطوط اعتباری فعال با کاهش ۴۰۳ هزار و ۷۲۷ عددی در مقایسه با سه ماهه سوم مواجه شده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، مطابق آمار منتشرشده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره‌ وضعیت توسعه تلفن همراه در سه ماهه‌ چهارم سال ۱۳۹۸، خطوط واگذارشده دائمی ۲۴ میلیون و ۶۵۶ هزار و ۹۰ عدد و خطوط واگذارشده اعتباری ۱۶۲ میلیون و ۴۱۷ هزار و ۵۱۹ عدد است که مجموع خطوط واگذارشده دائمی و اعتباری را به ۱۸۷میلیون و ۷۳ هزار و ۶۰۹ می‌رساند.
وضعیت خطوط اعتباری و ثابت در کشور


از میان خطوط واگذارشده، ۲۱ میلیون و ۹۶۹ هزار و ۷۰۶ خط دائمی فعال و ۹۶ میلیون و ۵۵ هزار و ۷۴۶ خط اعتباری فعال وجود دارد که مجموع خطوط دائمی و اعتباری فعال را به ۱۱۸ میلیون و ۲۵ هزار و ۴۵۲ عدد می‌رساند. همچنین ضریب نفوذ تلفن همراه تا پایان سه ماهه چهارم سال ۱۳۹۸، ۱۴۲.۰۷ درصد است.

مقایسه این آمار با سه ماهه سوم سال ۱۳۹۸ حاکی از آن است که تعداد خطوط واگذارشده و فعال دائمی و اعتباری در تمامی بخش‌ها افزایش داشته به جز خطوط اعتباری فعال که در سه ماهه سوم، ۹۶ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۴۷۳ عدد بوده و کاهش ۴۰۳ هزار و ۷۲۷ عددی را نشان می‌دهد.

همچنین در بخش فناوری 2G تعداد سایت‌های BTS به ۳۸ هزار و ۴۲۹ سایت، در بخش فناوری 3G به ۳۸ هزار و ۶۴۳ سایت و در بخش فناوری 4G به ۳۴ هزار و ۲۷ سایت می‌رسد که آمار آن به تفکیک اپراتور در جدول زیر آمده است.

وضعیت خطوط اعتباری و ثابت در کشور

پوشش شهرها و روستاها و جاده‌ها بر اساس پایین‌ترین سطح تکنولوژی نیز حاکی از آن است که ۳۰۹۹ شهر و ۶۲ هزار و ۸۵۷ روستا تحت پوشش اپراتورها قرار دارند و کیلومتر جاده‌های تحت پوشش نیز به ۱۷۴ هزار و ۱۲۶ می‌رسد که این آمار به تفکیک در جدول زیر آمده است.
وضعیت خطوط اعتباری و ثابت در کشور

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سکانس خنده دار از سلمان نون خ که بویی از رمانتیک بودن نبرده / همه از خنده روده بر شدند!