از تدارک کانون‌های مساجد پایتخت برای ماه رمضان تا تداوم کمک مومنانه به محرومان


از تدارک کانون‌های مساجد پایتخت برای ماه رمضان تا تداوم کمک مومنانه به محرومان

برگزاری جشنواره «خانه، کانون عبادت» ویژه بچه‌های مساجد استان تهران، مشارکت کانون «نورالمبین» در کمک مومنانه به 80 خانواده نیازمند و همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ازجمله اخبار حوزه مسجد در 9 اردیبهشت است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر مهمترین اخبار این حوزه در نهمین روز از اردیبهشت ماه ۹۹:

جشنواره «خانه، کانون عبادت» ویژه بچه‌های مساجد استان تهران برگزار می‌شود

از تدارک کانون‌های مساجد پایتخت برای ماه رمضان تا تداوم کمک مومنانه به محرومان

حجت الاسلام «غلامعلی قدیریان» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از برگزاری جشنواره «خانه، کانون عبادت» همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره در بخش های تلاوت نور، نجوای انتظار، روزه اولی ها، کتابخوانی، نفاشی، عکاسی، دل نوشته، گرافیک و فیلم کوتاه برگزار می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران با بیان اینکه این جشنواره ویژه خواهران و برادران در سنین 9 تا 14 سال برگزار می شود، تصریح کرد: برای بخش تلاوت نور ارسال فیلم از طریق گوشی همراه به مدت یک دقیقه با حجم 20 مگابایت باید انجام شده و رعایت حجاب و پوشش مناسب در خانواده در تصاویر باید مورد توجه قرار گیرد. ضمن اینکه نحوه قرائت به صورت ترتیل و فاصله دوربین با شخص باید دو متر باشد.

حجت الاسلام قدیریان در مورد شرایط بخش «نجوای انتظار» نیز گفت: این بخش نیز ویژه خواهران و برادران و پیرامون خوانش دعای فرج حضرت ولی عصر(عج) است. در بخش روزه اولی ها که ویژه دختران ۹ ساله و پسران ۱۵ ساله است، اثر ارسالی باید از خاطره نویسی اولین روزه داری فرد متکلف باشد.

وی پیرامون ویژگی های بخش کتابخوانی اعلام کرد: در این بخش نیز همه گروه های سنی شرکت و مسابقه آن از بخش کتاب دعا و نیایش مقام معظم رهبری برگزار می شود و آزمون مسابقه نیز به صورت آنلاین است. در بخش نقاشی نیز شرکت کنندگان که همان گروه سنی 9 تا 14 سال هستند باید در رابطه با ماه مبارک رمضان، ولادت امام حسن مجتبی(ع)، شهادت امام علی(ع)، روز جهانی قدس و عید سعید فطر آثارشان را به صورت دیجیتال ارسال کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران پیرامون بخش عکاسی این جشنواره ادامه داد: در این بخش نیز شرکت کنندگان باید آثارشان را با موضوع برنامه های در منزل و مرتبط با ماه مبارک رمضان ارسال کنند که هر شرکت کننده می تواند یک تا سه فریم از عکس های گرفته شده را از طریق گوشی همراه یا دوربین عکاسی را از طریق وبگاه جشنواره ارسال کند.

وی اضافه کرد: در بخش دل‌نوشته نیز شرکت کنندگان باید حداکثر 100 کلمه حاوی پیامک کوتاه با مضامین عالی را با موضوع «خانه، کانون عبادت» آماده کنند و در بخش های فیلم کوتاه، گرافیک (طراحی پوستر، اینفوگرافی، موشن گرافی) هم شرکت کننده باید در محورهای (ماه مبارک رمضان، ولادت امام حسن مجتبی(ع)، شهادت امام علی(ع)، روز قدس و عیدسعید فطر) آثارشان را ارسال کنند.

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران مهلت ارسال به این جشنواره را 20 خرداد 99 اعلام و خاطرنشان کرد: نحوه شرکت در این جشنواره در کانال های سروش و گپ به نشانی

Gap.im/kanoneemasajed_tehran وSapp.ir/kanoneemasajed_tehran ارسال کنند.

مشارکت کانون فرهنگی هنری «نورالمبین» در کمک مومنانه به ۸۰ خانواده نیازمند

از تدارک کانون‌های مساجد پایتخت برای ماه رمضان تا تداوم کمک مومنانه به محرومان

«نرگس طایفه خانی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری «نورالمبین» مسجد صاحب الزمان (عج) روستای کبود گنبد شهرستان پاکدشت فعالیت های خود در دوره شیوع ویروس کرونا را به صورت مجازی دنبال کرده است، اظهار کرد: البته به تبع تعطیلی مساجد در پی ابلاغ مرکز رسیدگی به امور مساجد هنوز فعالیت ها و برنامه های حضوری این مسجد و کانون فرهنگی هنری آن در سال جاری آغاز نشده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری «نورالمبین» در ادامه با بیان اینکه ضد عفونی کردن روستای کبود گنبد و همکاری با اداره بهداشت شهر پاکدشت و دهداری و خانه بهداشت روستای کبود گنبد در مقابله با ویروس کرونا از جمله فعالیت های این کانون و پایگاه بسیج مسجد صاحب الزمان (عج) طی دو ماه اخیر بوده است، گفت: مسجد صاحب الزمان (عج) همچنین با همراهی اعضای کانون فرهنگی هنری نورالمبین و پایگاه مقاومت بسیج به 80 خانواده نیازمند کمک مومنانه داشته است تا ضمن دستگیری از این خانواده ها به پیام مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در نیمه شعبان امسال برای اجرای رزمایش مواسات در کشور لبیک گفته باشیم.

وی افزود: برگزاری نشست های بصیرتی در ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی، بزرگداشت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای حادثه تروریستی بغداد، حضور گسترده اعضا در راهپیمایی 22 بهمن و مشارکت در اجرای برنامه های قرآنی، فرهنگی و آموزشی مسجد صاحب الزمان (عج) از مهم ترین فعالیت های کانون فرهنگی هنری نورالمبین در سال 1398 بود.

طایفه خانی اضافه کرد: کانون فرهنگی هنری نورالمبین همچنین در تمام مناسبت های مذهبی در سال 1398 ویژه برنامه هایی با همکاری هیئات های مذهبی ریحانه الحسین (س) و ابناءالفاطمه (ع) برگزار کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین و جذاب ترین برنامه های کانون فرهنگی هنری نورالمبین برگزار جشن تکلیف دختران دانش آموز مدرسه عارف روستای کبود گنبد با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی پاکدشت بود.

طرح «هر مسجد؛ یک قربانی» در کانون‌های مساجد یزد اجرا می‌شود

از تدارک کانون‌های مساجد پایتخت برای ماه رمضان تا تداوم کمک مومنانه به محرومان

به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای فهما، آیت‌ الله «سیدمحمدکاظم مدرسی» با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با «همدلی و کمک مومنانه» مردم در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان که ماه مواسات، همدلی و کمک مومنانه است بحمدلله مردم ما تلاش بسیار خوبی در قالب قرارگاه رزمایش مواسات، همدلی و کمک های مومنانه از خود نشان دادند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد افزود: نیازمندان در کنار همه اقلام به پروتئین و مواد گوشتی نیز نیاز دارند به همین دلیل دوستان در مراکز مختلف به‌ ویژه کانون‌های مساجد طرح جدیدی با عنوان «هر مسجد یک قربانی» را کلید زدند که در آن، وجوه مساجد متقاضی جمع آوری شده و در اختیار فرد معتمد از کانون فرهنگی هنری مجری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: افراد معتمد از هر کانون اقدام به قربانی می‌کنند و به ازای هر مقداری که مساجد کمک مومنانه خود را در اختیار کانون قرار دهند، به همان مقدار و – شاید به لطف الهی- کمی بیشتر از آن مبلغ، گوشت‌ بسته بندی شده در اختیار معتمدین محل قرار می‌گیرد تا بین مستمندان، نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا توزیع شود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد تصریح کرد: امیدواریم این کار خیر و پرثمر و پرارزش توسط برادران و خواهران مومن گسترش یافته و هر چه بیشتر انجام شود.

ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان همکاری می‌کنند

از تدارک کانون‌های مساجد پایتخت برای ماه رمضان تا تداوم کمک مومنانه به محرومان

به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما)، همزمان با سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم، تفاهم‌نامه همکاری میان ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان منعقد می‌شود.

مراسم امضای این تفاهم نامه صبح شنبه، 12 اردیبهشت با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب رضا ارزانی»، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و «حسین تاریخی» دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور به امضا می‌رسد.

گفتنی است ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با ظرفیت عظیمی که از حضور نوجوانان و جوانان دارند می‌توانند طی برنامه‌ها و فعالیت های مشترک، زمینه ساز تربیت نسل مومن و انقلابی را در دهه چهارم انقلاب اسلامی بیش از پیش فراهم کنند.

کمک مومنانه اهالی مسجد جامع قدس به نیازمندان به یاد سردار سلیمانی

از تدارک کانون‌های مساجد پایتخت برای ماه رمضان تا تداوم کمک مومنانه به محرومان

مسجد جامع قدس (واقع در تهران، شهرک سجادیه) با فعالیت پایگاه مقاومت بسیج شهید نظام دوست و با همکاری حوزه مقاومت بسیج حوزه 321، اقدام به توزیع بسته های ارزاق به یاد شهید سردار قاسم سلیمانی و به منظور تحقق رزمایش مواسات و همدلی میان نیازمندان کرد.

بنا بر این گزارش، این بسته های ارزاق شامل روغن، ماکارانی، برنج، رب، خرما، گوشت و مرغ است که همراه با ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده توزیع شد. ضمنا زندگی نامه و تصویر شهید سلیمانی نیز تقدیم خانواده های نیازمند شد.

مسجد جامع قدس، پایگاه مقاومت بسیج شهید نظام دوست و حوزه مقاومت بسیج حوزه 321 درنظر دارند با مشارکت مردمی، بسته های ارزاق دیگری نیز در ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع) به یاد شهدای مدافع حرم میان خانواده های نیازمند توزیع کنند.

این گزارش می افزاید، اعضای واحدهای مختلف مسجد جامع قدس از جمله مهدکودک، دارلقرآن و کتابخانه در کار بسته بندی سبدهای ارزاق به امام جماعت، هیئت امنا و پایگاه مقاومت بسیج یاری می کنند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها