جایزه بزرگ جشنواره مونیخ به «نت‌های مسی یک رویا» رسید


جایزه بزرگ جشنواره مونیخ به «نت‌های مسی یک رویا» رسید

تهران- ایرنا- جایزه بزرگ فیلم‌های مرتبط با کودک، جشنواره مستند مونیخ به فیلم «نت‌های مسی یک رویا» اهدا شد.

با انتشار بیانیه هیات داوران جشنواره مستند مونیخ (DOK.fest München)، جایزه بزرگ فیلم‌های مرتبط با کودک، تحت عنوان (DOK.fest Award SOS-Kinderdörfer Weltweit) این رویداد به فیلم نت‌های مسی یک رویا به کارگردانی رضا فرهمند اهدا شد.

این جایزه به مستندهایی اهدا می‌شود که چشم‌اندازی از زندگی کودکان و نوجوانان را موضوع اصلی خود قرار می‌دهند.

هیات داوران این جشنواره در بیانیه خود آورده است: فیلمساز ایرانی رضا فرهمند موفق شده ما را به وضوح به دنیای کودکان در مناطق جنگی و بحرانی ببرد. این دوربین همراه با ملوک و دوستانش ما را به عمق زندگی روزانه بعد از جنگ می‌برد؛ کارهای ساده‌ای نظیر لباس شستن در صبح و شانه کردن موها، با همراهی دوربین رضا، تبدیل به حرکات معناداری می‌شوند. این‌ها نشان می‌دهند که در زندگی هر کودک، در هر زندگی انسانی حتی در شرایط نامطلوب، عزت و احترام جاری است. رضا فرهمند خانه‌ها و شهرهای بمب‌گذاری شده را با یک دوربین قدرتمند اسیر می‌کند و داستانی جدی و چشمگیر از امید بچه‌ها برای آینده بهتر می‌گوید.

Michaela May بازیگر، ProfHeribertPrantl مقاله‌نویس و نویسنده، Michaela Braun معاون رئیس هیات نظارت و کمیته پرسنل موسسه دهکده‌های کودکان SOS در سراسر جهان، TimoGroßpietsch فیلمساز مستند و سردبیر رومان کارزمدیر فاکس نیوز آلمان، ChristineKehrer مدیر SOS Children's Villagesworldwide ،Wolfram Kons مدیر RTL و Martin Kowalczyk تدوینگر، اعضای هیات داوران جشنواره مستند مونیخ ۲۰۲۰ را تشکیل می‌دهند.

نت‌های مسی یک رویا به تهیه‌کنندگی مرتضی شعبانی و کارگردانی رضا فرهمند، رقابت بین‌المللی خود را با حضور در میان هفت مستند شاخص جشنواره لوکارنو در ماه آگوست آغاز کرد و نامزدریافت جایزه بزرگ «هارل» آمریکا شد و در جریان حضور در دیگر فستیوال‌های بین المللی، جایزه ویژه هیئت داوران را ازجشنواره المپیای یونان دریافت کرد.

پخش بین‌الملل فیلم با مرجان علیزاده کمپانی ArtHouse Cinematheque در کانادا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟