صنعا- اعلام خودمختاری جنوب یمن؛ گامی درجهت تجزیه


صنعا- اعلام خودمختاری جنوب یمن؛ گامی درجهت تجزیه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (/)، اعلام خودمختاری گروه تحت حمایت امارات درجنوب یمن نتوانست حمایت داخلی و خارجی را به دست آورد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، اعلام خودمختاری گروه تحت حمایت امارات درجنوب یمن نتوانست حمایت داخلی و خارجی را به دست آورد.
شش استان از مجموع هشت استان جنوب یمن و همچنین احزاب و تشکل‌های سیاسی این اقدام را گامی در مسیر پیچیده‌تر کردن اوضاع قلمداد کردند. دولت مستعفی منصور هادی، امارات را مسئول دانسته و آن را به تلاش برای نابودی صلح در یمن متهم کرده است.
سازمان ملل متحد و فرستاده ویژه آن در امور یمن، اتحادیه اروپا و سازمان همکاری اسلامی با این اقدام جدایی طلبان مخالفت کرده‌اند. عربستان سعودی ادعا می‌کند که با کودتاچیان علیه دولت هادی مخالف است. اکنون مشخص است که دولت هادی هیچ قدرتی در استان‌های اشغالی ندارد و تنها مجری نقشه‌ها است
درحالیکه مخالفت با اقدام جدایی طلبان جنوب و تضاد منافع متجاوزان درحال افزایش است، جنبش انصارا.. یمن بر این باور است که این نشانه‌ها حکایت از پیچیده‌تر شدن اوضاع و تجزیه یمن دارد که در واقع نتیجه نقشه‌های مشترک سعودی و امارات است.
جبری ابراهیم - استاد مطالعات اسلامی
ابراهیم العبیدی - عضو ارشد جنبش انصارالله
حسن الویث - کارشناس مسایل سیاسی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس