خسارت 25 میلیارد ریالی سیلاب به راه‌های بردسکن


خسارت 25 میلیارد ریالی سیلاب به راه‌های بردسکن

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بردسکن گفت: بر اثر وقوع سیلاب طی دو روز اخیر بالغ بر 25 میلیارد ریال خسارت به راه‌های روستایی و بین شهری شهرستان بردسکن وارد شده است.

علی‌اکبر یوسفیان در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: به دلیل وقوع سیلاب و بارندگی‎های شدید به ابنیه فنی و بدنه راه محور بردسکن به شاهرود که معروف به بیارجمند و جزء راه‌های فرعی بین شهری محسوب می‎شود، از کیلومتر 95 تا 106 خسارت‎های سنگینی وارد شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس برآورد صورت گرفته 25 میلیارد ریال خسارت به راه‌های شهرستان وارد شده است، افزود: دو اکیپ راهداری با کمک بخش خصوصی در حال مرمت محور هستند که پیش‌بینی می‎شود تا چهار روز زمان ببرد.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بردسکن مطرح کرد: محورهایی که بحرانی بودند، بر اساس اولویت ایمن سازی شده و تابلوهای هشدار دهنده نصب گردید، همچنین علاوه‌بر محور بردسکن به شاهرود، به محورهای خاکی و شنی روستایی از جمله کلاته برق و دهن قلعه نیز خسارت وارد شد که باید تیغ زنی و مرمت شوند.

وی با اشاره به اینکه سیلاب دو روز اخیر به 10 راه روستایی نیز خسارت وارد کرده است، گفت: در مجموع سیلاب اخیر به 13 ابنیه و 25 کیلومتر راه روستایی و 15 کیلومتر راه بین شهری خسارتی بالغ بر 25 میلیارد ریال وارد نمود.

یوسفیان اظهار کرد: بزرگ‌ترین بخش کشور انابد است که در شهرستان بردسکن قرار دارد، همچنین با توجه به وسعت و گستردگی راه‌های شهرستان، از این لحاظ بردسکن بیشترین فاصله طولی راه‌های استان را داراست به طوری که از مبدا تا آخرین نقطه حوزه استحفاظی شهرستان بردسکن ۱۲۰ کیلومتر طول دارد.

یوسفیان بیان کرد: در شهرستان بردسکن 1083 کیلومتر راه هم‌سنگ داریم که شامل راه‌های روستایی، شهری، آسفالته و... می‌شود. برای نگهداری راه‌های شهرستان نیازمند اعتبارات بیشتری هستیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق