سپاه دست دلال‌ها را از بازار کشاورزی جنوب کرمان کوتاه کرد


سپاه دست دلال‌ها را از بازار کشاورزی جنوب کرمان کوتاه کرد

جیرفت - ایرنا - طی روزهای اخیر قیمت هر کیلوگرم پیاز در میدان تره‌بار جیرفت با کاهش قابل توجهی به 400 تومان رسید اما امروز با ورود سپاه به این حوزه و آغاز خرید حمایتی از سوی این نهاد، قیمت این محصول از مرز هزار تومان هم عبور کرد.

پیازی را که دلال‌ها ۴۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم از کشاورز می‌خریدند، با حذف واسطه‌ها به بیش از هزار تومان رسیده و این موضوع خوشحالی کشاورزان جنوب کرمان را رقم زده است.
در بازدید میدانی فرمانده بسیج سپاه به همراه حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر امام‌جمعه جیرفت و جمعی از مسوولان سپاه ثارالله استان کرمان از مزارع پیاز و شنیدن درد دل کشاورزان، تدابیر اولیه برای ورود سپاه به چرخه خرید دسترنج کشاورزان از میادین تره‌بار اتخاذ شد.

سپاه دست دلال‌ها را از بازار کشاورزی جنوب کرمان کوتاه کرد
سرهنگ پاسدار ناصر بهروز فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه جیرفت روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با ابراز گلایه از روند نزولی قیمت محصول پیاز در این منطقه اظهار داشت: محصول کشاورزان را در بازار زیر قیمت هزار تومان هم نمی‌خرند یا اینکه با اندک قیمت دلالی اقدام به خرید این محصولات می‌کنند.
وی تصریح کرد: در میوه‌فروشی‌های سطح شهر جیرفت قیمت پیاز بالای سه هزار تومان است ولی در میدان تره‌بار که فاصله‌ای کمتر از یک کیلومتر با میوه‌فروشی دارد قیمت این محصول، غیرقابل تصور است.
فرمانده بسیج سپاه جیرفت با بیان اینکه مرزهای صادرات بایستی باز شود، افزود: دولت از ظرفیت سپاه و نیروهای جهادی برای رساندن و خرید این محصولات به مصرف‌کنندگان در سطح کشور استفاده کند.
سرهنگ عسکرپور مسوول سازمان بسیج کشاورزی سپاه ثارالله (ع) استان کرمان هم عنوان کرد: سپاه همچون دیگر صحنه‌های کمک به مردم این بار به کمک کشاورزان آمده تا با کوتاه‌کردن دست واسطه‌ها و دلال‌ها زمینه قیمت مناسب محصولات کشاورزی را فراهم کند.
وی از خرید محصول پیاز کشاورزان با توجه به کاهش قیمت و نیاز به حمایت خرید در جنوب کرمان خبر داد و گفت: با همکاری سپاه جیرفت محصول دپو شده کشاورزان با قیمت مناسب خریداری و تدابیر حمل این محصول به استان‌های هدف اندیشیده شده است.
به همین منظور جلسه‌ای با حضور مسوول بسیج مهندسی استان کرمان و فرماندهان حوزه‌های مقاومت در ناحیه بسیج سپاه جیرفت برگزار شد.

در این جلسه مقر شد محصولات کشاورزان ازجمله پیاز که با نرخ پایینی حدود ۴٠٠ تومان از کشاورزان خریده می‌شد توسط سپاه با نرخ بالای هزار تومان خریده شود تا شاید دست دلال‌ها از به هم ریختن بازار قطع شود و نرخ محصولات کشاورزان ثبات پیدا کند.
بلافاصله بعد از جلسه ذکر شده، سپاه در یک اقدام خداپسندانه وارد میدان شد و چندین تُن از پیازهای کشاورزان را با نرخ بالای هزار تومان خریداری و به مرکز استان ارسال کرد.

همچنین روز گذشته ۲۰ اتحادیه تعاون روستایی از استان‌های مختلف کشور به منظور خرید پیاز وارد این منطقه شدند.

جنوب کرمان با یک میلیون نفر جمعیت از هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه‌گنج، فاریاب و رودبار جنوب تشکیل شده، این منطقه با دارا بودن یک سوم مساحت استان و با اقتصادی مبتنی بر کشاورزی سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تُن انواع محصولات کشاورزی به بازارهای داخلی و خارجی روانه می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها