سابقه آثار باستانی، فرهنگی و اسلامی کهگیلویه و بویراحمد باید حفظ شود


سابقه آثار باستانی، فرهنگی و اسلامی کهگیلویه و بویراحمد باید حفظ شود

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه ظرفیت های خوبی در زمینه آثار باستانی، فرهنگی و اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، گفت: برخی از مناطق استان قدمت خوبی دارند و باید سابقه فرهنگی آنها حفظ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» صبح امروز (۱۱ اردیبهشت) در دیدار مدیرکل و معاونین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از تلاش هایی که این سازمان در راستای مدیریت، ساماندهی و احیای بناهای تاریخی که حاکی از فرهنگ، تمدن و باورهای مردم انجام می دهند تقدیر و تشکر کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای همه مومنین، گفت: کار شما یک ضرورت و احتیاج به تحول دارد، زیرا به صورت جدی در زمینه میراث فرهنگی تحول ایجاد نشده است.

وی با بیان اینکه یکی از پروژه های مهمی که شاید در جنوب کم نظیر باشد «بلاد شاپور» است، ادامه داد: «بلاد شاپور» ویرانه ای دست نخورده باقی مانده و در شان شهر و استان ما نیست یک مجموعه با قدمت، فرهنگ و جامعیت به این شکل باشد.

سابقه آثار باستانی، فرهنگی و اسلامی کهگیلویه و بویراحمد باید حفظ شود

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه توجه به این مجموعه می تواند تحول عظیمی در استان ایجاد کند، یادآور شد: بعضی جاها نیاز به هزینه ندارد، بلکه نیازمند سلیقه است؛ به عنوان مثال طبیعت ما دارای درخت بوده و احتیاج به هزینه و کاشت درخت نیست، فقط باید در تمیزی آن تلاش کنیم.

امام جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه امامزاده های زیرنظر میراث فرهنگی باید ساماندهی شوند، ادامه داد: امامزاده معصوم (ع) که قدمتی بسیار بالا و مربوط به دوران دیلمیان و امامزاده علی (ع) و ... باید در زمینه مرمت و ساماندهی آنها تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت های خوبی در زمینه آثار باستانی، فرهنگی و اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، اضافه کرد: برخی از مناطق استان قدمت خوبی دارند و باید سابقه فرهنگی آنها حفظ شود.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه اشتغال ظرفیت خوبی دارد، ضمن اینکه صنایع دستی که جزئی از فرهنگ ما بوده می تواند اشتغال و درآمد خوبی داشته باشد.

سابقه آثار باستانی، فرهنگی و اسلامی کهگیلویه و بویراحمد باید حفظ شود

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: بحران ما عدم اشتغال و بیکاری است که با ایجاد و راه اندازی صنایع دستی، می توان بخشی از معضل بیکاری را حل کرد.

وی ادامه داد: بسیاری از کشورها از صنایع دستی خود اشتغال خوبی ایجاد و درآمدزایی می کنند و مردم در گذشته با صنایع دستی زندگی خود را تامین می کردند.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه باید فرهنگ سازی در زمینه صنایع دستی صورت گیرد تا شاهد رونق در جامعه باشیم، عنوان کرد: نباید صنایع دستی به حاشیه رانده شود و باید در متن جامعه باشد و بازاری برای آن ایجاد کرد.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه آن گونه که باید و شاید در زمینه میراث فرهنگی خودمان کار نکردیم، گفت: جاهایی که می شد کار کرد، اقدام هایی که باید و شاید انجام نگرفته و نیازمند جهشی در این زمینه است.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی