تاکید مطهری بر لزوم تفویض اختیار بیشتر به شوراهای شهر و روستا در مجلس یازدهم


تاکید مطهری بر لزوم تفویض اختیار بیشتر به شوراهای شهر و روستا در مجلس یازدهم

منتخب مردم گرمسار و آرادان بر ضرورت تفویض اختیارات قانونی به شوراهای اسلامی شهر و روستا در مجلس یازدهم تاکید کرد و گفت:  امیدواریم در مجلس یازدهم بتوانیم اختیاراتی که قانونا باید از سوی دولت به شوراها تفویض شود را در عرصه‌ی عمل به شوراها واگذار کنیم.

اردشیر مطهری ضمن تبریک روز شوراها و بیست و یکمین سالروز آغاز فعالیت شوراهای شهر و روستا به تجلیل از خدمات شوراها در این سال‌ها پرداخت و اظهار کرد: بی‌تردید شوراها از نمادهای اصلی مردم سالاری دینی است که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به خوبی مورد اشاره و تاکید قرار گرفته است و امید فراوان دارم تا در مجلس یازدهم بتوانیم اختیاراتی که قانونا باید از سوی دولت به شوراها تفویض شود را در عرصه‌ی عمل به شوراها واگذار کنیم. چرا که مدیریت یکپارچه و متمرکز در شهرها و روستاها می‌تواند هم از بار مشکلات مردم بکاهد و هم رونق و توسعه ی بیشتری را رقم زند .

وی ادامه داد: از سوی دیگر باور قلبی من این است که باید جوانان را میدان دهیم تا از دانش، تجربه ، همت و انگیزه ی آنان در جهت رونق و توسعه‌ی شهرها و روستاهای‌مان بهره‌ی بیشتری ببریم . چه بسا عضویت جوانان در شوراهای آینده بتواند موتور محرکه‌ی قوی و بزرگی برای توسعه باشد .

مطهری بر ضرورت بهره‌گیری بیشتر از جوانان تاکید و تصریح کرد: باید از باندبازی ، گروه بازی ، سیاسی کاری و بسیاری از رفتارهای اشتباه دست برداشته شود تا فرصت دیده شدن و شنیده شدن به جوانان داده شود.

منتخب مردم گرمسار و آرادان با بیان اینکه گرمسار ، آرادان و ایوانکی از مراکز مهم فرهنگ ایرانی و اسلامی است افزود: سال‌های سال مردم ما به فرهنگ و ادب و هوشمندی در میان مردم ایران شهره بوده اند . اما چند سالی است که رفتارهای باندی و گروهی توسط برخی مراکز قدرت و ثروت شکل گرفته و این توان و انرژی شهرها و روستاهایمان را به هدر داده است .

وی با بیان اینکه جوانان فرهیخته و در عین حال مظلوم ما سال هاست که پشت سد رفتارهای گروهی و باندی مانده اند و دانش و توان‌شان مورد بی مهری قرار گرفته است خاطرنشان کرد: باید بار دیگر آهنگ وحدت و همدلی سر دهیم . باید همه با هم با باوری قلبی و عمیق و بدون هیچ گونه شعاری جوانان غیور و توانمند این سرزمین را باور کرده و فرصت طرح ایده های جوانان را فراهم کنیم و اجازه ظهور و بروز بیشتری به جوانان بدهیم .

مطهری با بیان اینکه باید اجازه دهیم فکر و نگاهی نو در مدیریت ها و شوراها حاکم شود اضافه کرد: باید همه تلاش کنیم تا گرمسار ، آرادان و ایوانکی و تمام روستاهای این منطقه را از نو و بهتر از گذشته و پررونق تر از گذشته بسازیم و در این مسیر حتما شوراهای شهر و روستا بازوان توانمند و مورد وثوق و اعتماد مردم برای گامی نو و جدید در شهر و دیارمان خواهند بود .

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق