احتمال بازگشایی هفته‌ای 2 روز مرز عراق به روی کالا‌های ایرانی


احتمال بازگشایی هفته‌ای 2 روز مرز عراق به روی کالا‌های ایرانی

رئیس اتاق ایران و عراق با اشاره به فراهم بودن شرایط صادراتی در مرز اقلیم کردستان عراق، از اتخاذ تمهیداتی برای بازگشایی مرز‌های جنوبی ایران و صدور کالا به عراق خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: یحیی آل اسحاق رئیس اتاق ایران و عراق در مصاحبه با رادیو با بیان اینکه کرونا سبب کاهش ۳۵ درصدی تبادلات تجاری در سطح جهان شده است، گفت: ایران نیز همانند جهان شاهد تغییر در نظام اقتصادی است و این درحالی است که ایران چالش‌هایی همچون تحریم را نیز از قبل داشته است.

وی افزود: خوشبختانه علیرغم شرایط عمومی که حاکم بر اقتصاد جهانی شده است، شرایط ما آنگونه دچار بحران نیست. یکی از بزرگ‌ترین بازار‌های ایران عراق است؛ سال گذشته حدود ۱۲ میلیارد دلار کالا و خدمات فنی و مهندسی و همچنین انرژی صادر کردیم، اما در سال جاری با توجه به شیوع کرونا، در چند بخش از جمله گردشگری دچار مشکل شده ایم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق اشاره کرد: در مرز‌های جنوبی یعنی مرز‌های شلمچه و قسمت‌های عربی به دلیل اینکه عراقی‌ها هنوز نتوانسته اند، تمهیدات لازم را برای مسائل بهداشتی انجام دهند، دچار چالش هستیم و در حال مذاکره ایم تا بتوانیم حداقل هفته‌ای دو روز مرز‌ها را باز کنیم و امیدوار هستیم هرچی سریع‌تر راه‌ها باز شود.

وی در عین حال اشاره کرد: مرز‌های اقلیم عراق یعنی مرز کردستان این کشور باز است و تقریباً به صورت عادی کالا صادر می‌شود و روزانه به طور متوسط ۷۰۰ تا ۸۰۰ کامیون در حال تردد هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس