23 میلیارد تومان کمک مردمی مقابله با کرونا در قم جمع‌آوری شد


23 میلیارد تومان کمک مردمی مقابله با کرونا در قم جمع‌آوری شد

قم-ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت: 23 میلیارد تومان کمک‌های مردمی برای ارائه بسته‌های معیشتی و مقابله با کرونا در سطح استان جمع‌آوری‌ شده‌است.

بیژن سلیمانپور روز چهارشنبه درکمیته اجتماعی و فرهنگی مبارزه با کرونا در سالن امام جواد(ع) استانداری قم ، اضافه کرد: این مبلغ غیر از کمک‌هایی می‌باشد که مجمع خیرین سلامت برای تامین تجهیزات پزشکی و ارائه بسته‌های معیشتی ارائه کرده‌است.

وی افزود: دو کارگروه اقتصادی و فرهنگی برای عمل به رزمایش کمک مومنانه در سطح استانداری قم برای ساماندهی امور شکل‌ گرفته‌است.

وی بیان داشت:بانک اطلاعاتی جامعی از خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده کرونایی باید تدوین شود، تعداد زیادی از خانواده‌های قمی به‌رغم اینکه با سختی‌های معیشتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند اما به دلیل نجابت خانوادگی حاضر به مراجعه به نهادهای حمایتی نیستند.

سلیمانپور گفت: ایجاد این بانک اطلاعاتی می‌تواند در بحران‌های احتمالی دیگر و همچنین در شرایط عادی نیز کمک‌کار استان باشد و بخشی از نیازهای خانواده‌های نیازمند از این طریق برطرف شود.

وی اظهار داشت: این بانک اطلاعاتی می‌تواند قابل‌دسترسی به نهادهای حمایتی دولتی و غیردولتی، خیریه‌ها و مؤسسات دینی و تشکل‌های مردم‌نهاد باشد.

وی اضافه کرد: موازی‌کاری در ارائه بسته‌های معیشتی باید کنار گذاشته‌شده و به‌صورت عادلانه به تمام افراد نیازمند برسد.

سلیمانپورهمچنین گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر قم برای کمک‌رسانی به خانواده‌های نیازمند از ظرفیت ماده ۱۷ بیش از گذشته بهره ببرند.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی‌ماه ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت