فعالیت 653 مؤسسه و خانه قرآن‌ در آذربایجان ‌شرقی


فعالیت 653 مؤسسه و خانه قرآن‌ در آذربایجان ‌شرقی

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت 653 مؤسسه و خانه قرآن‌ در استان، گفت: این تعداد شامل 85 مؤسسه، 286 خانه قرآن‌ شهری و 282 خانه قرآن‌ روستایی است.

حجت‌الاسلام مظفر رجب‌زاده روز چهارشنبه در نشست خبری، اظهار کرد: ۲۵ هزار قرآن‌آموز در سال ۹۸ تحت حمایت قرار گرفته‌اند و مبلغ آموزشی به حساب خانه‌های قرآن‌ واریز شده است.

وی با بیان این‌که مؤسسات قرآنی با این‌که از وضعیت کرونایی متضرر شدند ولی باز هم خود را کنار نکشیدند، تشریح کرد: این مجامع در حوزه سلامت مشغول خدمت شدند و در بحث دوخت ماسک، تأمین و تهیه اقلام معیشتی برای نیازمندان، توزیع بسته‌های بهداشتی فعالیت کردند و در کنار آن، ارتباط خود را با قرآن‌آموزان قطع نکردند و شروع به برگزاری کلاس‌های آنلاین کردند.

حجت‌الاسلام رجب‌زاده با بیان این‌که در کنار بدی‌ها و سختی‌های کرونا، حُسن‌های زیادی هم وجود داشت، گفت: ورود گسترده مجموعه‌های قرآنی در فضای مجازی و فعالیت جدی در این فضا منجر شد تا فضای مجازی مملو از عطر قرآن شود و اگر مجموعه‌های قرآنی تسلط بیشتری به فضای مجازی داشته باشند، قطعاً برنده می‌شوند.

وی، به فعالیت‌های مخصوص ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: با توجه به این‌که کرونا محدودیت‌های زیادی ایجاد کرد ولی برای مقابله با این محدودیت‌ها پویش ملی مجازی «ستاره باران» با قسمت‌های مختلف اعم از مسابقه، ارسال عکس، بازی قرآنی، داستان‌های قرآنی و غیره با شعار «با قرآن در خانه بمانیم» راه‌اندازی شد که ۳۰ درصد از محتوا را سازمان تهیه کرده و ۷۰ درصد آن را مخاطبان ارسال می‌کنند.

به گزارش ایسنا، وی با تأکید بر اینکه انس با قرآن، تعطیلی‌بردار نیست، افزود: پیگیری جزءخوانی و ختم قرآن توسط مؤسسات در فضای مجازی، حضور در کمک مؤمنانه و تهیه و توزیع اقلام معیشتی برای خانواده‌های نیازمند از دیگر فعالیت‌های دیگر خانواده قرآنی استان است.

رئیس دارالقرآن‌الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان، در ادامه به برنامه مسابقه قرآن نغمه‌سی شبکه سهند اشاره کرد و گفت: همه ساله برنامه قرآنی در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شد ولی امسال یک برنامه قرآنی مطلوب با دیدگاه متفاوت در حال اجراست.

وی با تأکید بر این‌که این مسابقه قرآنی به‌صورت زنده بوده و مخاطبان به‌صورت زنده نظرات خود را ارسال می‌کنند، افزود:‌ چهار نفر در سه رشته با یکدیگر رقابت می‌کنند و در نهایت دوره مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی برگزار خواهد شد.

وی، هدف از برگزاری این برنامه را نوآوری در برنامه قرآنی، توجه به مفاهیم آیات، معرفی چهره‌های قرآنی و شناسایی استعدادهای قرآن بیان کرد.

حجت‌الاسلام رجب‌زاده در پایان با تاکید بر اینکه فضای مجازی، فضای ذائقه‌های هزار ملت است، گفت: باید ورود به فضای مجازی هنرمندانه باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش