راه‌های افزایش تمرکز در جامعۀ امروزی


راه‌های افزایش تمرکز در جامعۀ امروزی

اکثر مربیان و روانشناسان بر این باورند که توانایی داشتن تمرکز یکی از راهها برای دستیابی به هدف است. این نکتۀ جالب توجه در دهه های گذشته با افزایش تحریکات خارجی رو به کاهش است. میانگین تمرکز در سال 2013 هشت ثانیه و در سال 2000 کمتر از دوازده ثانیه بوده است، متاسفانه این میانگین رو به کاهش است.

0
(0)

اکثر مربیان و روانشناسان بر این باورند که توانایی داشتن تمرکز یکی از راهها برای دستیابی به هدف است. این نکتۀ جالب توجه در دهه های گذشته با افزایش تحریکات خارجی رو به کاهش است. میانگین تمرکز در سال ۲۰۱۳ هشت ثانیه و در سال ۲۰۰۰ کمتر از دوازده ثانیه بوده است، متاسفانه این میانگین رو به کاهش است. برخی از شما در حال حاضر تمرکزِ خواندن این مقاله را از دست داده اید و بسیاری از شما این مقاله را به پایان نرسانده تمام می کنید. اما برای کسانی که خواندن این مقاله را ادامه می دهند، پنج راهنمایی برای کمک به افزایش تمرکز و توجه را بیان خواهیم کرد، امیدوار باشید با خواندن این مطلب به فردی کارآمد تبدیل شوید.

۱. فعالیت های ورزشی انجام دهید
فعالیت فیزیکی می تواند به بهبود توجه و تمرکز کمک کند؛ زیرا مواد شیمیایی موجود در مغز که بر یادگیری و حافظه اثر می گذارند، با فعالیت فیزیکی فعال می شوند. تمرینات ورزشی بیشتر از یک فنجان قهوه بر عملکرد ذهنی و شناختی تأثیر می گذارد.

۲. بیشتر از قبل مایعات بخورید
مطالعه ۲۰۱۲ در مجله تغذیه نشان می دهد که کم آبی بدن بر عملکرد ذهن تاثیر می گذارد و باعث کاهش تمرکز می شود حتی اگر کم آبی بسیار کوچک باشد و متوجه آن نشوید. با این حال موسسه پزشکی معتقد است که مقدار آب توصیه شده برای زنان حدود ۹ فنجان و برای مردان حدود ۱۲.۵ فنجان است.

راه‌های افزایش تمرکز در جامعۀ امروزی

۳. کارهای مهم زندگی خود را جمع آوری کنید
کمی فکر کنید. چه چیزهایی بیشترین نگرانی و استرس را به شما تحمیل می کند؟ اینها به احتمال زیاد مهمترین موارد زندگی شما هستند. هنگامی که این کار را انجام می دهید و تمرکز خود را به آن اختصاص دهید، می توانید این کارهای مهم را به وظایف کوچکتر و ساده تر تقسیم کنید تا به هدف کلی تری برسید.

۴. از پرداختن به کار دیگر خودداری کنید
جامعه امروز بر مبنای تکنولوژی و توانایی اتصال در تمام طول زمان ساخته شده است. با این حال، اشباع بودن با “اتصال” یکی از دلایل اصلی نادیده گرفتن و عدم تمرکز است. به طور متوسط، یک کارمند اداری ایمیل خود را هر ساعت بررسی می کند. بنابراین، هنگام نشستن برای انجام دادن یک کار، می توانید تمام زبانه های نامناسب را ببندید، ایمیل خود را دور نگه دارید و در یک محیط آرام قرار بگیرید.

۵. در یک زمان با یک هدف کار کنید
انجام دادن چند کار به طور همزمان دشمن تمرکز است. در حالی که اکثر مردم ادعا می کنند توانایی انجام دادن چندین کار را در یک زمان دارند، حقیقت علمی خلاف این را ثابت کرده و معتقد است که در این حالت هیچ یک از وظایف انجام شده در بالاترین سطح نیست.

منبع: increased focus

این پست چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

ثبت امتیاز

امتیاز مطلب 0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

تاکنون کسی رأی نداده است! اولین کسی باشید که به این مطلب رای می‌دهید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موفقیت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...