(تصاویر) در طرابلس چه خبر است؟


(تصاویر) در طرابلس چه خبر است؟

بحران اقتصادی و افزایش قیمت‌ها در لبنان بر مردم این کشور تأثیر گذاشته و موجب انفجار اوضاع در طرابلس در شمال و جنوب این کشور شده است.

طرابلس، دومین شهر بزرگ لبنان، شاهد تظاهرات شهروندان خشمگینی بود که در اعتراض به شرایط بد اقتصادی به بانک‌ها حمله کردند و خودروها و یک شعبه بانک را به آتش کشیدند. در درگیری‌ها در این شهر حداقل یک نفر کشته شد.

به گزارش فرارو، تلویزیون الجزیره بامداد چهارشنبه به نقل از خبرنگار خود گزارش داد که عملیات تعقیب و گریز در مرکز شهر طرابلس بین ارتش و معترضان به وخامت اوضاع معیشتی در مرکز این شهر جریان دارد.

معترضان همچنین به شعبه بانک مرکزی در شهر صیدا در جنوب لبنان حمله کردند و درگیری هایی میان نیروهای امنیتی و معترضان رخ داد. در این درگیری ها چند تن زخمی شدند.

نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضان گاز اشک آور به سوی آنان شلیک کردند.

این در حالی است که موج تازه اعتراض و ناآرامی ها بار دیگر در برخی نقاط این کشور آغاز شد و در مواردی به آتش زدن شعب برخی بانک ها و تخریب اموال عمومی انجامید.

بر اساس اعلام رسانه های خبری، شماری از مردم شهرهای مختلف لبنان روز دوشنبه در اعتراض به سیاست‌های مالی و پولی این کشور دست به تجمع اعتراضی زدند.

شماری از جوانان معترض در برابر بانک لبنان در منطقه حمراء بیروت حضور یافتند و با سر دادن شعارهایی، به سیاست‌های مالی و پولی ریاض سلامه رییس بانک مرکزی این کشور و افرایش افسار گسیخته نرخ دلار اعتراض کردند.

بر اساس این گزارش، در شهر طرابلس نیز معترضان اقدام به مسدود کردن خیابان سوریه این شهر کردند و شیشه‌های تعدادی از بانک‌ها در مرکز این شهر را شکستند.

در صیدا نیز معترضان افزایش قیمت دلار و کاهش ارزش پول ملی لبنان به سمت ساختمان بانک لبنان سنگ و مواد انفجاری پرتاب کردند.

این گزارش می افزاید؛ تظاهرات‌کنندگان در مواردی با نیروهای امنیتی و ارتش نیز درگیر شدند.

به گفته ارتش لبنان، طی درگیری‌های طرابلس و دیگر مناطق ۵۴ نظامی زخمی شدند. ۱۳ معترض نیز به دلیل اقدامات آشوبگرانه و به آتش کشیدن سه بانک بازداشت شدند.

این اعتراض‌ها در شرایطی انجام می‌شود که لبنان در بی‌سابقه‌ترین و بدترین اوضاع اقتصادی طی ۳۰ سال گذشته بسر می‌برد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسم سحر قریشی در روزنامه صداوسیما سانسور شد