خط انتقال آب شرب شهر ازنا 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد


خط انتقال آب شرب شهر ازنا 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: برای تکمیل خط انتقال آب شرب شهر ازنا 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

رضا میرزایی امروز دهم اردیبهشت در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت پروژه خط انتقال آب شرب شهر ازنا اظهار کرد: خط انتقال آب شرب شهر ازنا به طول ۲۱.۷ کیلومتر که در سال‌های گذشته اجرا شده بود ۱۶.۷ کیلومتر آن‌که لوله جی آر پی با سایز ۴۵۰ میلی‌متر بود به علت ترکیدگی‌های پی‌درپی و مشکلات عدیده‌ای که در طول مسیر داشت، در سال ۱۳۹۸ جهت تعویض با لوله فولادی در دستور کار قرار گرفت و طی دو قرارداد جمعاً به مبلغ حدود ۲۳ میلیارد تومان عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی تصریح کرد: این قرارداد شامل تعویض و اجرای ۱۶.۷ کیلومتر لوله فولادی با سایز ۵۰۰ و ۶۰۰ میلی‌متر، برق‌رسانی و گازرسانی به تصفیه‌خانه، اجرای حوضچه‌های هوا، رسوب‌گیر، شیرآلات قطع کن و حدود ۶ کیلومتر جاده دسترسی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۱۲.۷ کیلومتر از خط انتقال با لوله فولادی سایز ۵۰۰ و ۶۰۰ میلی‌متر اجرا، از تعداد ۳۰ حوضچه حدود ۷ حوضچه اجرا و ۱۳ تا باقی‌مانده و ۶ کیلومتر جاده دسترسی و بین مزارع ایجاد و همچنین کارهای اولیه برق‌رسانی و گازرسانی به تصفیه‌خانه نیز انجام شده است.

میرزایی اضافه کرد: این پروژه تاکنون در مجموع دارای ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی است و جهت تکمیل آن به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آب شرب شهر از طریق خط انتقال جدید و بخش قدیمی خط وصل شده و از تصفیه‌خانه بهره‌برداری می‌شود، افزود: همزمان در مرحله خرید ۴ کیلومتر خط انتقال باقیمانده هستیم تا با توجه به فصل مناسب کاری، مابقی خط را نیز تعویض و کارهای باقیمانده را انجام دهیم.

میرزایی از پیگیری استاندار لرستان در تأمین اعتبار پروژه و همچنین از معاون عمرانی استاندار، تلاش‌های بی‌دریغ فرماندار و بخشدار مرکزی شهرستان ازنا در حل مشکلات اجتماعی پروژه تقدیر و اظهار امیدواری کرد: در سال جهش تولید بتوانیم این پروژه حیاتی را به بهره‌برداری برسانیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان