دعا برای سلامتی امام زمان(عج) سبب تزکیه و طهارت باطن نفس می‌شود


 دعا برای سلامتی امام زمان(عج) سبب تزکیه و طهارت باطن نفس می‌شود

حجت‌الاسلام رجالی تهرانی با بیان‌اینکه دعا برای سلامتی امام زمان(عج) از نشانه‌های محبت به ایشان است، گفت: هر چند خدا حافظ امام زمان(عج) است اما با این دعا ما تزکیه نفس کرده و توجه حضرت(عج) را بیشتر به خود جلب می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا رجالی تهرانی» در طرح آموزشی «در جستجوی خورشید» در پاسخ به سوالی مبنی بر چرایی دعا برای سلامتی امام زمان(عج) در حالی که خدا بر محافظت از ایشان اراده کرده است، اظهار کرد: اینکه ما شیعیان و منتظران و محبان امام زمان(عج) هر روز خصوصاً بعد از نمازهای واجب دعای سلامتی ایشان را می خوانیم نخست برای آن است که دعا از نشانه های محبت به امام(عج) است.

این کارشناس و مولف مهدوی ادامه داد: یعنی وقتی برای امام زمان(عج) و سلامتی ایشان دعا می کنیم در واقع عرض ارادت و محبت به ساحت مقدس حضرت(عج) می کنیم و این از نشانه های محبت شیعه نسبت به امام(عج) است.

وی تصریح کرد: نکته دیگر آنکه با این دعا در حقیقت با امام تجدیدعهد و پیمان می کنیم و عرضه می داریم یا بقیه الله(عج)! من هر روز با دعای سلامتی شما تجدیدعهد می کنم و مدام تکرار می کنیم ما از ولایت شما دست برنمی داریم و آرزوی سلامتی تان را داریم تا زمانی که ظهور کرده و عالم را از فیض وجودتان بهره مند کنید.

حجت‌ الاسلام رجالی تهرانی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه وجود مقدس امام عصر(عج) و سلامتی شان باید فکر و ذکر و دغدغه ما باشد با دعا برای سلامتی حضرت(عج) به همه عالم نشان می دهیم برای آن امامی که فیض وجودشان سبب حیات ما است و مدیون ایشانیم دغدغه داریم و از امام خود غافل نیستیم.

مولف «یکصد پرسش و پاسخ پیرامون امام زمان(ع)» تاکید کرد: اصلا این موضوع و دعا برای سلامتی امام زمان(عج) برای تزکیه ما مفید است و نشان می دهد با دعا برای حضرت حجت(عج) هم توجه ایشان را بیشتر جلب می کنیم و هم تزکیه نفس و طهارت باطن به دست می آوریم.

وی افزود: در زیارت «جامعه کبیره» می خوانیم که خدای متعال ما را جزء کسانی قرار داده که برای امام دعا می کنیم و ما را به ولایت آن حضرات(ع) خاص گردانیده و خلقت مان را پاکیزه و دل هامان را پاک کرده و باعث تزکیه دل هایمان می شود.

مولف «پیشرفت اقتصادی در عصر حکومت مهدوی با تاکید بر روایات اسلامی» در ادامه ابراز کرد: از این رو، هر چند خدا حافظ امام زمان(عج) است اما با این دعا ما به ایشان عرض محبت و ارادت کرده و تزکیه نفس و توجه حضرت(عج) را بیشتر به خود جلب می کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر امام زمان(عج) مانند همه بشر در معرض خطر قرار دارند چنان که خداوند در سوره مبارکه کهف آیه آخر تصریح می کند: پیامبر(ص) هم مانند ما بشر است و اگرچه انسان کامل است اما در معرض خطر قرار می گیرند. لذا با دعا برای امام زمان(عج) در پی آن هستیم که وجود مقدس حضرت(عج) از جمیع بلایا محفوظ بمانند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن