هزینه های دختر مورد علاقه ام بالاست


ازدواج با دختر پرتوقع,دختری که مخارج بالایی دارد،ازدواج با دختر پر هزینه،توقعات دختران،هزینه های دختر مورد علاقه ام بالاست




هزینه های دختر مورد علاقه ام بالاست

هزینه های دختر مورد علاقه ام بالاست

ازدواج با دختر پر توقع، دختر مورد علاقه‌ام بیش از حد روی دست من خرج می‌گذارد و می‌گوید که این‌ها برای تست کردن من است تا ببیند که می‌توانم بعد از ازدواج خرجش را بدهم یا نه! هر ماه باید یک هدیه برایش بخرم تا از این آزمایش سربلند بیرون بیایم! خنده‌دار است واقعا! خیلی دوستش دارم ولی با این شرایط به طور قطع در زندگی‌مشترک به مشکل خواهم خورد. چه کنم؟

برادر گرامی، همان ‌طور که گفتید این شیوه تفکر طرف مقابل‌تان در زندگی‌مشترک مشکل‌ساز می‌شود و قبل از هر اقدامی برای ازدواج باید به عنوان یک مسئله جدی بین شما و این خانم حل شود. برای همین منظور مواردی را خدمت‌تان تقدیم می‌کنم.

خواستگاری را از مسیر اصولی‌اش طی کنید

در پیامک‌تان اشاره‌ای نکردید که قرار است چه مدت این آشنایی ادامه داشته باشد و زیر نظر خانواده‌هاست یا نه؟ با این حال، قبل از هر چیز باید تصمیم‌تان برای ازدواج را قطعی کنید. اگر به شناخت خوبی از او رسیده‌اید، زمان را هدر ندهید و همراه با خانواده‌تان به خواستگاری‌اش بروید.

در توافقات اولیه خود تجدید نظر کنید

این‌که دختر مورد علاقه‌تان خود را در حال تست کردن شما تصور می کند حاکی از این است که احتمالا در آشنایی اولیه آن را به عنوان یک شرط با شما مطرح کرده است و شما نیز قبول کرده‌اید. اگر این فرضیه درست باشد، بهتر است بدانید که با قبول این شرط شما هیچ‌گاه نمی‌توانید این خانم را برای همیشه کنار خود نگه دارید چون هیچ حد و مرز و انتهای مشخصی برای این‌گونه شرط‌ها وجود ندارد.

معیارهای انتخاب همسر را تبیین کنید

هزینه های دختر مورد علاقه ام بالاست

در این مورد هم شما و هم آن خانم باید ملاک‌ها و معیارهای خود را برای انتخاب همسر مشخص و آن‌گاه به بررسی و انتخاب شریک زندگی اقدام کنید. آن‌طور که از متن پیامک شما بر می‌آید، داشتن وضع مالی خیلی خوب یکی از ملاک‌های اصلی طرف مقابل‌تان است و شما نیز به دلیل این‌که خیلی دوستش دارید آن را پذیرفته‌اید. در این شرایط توصیه می‌کنم بعد از مشخص کردن معیارهای خود برای ازدواج، وی را با آن معیارها ارزیابی کنید و آن دختر هم بر اساس همین رویه اقدام کند. آن گاه اگر به این نتیجه رسیدید که با معیارهای یکدیگر تطابق دارید، هرچه زودتر برای ازدواج اقدام کنید. معیارهایی از قبیل هم‌کفو بودن در جنبه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، مذهبی و ... ، تناسب سنی و ظاهری، سلامت روانی و غیره را مد نظر قرار دهید.

دوست داشتن به تنهایی کافی نیست

به یاد داشته باشید که صرف دوست داشتن هیچ تضمینی برای داشتن یک زندگی خوب و با کیفیت نیست و در صورت متناسب نبودن سایر شرایط به مرور کارایی دوست داشتن کمتر می شود و تاریخ مصرف آن به پایان خواهد رسید بنابر این حتی اگر این دوست داشتن دوطرفه و بسیار شدید هم باشد، فکر نکنید چون همدیگر را دوست دارید می‌توانید در آینده همه ناهماهنگی‌ها و اختلافات را با آن تسویه کنید.

از باج دادن عاطفی بپرهیزید

اگر احساس می‌کنید که برخلاف میل باطنی‌تان تن به خواسته‌هایی می‌دهید که دوست ندارید یا در توان شما نیست، بهتر است هرچه زودتر شرایط یک گفت‌وگوی مناسب و منطقی را مهیا و نکاتی را به وی گوشزد کنید. توجه داشته باشید اگر بخواهید با رودربایستی و باج دادن این رابطه را حفظ کنید، مطمئن باشید همواره ترس از دست دادن این خانم با شما همراه خواهد بود و همان‌طور که خودتان نیز بیان کردید در آینده با مشکل مواجه خواهید شد.

نویسنده : دکتر حسین محرابی | روان شناس

این مطلب در تاریخ چهارشنبه 9 اردیبهشت 1399منتشر شده است
اشتراک گذاری مطلب
هزینه های دختر مورد علاقه ام بالاست هزینه های دختر مورد علاقه ام بالاست هزینه های دختر مورد علاقه ام بالاست
امتیاز:4.5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
4




نظر شما در مورد مطلب هزینه های دختر مورد علاقه ام بالاست چیست
:نام
:ایمیل
نظر شما
عدد بالا چند است؟ ثبت نظر


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ازدواج

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج